dilemma over slaapkamer

Ik leg mijn probleem eens hier neer. Kijken wat jullie ervan vinden en wat jullie oplossing zou zijn.

Patrick (onze oudste van 3,5 jaar) slaapt op zolder. Dat doet ie eigenlijk al 2 jaar en nooit problemen gehad, tot nu.... Hij wordt ouder en gaat blijkbaar minder vast slapen en wordt wakker van de regen en dan is ie bang en komt naar beneden en wil niet meer in zijn eigen bed slapen tot het droog is. In eerste instantie hebben we hem tussen ons in laten slapen (ik weet het; harstikke fout in meerdere opzichten), maar nu houdt het al wel een tijdje aan dus moet er iets anders verzonnen worden.....
Op zolder klinkt het ook wel heel akelig natuurlijk die regen! Die klettert kai hard op het dak! Maar ja, hoe gaan we het oplossen?
Wij hebben op onze eerste verdieping (waar wij zelf slapen) 2 grote slaapkamers en 1 klein kamertje en een badkamer. Op de ene grote slaapkamer slapen wijzelf en op die andere slaapt ilona. Nu opperde mijn man om patrick maar over te huizen naar het kleine kamertje. Dat zou op zich wel kunnen, maar..... het is echt een klein kamertje; als zijn bed en kast er staat dan past er niet veel meer bij.
Iedereen zegt tegen me; miran dat kan best hoor, hij speelt toch altijd beneden? Meer heeft hij toch nog niet nodig op zijn kamertje als je het verder gewoon leuk pimpt met een lampje en wat leuks op de muur/deur.

Maar ik weet het niet.....ziet iemand anders een creactieve, handige oplossing of zouden jullie hem ook op het kleine kamertje leggen?

x een piekerende miranda

Hoi,

Misschien is het een oplossing als hij in dat kleine kamertje gaat slapen als het zo hard regent. Je kunt in  dat kamertje een matras of stretser ofzo neer  leggen en hem laat beslissen wanneer hij daar gaat slapen.

Groetjes Mim

Hoi,
is het geen optie dat hij naar jullie kamer verhuisd en jullie zelf op zolder gaan slapen?
Wij slapen nu ook op zolder.
Onze dochter sliep eerst ook in een heel klein kamertje maar toen we de zolder hadden verbouwd (dakkapel) is zij naar onze kamer verhuisd en zijn wij naar zolder gegaan.
Nou veel succes met je beslissing,
gr van Sonja

hai,

Ik zou hem op het kleine kamertje leggen, ze spelen idd veel in de woonkamer.
Als hij ouder wordt vindt hij het misschien wel weer leuk om op zolder te slapen.
Wat je ook kunt doen is dat je de zolder tijdelijk omtovert tot speelzolder, kan hij er ook aan wennen.
maar misschien vindt hij een kleine kamer ook prima.
Succes,

ps ik heb je niet meer op msn,Ik had je er toen afgegooid ivm het virus, Tis wel leuk als ik je weer op msn zou hebben,

Groetjes Linda

Natuurlijk is het een beslissing die jullie (als ouders) zelf moeten maken, maar wat vindt hij er zelf van? Kinderen van 3,5 hebben vaak al veel te zeggen en kunnen zelf ook met hele goeie en creatieve ideeen komen.

Als ik het zo hoor denk ik dat hij best zijn grotere kamer in wil ruilen voor een kamer met minder enge geluiden. Maar ik zou het gewoon even bij hem zelf in de groep gooien.

Groetjes, Marisa

Hoi,

Ook wij hebben op de 1e verdieping 2 grote slaapkamers en 1 kleine en een ruime zolder.
Nu slapen wij allemaal nog op de 1e verdieping maar mocht er een kleintje bijkomen moeten we ook kijken hoe we het gaan doen.
Lindy gaat dan denk ik naar de kleine kamer en de baby naar de grote. Om Lindy al naar de zolder te doen vind ik niets, en het lijkt me ook prettiger om de zolder   'vrij' te houden.
Daar hangt de was en staat een hoop 'rommel'. Manlief wil tzt een werkplek in huis hebben en dat moet dan ook maar op zolder komen. Beter daar dan in het kleinen kamertje want dan lopen wij (lindy en ik) te makkelijk even binnen terwijl hij eigenlijk moet werken...

Succes met de keuze!

Sannemams

Thanx voor jullie ervaringen en advies! De kogel is door de kerk; patrick verhuist naar het kleine kamertje. Gelukkig hebben we vorig jaar (toen we de sleutel van dit huis kregen) het kleine kamertje ook meteen laten stucen en is het netjes geschilderd, dus het is gewoon een kwestie van de zooi van het kleine kamertje naar de zolder en de spullen van patrick naar het kleine kamertje. O'ja, en poetsen natuurlijk, hihi!

Op zich zou het een optie zijn dat wijzelf naar de zolder verhuizen, maar ik vind dat geen prettig idee; de kinderen op de 1e verdieping en wij HELEMAAL (alsof het zo ver weg is....) op zolder! Stel nou dat er een inbreker komt ofzo.... Ja ik weet het, het is gewoon psychisch hoor, maar ik vind het geen prettig idee!

We gaan het voorlopig dus maar even zo doen en we zien wel weer hoe we het doen als ze ouder zijn (maar ws. zijn ze dan ook niet meer bang van het kletteren van de regen toch??)

x

HEY Miranda!!

Ik kan me best voorstellen dat het voor je zoontje eng is om op zolder te slapen! Heb je zelf niet het gevoel dat hij ver van je vandaag ligt? Ik heb  dat nl nu al, nu Isabelle naar een andere kamer gaat die niet aan onze slaapkamer grenst...! Maar misschien ben ik extreem hoor . Ik zou hem dus ook op het kleine kamertje leggen. Klein wil echt niet zeggen ongezellig hoor! En dan zou ik bijvoorbeeld komende winter op zolder een speelkamer maken. Gezellig voor allebei je kids!

Groetjes Babybelle

Terug
Bovenaan