Dilemma...Even nix met de kleintjes te maken...

Mama's :

Even jullie advies gevraagd:

We wonen in een blok en dus komen de achtertuinen bij elkaar uit.
Wij wonen in het midden ongeveer en dus vrij uitzicht.

Nu hebben we sinds maandag uitzicht op een schotel antenne...

Begrijp me goed, heb er niets tegen dat de buurman zo'n schotel wil..prima.
Maar moet dat nou op een schuur, die al vrij hoog is en dus precies voor m'n raam/uitzicht?

Vandaag even geinformeerd bij de gemeente of er een vergunning nodig is, maar dat hoeft dus niet als het niet boven de 3 meter uit komt. Nou, dat ga ik natuurlijk niet nameten...

Dan blijven er maar 2 opties open denk ik:
1 een gesprekje aan knopen en vragen of de schotel bijv. niet op het dak van het huis mag.

2 een leiboom tegen m'n poort aanzetten en dan hopen dat ie hoog genoeg is om de schotel uit zicht te houden..

Nogmaals, wil absoluut geen ruzie om zo iets!!

Sannemams

mm lastig!

Ik zou denk ik toch even met je buurman praten... misschien kan hij m verplaatsten, en als dat niet gaat zou ik idd een boom oid plaatsen! Is geen prettig uitzicht zo'n schotel.

Je kan het zo brengen van dat je een boom wil plaatsen omdat je dat gezicht van die schotel niet zo prettig vind, of hij dat een probleem vind, want ik weet niet of de schotel jullie kant gericht staat.. als die boom er namelijk voorgroeit is de line of sight verbroken, en is de verbinding minder ;-)
ik zou gewoon even overleggen, eerlijk duurt t langs! Beetje jammer dat hij dat ook niet had bedacht...

Hoi

Je schrijft dat je bij de gemeente hebt geinformeerd en dat dat niet zo goed werkte ivm de hoogte.Wij hebben hier regels over via de woningbouwvereniging.Alles wordt toegelaten zolang er geen last van is.Zodra 1 iemand klaagt worden de regels weer toegepast.
Maar ik zou toch eerst eens gaan praten met de buurman.

Groetjes Jessica

Hoi hoi,

Ik weet niet hoe de relatie met je buurman is maar als het een aardige man is, zou ik zeker even een gesprekje aanknopen. Vertel dan gewoon wat je hier ook hebt geschreven: Dat je het moeilijk vindt om te zeggen en dat je er geen ruzie over wilt maar dat jij toch last hebt van die schotel.
Ik kan me ook voorstellen dat als je lekker in je tuin zit, je niet tegen zo'n ding aan wilt kijken. En ik weet niet hoe zo'n schotel werkt maar als je die overal kunt plaatsen, lijkt het me een kleine moeite voor je buurman om 'm ergens anders te plaatsen.
Ik zou het altijd proberen!

Groetjes,
Maike

Hoi,

Ik zou ook gewoon even met mijn buurman gaan praten en vriendelijk willen verzoeken of hij niet een ander  plekje in z'n tuin heeft of dat hij hem niet op z'n dak kwijt kan. Ik zou het ook heel irritant vinden als ik tegen zo'n ding aan moet kijken!

Mijn collega heeft hem gewoon in de tuin staan tegen de schutting, dan doet hij het ook prima hoor! Dus gewoon vriendelijk verzoeken of hij hem even ergens anders wil plaatsen!

Maar trouwens wel raar van de gemeente dat je in principe niks op je schuur mag bouwen maar wel een antenne mag neerzetten!

Ik wens je heel veel succes en misschien valt het gesprek reuze mee!!
Groetjes
Angel

Terug
Bovenaan