diksap

Hoi meiden

Ik heb gisteren Merle voor het eerst dikspa gegeven.
Ze vind het heerlijk! Alleen het probleem is dat ze er gelijk een hele fles van leeg wil drinken. Ze wordt enorm boos als we de fles afpakken ;-)

Hoe doen jullie dat? Op welke tijden en hoeveel geven jullie je kindje te drinken naast de gewone melk?

xxx

Hey Esther,

Ik lees hier meer verhalen over diksap maar weet eigenlijk helemaal niet wat het is *bloos*
Zal maar eens gaan googlen.

Wel leuk dat ze het zo lekker vindt dat ze zelfs boos wordt :)
Lars wordt weleens boos als zijn fles leeg is en dat is zo grappig om te zien. Duurt ook maar even gelukkig.

Maar ik kan dus niet vertellen hoe ik het doe want ik ken het (nog) niet.

Nog een beetje kunnen slapen? ;-)

X

Wat fijn dat Merle het zo lekker vind!
Heb je de appel smaak?
Finn krijgt nog geen diksap.
Als hij 6 maand is krijgt hij meer dan alleen bv.

Ben wel benieuwd hoe hij het gaat vinden.
Krijgt Merle ook al groente/fruit?

X Daan en Finn

Hoi Esther,

Sara drinkt ook diksap. Meestal 60cc na het fruit in de ochtend en ook zoveel na de groente 's avonds.

Ze kan ook heel boos worden als het op is. Vandaar ook maar kleine beetjes. Als ze dan merkt dat het echt leeg is wordt het al beter.

Soms geef ik iets meer, bijvoorbeeld als het warm is, als ze erg verkouden is of minder melk heeft gedronken. Maar we slaan het ook wel eens over als ze er geen zin in lijkt te hebben.

Hier de biologische diksap smaak appel, maar vanuit duitsland heeft ze ook wel peer/perzik gehad.

Hey Esther,

Bodhi heeft ook nog geen diksap gehad, maar ken het wel heel goed.
Naomi was er ook zoo gek op en heeft t tot ze 4 was vaak gedronken en drinkt nog steeds het liefste pure appelsap. Wij gaven t in het begin ook na de fruit en groentehapjes en later bij een rijstewafeltje ( van zonnatura) als tussendoortje.
Ik heb het wel al in huis gehaald, omdat ik niet kan wachten om te kijken hoe Bodhi het zal vinden...maar ook wij wachten nog eventjes ivm allergieën....
Zeker zomers of als ze wat minder flesvoeding drinken is het ideaal om naast de voedingen te geven, heerlijk dat Merle het ook zo lekker vindt!!

Liefs Brigitte

Merle is net sinds deze week elke dag een half potje fruithapje, maar ze krijgt daar nog niet heel veel van binnen. Er zit meer op het slabbetje als in haar mond. Maar ze lijkt het wel lekker te vinden dus we blijven gewoon proberen. Gisteren heeft ze voor het eerst een groentehap gehad (worteltjes) Ging er ook goed in!
En ze krijgt in de laatste avondfles 2 schepjes rijstebloem. Veel dus! Maar ze lijkt er aan toe te zijn.

Morgen naar het cb, zal het daar ook nog even in de groep gooien.

xxx

Terug
Bovenaan