diksapje...

hallo,
ik vroeg me af hoe veel diksap je mag geven(natuurlijk met water)?Mijn meisje is nu 5,5 mnd en krijgt `s morgens fruit en `s avonds voor de fles van 16 wat groente.En hoe meer groente dadelijk hoe minder fles(die van 16).Rond 18 uur krijgt ze wat sapje(ongeveer 35 cc) `s morgens ook nog wat na fruit.
Groetjes van gaby(mama van romi)

Gaby,

Ik zou het niet weten. Lotte is nu 25 weken en ze krijgt van mij nog helemaal niets anders dan melk, wel groente en fruit, maar nog geen ander soort drinken.
Ik heb geen idee, hebben ze het wel echt nodig denk ik dan.
Ik gebruik ook nog geen rijstebloem of wat dan ook. Ik weet het allemaal niet.
Het is mijn eerste kleintje en ben op advies van cb begonnen met fruit toen ze 4 maanden was en toen ze 5 maanden was zelf maar begonnen met groente.
De 29e moet ik weer naar CB en dan ga ik het ook vragen. Ik vind het allemaal maar lastig hoor van wat ze allemaal moeten hebben.
Lotte zit ook nog steeds op 5 flessen en ik heb ook niet het idee dat ze 1 fles minder wil. Die van 10 uur vind ze sowieso al niets meer maar ze drinkt nog wel wat.
Dus ben ook benieuwd wat de rest allemaal al geeft.

Groetjes,

Lilian mv Lotte 25 weken

hoi lilian,
Ik weet het af en toe ook niet....het is zo onduilijk af en toe.Daarom vind ik het fijn om hier te lezen enz.
Mijn meisje zit al op 4 flessen sinds ze 11/12 wkn is.Ben benieuwd wanneer de fles van 16 u weg gaat,nu krijgt ze dan wat groente en dan gelijk fles.
En 2 keer wat diksap.
groetjes gaby

Hallo,

Sinds een paar daagje geef ik Isa (bijna 30 wkn) na haar "tussen-de-middag-slaapje" een paar kleine  stukjes lichtbruin brood met een beetje boter en een flesje diksap van 50 cc.
Dat vindt ze erg lekker. De hoeveelheid heb ik maar gewoon gegokt, heb ook nergens gelezen hoeveel de "standaard" is. Begin gewoon met een klein beetje en kijk hoeveel de kleine ervan drinkt.

Succes!

Poppetje71

Terug
Bovenaan