dilemma maxi-cosi

Onze vent komt met zijn kruin boven de maxi-cosi uit. Nu vraag ik me af of het nog wel veilig is om hem daarin te vervoeren. Ik had begrepen dat het dan tijd wordt voor de volgende stoel maar ben daar nog een beetje huiverig van en zou het liefst zelf nog wachten met de autostoel. Wat is wijsheid?

ik ken je dilemma.. maar ethan komt er niet boven uit maar ik moet zijn benen soort van opvouwen anders past hij er ook niet in alleen het dilemma is dan dat ook bijna niet meer gaat..

nu heeft hij al een paar keer uit nood in de autostoel van me ouders gezeten en die kun je dan ook helemaal laten liggen en dat ging super en huilde ook niet de boel bij elkaar..

qua gewicht zou hij er al in mogen en hij past er verder ook in alleen qua leeftijd niet maar goed hij word dan wel door vele zelfs onbekende cb arts schatte hem 9 maand

dus wij gaan toch eens kijken naar een andere stoel op de jonge gezinnen beurs

die benen opvouwen ken ik inderdaad ook hahahah en hij vind het ook echt niet leuk meer, maar dat is zijn probleem. Dan huilt hij maar een poosje. (Dat geeft hij in de auto snel op) Maar inderdaad qua gewicht mag hij er wel in. wij hebben de maxi-cosi Tobi en die kan in dezelfde houding als de gewone maxi-cosi. Vind het qua leeftijd toch echt nog te jong, maar weet niet wat te doen.

@dromertje, die autostoel die jij bedoeld. die bedoelde ik een tijdje geleden ook. die heeft bijna dezelfde houding als de maxicosi.
laatst moest ik alicia ook in de maxicosi doen. maar dat was krijsen. ze kon haar benen niet kwijt en haar schouders konden ook niet in de stoel waardoor ze verplicht werd met 1 schouder op de rand te liggen. wij hebben de autostoel achter de bijrijder staan. dan kan de bestuurder de stoel ook gewoon plat leggen of rechtop zetten

wij hebben nu een maxi-cosi autostoel omdat we ook Noa der benen moesten opvouwen haha.
Noa hebben we met 8 maanden in de autostoel gezet, ze is volgende week 9maanden en je kan hem idd naar voren schuiven zodat je nog een beetje de maxicosi houding heb.

Noa was er ook echt aan de autostoel toe!

hoi,

ik ben een mei moeder maar lees lekker met jullie mee aangezien er bij ons niet al te veel mee te beleven is. Wat je dilemma betreft heb ik gelezen en gehoord dat je moet gaan wisselen van autostoel zodra de bovenkant van de oren van je kind boven de rand van de maxi cosi uitsteekt. Het lijkt me wel een raar gezicht maar de maxi cosi is kleiner en zit dichter rond het hoofd waardoor bij een eventuele botsing het hoofd minder opzij kan. Zodra je kind ook goed kan zitten kan je ook al overstappen neem ik aan. Succes met je dillemma!!

Hoi,
Dan is er eigenlijk geen sprake van dilemma, want als de kruin er echt bovenuit steekt is het gewoon niet meer veilig, dus moet hij door naar een andere stoel!
Benen is geen probleem die mogen zo ver uitsteken, doen ze hier ook al, maar bij het hoofdje hebben we nog ruimte genoeg!

Zet de andere stoel zo plat mogelijk en als het kan tegen de rijrichting in, dat is de veiligste optie nu!!
Succes

@MJ helaas redt ik het met de gordel niet om hem tegen de rijrichting in te zetten. (ben blij dat ie vooruit past, gaat net) Ik heb nu achter mijn eigen stoel de autostoel geplaatst en in de "maxi-cosi"stand gezet. Ik heb hem vanmorgen er voor het eerst in gehad. Hij vindt het prachtig en ik vind het eng hahaaahah.

Terug
Bovenaan