Dilemma: doorgaan met borstvoeding of mmm in voor een twee kindje

<p>Hallo allemaal,  Vorig jaar ben ik zwanger geworden na een behoorlijke tijd behandelingen in het ziekenhuis. Inmiddels hebben we een gezond kindje van elf maanden waar we heel dankbaar voor zijn. Ik geef borstvoeding. Ik ben pas weer in het ziekenhuis geweest omdat wij graag voor nog een kindje willen gaan. Nu mogen wij pas weer beginnen met medicijnen/behandelingen wanneer ik gestopt ben met borstvoeding.  Het liefst zou ik nog een hele tijd doorgaan met borstvoeding, straks bijvoorbeeld alleen ‘s ochtends en ‘s avonds tot een jaar of 2. Ik word er al verdrietig van als ik eraan denk om op korte termijn te stoppen. Maar de wens voor een tweede kindje is groot en we weten natuurlijk niet hoe lang dat zal gaan duren als het ons überhaupt gegeven mag zijn.  Hebben andere mama’s soortgelijke ervaringen? Hoe hebben jullie een beslissing genomen en hebben jullie er spijt van gehad?</p>
 
Hoihoi mama,
Keuzes maken in het leven is lastig. Wat vind jij zelf belangrijker? Een kindje, waar je over een jaar ook nog over kan denken (gezien de kleine nog jong is) of toch nog een baby en geen borstvoeding meer? Stel dat je geen kinderen meer mag krijgen, dan kun je dus ook de rest van je leven geen borstvoeding meer geven.
Ik kan natuurlijk niet voor jou kiezen. Praat er veel over met je partner en probeer samen een keuze te maken. 
Heel veel sterkte elk geval! En geniet nog maar even van de kleine! :)
 
Hallo MarietjeT, bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb het bij twee ziekenhuizen in de buurt gevraagd en helaas hebben zij beiden de regel om niet te starten tenzij je gestopt bent met borstvoeding. Ik zou ook heel blij zijn als de optie er zou zijn om door te gaan met de bv én het traject weer op te starten.
Als je het zou willen navragen, heel graag! Mag ik vragen in welk ziekenhuis jij onder behandeling ben geweest? Misschien zou ik daar ook eens na kunnen vragen hoe de combinatie in zijn werk gaat en dit bij het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben aan kunnen kaarten.
Alvast heel erg bedankt!
 
[quote quote=10135650]Hallo MarietjeT, bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb het bij twee ziekenhuizen in de buurt gevraagd en helaas hebben zij beiden de regel om niet te starten tenzij je gestopt bent met borstvoeding. Ik zou ook heel blij zijn als de optie er zou zijn om door te gaan met de bv én het traject weer op te starten. Als je het zou willen navragen, heel graag! Mag ik vragen in welk ziekenhuis jij onder behandeling ben geweest? Misschien zou ik daar ook eens na kunnen vragen hoe de combinatie in zijn werk gaat en dit bij het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben aan kunnen kaarten. Alvast heel erg bedankt![/quote]
Hallo MarietjeT, bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb het bij twee ziekenhuizen in de buurt gevraagd en helaas hebben zij beiden de regel om niet te starten tenzij je gestopt bent met borstvoeding. Ik zou ook heel blij zijn als de optie er zou zijn om door te gaan met de bv én het traject weer op te starten.
Als je het zou willen navragen, heel graag! Mag ik vragen in welk ziekenhuis jij onder behandeling ben geweest? Misschien zou ik daar ook eens na kunnen vragen hoe de combinatie in zijn werk gaat en dit bij het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben aan kunnen kaarten.
Alvast heel erg bedankt!
 
Hi SopjeP, wij zijn in behandeling bij het uz Gent. Het afdelingshoofd daar is professor de Sutter. Ik ben er begin december weer, zal dan even navraag doen naar het onderzoek en dan laat ik je dat nog even weten. Overigens was bij mij de medicatie gelijk aan de eerdere poging toen ik nog geen kindje had, ook qua dosering (en het aantal embryo’s was ook vergelijkbaar). Hopelijk lukt het voor jou ook om toch te mogen starten en bv te kunnen blijven geven!! 
 
[quote quote=10136065]Hi SopjeP, wij zijn in behandeling bij het uz Gent. Het afdelingshoofd daar is professor de Sutter. Ik ben er begin december weer, zal dan even navraag doen naar het onderzoek en dan laat ik je dat nog even weten. Overigens was bij mij de medicatie gelijk aan de eerdere poging toen ik nog geen kindje had, ook qua dosering (en het aantal embryo’s was ook vergelijkbaar). Hopelijk lukt het voor jou ook om toch te mogen starten en bv te kunnen blijven geven!![/quote]
Dat zou echt super zijn! Ik heb namelijk inmiddels verschillende ziekenhuizen gemaild, maar de meeste blijven bij het advies dat de combinatie niet mogelijk is. Dus als je informatie hebt over het onderzoek, heel graag!
 
Terug
Bovenaan