Dilemma peetouders/suikertantes

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb een dilemma en zou graag jullie hulp willen over wat ik zou kunnen doen.</p><p>Ik ben zwanger en we zijn niet van plan om ons kind te dopen. We willen wel graag de traditie van peettante en peetoom meenemen (heet dan meer suiker oom&tante).. nu is het probleem dat we allebei 1 zus hebben en nu wilden we allebei de zussen peettantes maken. Nu heb ik mijn zusje al gevraagd en dat voelde ook goed. Mijn schoonzus is de band normaal mee maar zien en spreken elkaar alleen met verjaar en feestdagen. Ze heeft geen vriend en mijn zusje ook niet. Mijn vriend zijn beste vrienden zijn niet echt “peetvader” materiaal. </p><p>Dusja nu toch mijn schoonzus ook vragen of alleen mijn zusje als peettante houden? Je wilt niemand kwetsen maar heb het gevoel dat je je ook heel goed moet voelen erbij en niet omdat je het gevoel hebt dat dat het “juiste” is. Xx</p>

Doe wat je hart zegt wat goed is. Ik vind persoonlijk wel belangrijk dat ze wel wat aandacht voor de kleine hebben. Dus niet alleen op verjaardagen of iets dergelijks maar daar buiten om ook. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich. Denk er rustig over na en doe waar je je goed bij voelt! 

Hallo,
Ik zou kijken hoe je het suikertante zijn voor je ziet. Je kan namelijk ook mensen aanstellen als peetoom en peettante als je dat goede eventuele voogden vind (Als dat een must is moet je dat wel in een testament vast laten leggen..)
Is het vooral een titel die gedragen wordt dan zou ik zeggen, leuke titel, kan best voor allebei..
Maar waarom heb je je zusje al gevraagd? Wij hebben vernoemingen gedaan en die pas bij de geboorte gezegd omdat het dan een speciale verassing zou zijn en mensen leggen zich er makkelijker bij neer als zij niet vernoemd zijn.. ik vind wel dat je daar goed met je vriend over op 1 lijn moet zitten voordat je zulke dingen tegen je (schoon)zus zegt... Dit is niet bedoeld als aanval maar het is belangrijk dat zoiets niet voor wrijving gaat zorgen tussen jou en je vriend..
Maar nogmaals, hoe zie je het voor je? Wat zullen de taken of bijzonderheden zijn? Is het alleen een titel? Misschien kunnen ze beide een eigen rol krijgen? Vraag ook aan je vriend wat hij hierin voor ogen heeft.. zeg ook tegen je (schoon)zus hoe jullie het voor je zien.. dat is dan ook duidelijk voor hun..
Maar ja, het is en blijft jullie keuze maar het is wel belangrijk dat jullie samen op 1 lijn zitten..
Succes met jullie beslissing, een goede bevalling en veel liefde en geluk met jullie kindje gewenst 

Voor jou is je zusje belangrijk, maar voor je man is misschien zijn beste vriend erg belangrijk, of zijn zus. Waarom zou wat jij belangrijk vindt beslissend zijn? Ik zou je man laten beslissen. 

Hoi allemaal, we hebben het samen aan mijn zusje al verteld omdat we het daar zoiezo allebei al eens over waren. We zijn ook allebei nog niet zo zeker over zijn zus dus gelukkig zijn we het daar samen dus over eens zeg maar. Is inderdaad goed idee misschien allebei 1 iemand laten kiezen. ? dankjulliewel xx

Terug
Bovenaan