Dilemma:proberen of wachten ivm bruiloft broer

<p>hoihoi!</p><p>ik zit met een dilemma en kom er niet uit, wellicht kunnen jullie me helpen! Mijn vriend en ik zijn zo’n 5 maanden aan t proberen. Gisteren ongesteld geworden dus gaan ronde 6 in. Maarrr mijn broer gaat in aug 2019 trouwen. Mocht het dus lukken komende maand lijkt t erop dat ik uitgerekend ben +/- 3 dagen na de bruiloft. Die wil ik natuurlijk voor geen goud missen (kleine fam en heel close).. aan de andere kant: een maand niet proberen lijkt ook zo zonde, zeker omdat de afgelopen maanden blijkt dat t niet zomaar lukt en we t super graag willen. Mn vriend legt de keuze bij mij, lekker makkelijk. Wat zouden jullie doen?? Thanks voor t lezen en de tips!</p>
 
Lastig! Ik ben deze zomer getrouwd en de vrouw van m'n broer was een week voor de trouw uitgerekend. Uiteindelijk is ze tien dagen ervoor bevallen en kon iedereen erbij zijn.
Het ergste dat er kan gebeuren, is dat je echt een paar dagen ervoor of op de dag zelf gaat bevallen, dat is onmogelijk te voorspellen.
Nu lijkt dat dan een gi-ga drama, maar ik weet nog toen de dag naderde bij ons dat iedereen wel echt een 'tja, dan is het zo'-houding had. Zo van: De familie is dan net met een prachtig mini'tje gegroeid, én je broer gaat trouwen, hoe leuk is dat?! :)
Ik snap dat het in het ergste geval hier dan flink balen zou zijn, maar het zou alvast een verhaal zijn dat nog jaren verteld zal worden.
 
Mijn zusje gaat in augustus trouwen, maar wij houden er geen rekening mee. Je kan het toch niet precies plannen. Het kindje kan makkelijk een week eerder of later komen natuurlijk. En zelf vind ik het zonde om een maand over te slaan. 
Maargoed, je moet toch zelf bedenken hoe jij er in staat. Wij gokken het er op en hopen bij elke poging dat het raak is, plannen kan je het toch niet! 
 
Ik zou gewoon ervoor gaan ook deze maand. Goed dat je er rekening mee maar je kinderwens is ook heel belangrijk toch? 
Je kan altijd eerder bevallen of later. Een kindje plan je niet dus ik zou deze maand lekker doorgaan 
 
Ik zou ook gewoon lekker doorgaan! Stel je slaat deze maand over, en bent een maand later zwanger. Dat betekent hoogzwanger op de bruiloft van je broer, misschien ben je daardoor al zo beperkt dat je geen leuke dag hebt dan. Of wat iemand eerder al zei; het kindje wordt te vroeg geboren. Of het duurt nog een tijd langer voordat je zwanger bent en je zit in het eerste trimester tijdens de bruiloft en je voelt je hondsberoerd. Of, of, of.. Kortom, niet te plannen en je weet nooit hoe de situatie dan zal zijn. Gewoon lekker voor gaan deze maand! 
 
Je kan nooit voorspellen hoe alles loopt. Ik zou zeker geen maand overslaan. Ook door de bovengenoemde redenen, en daarnaast kan het zo zijn dat je je topfit voelt zelfs na je uitgerekende datum als de kleine later komt. Of stel je wordt over een paar maanden zwanger kan je je ook heel beroerd voelen met hun trouwerij (laten we hopen van niet!) 
 
Ps. Ik vind een kindje ook miljoen keer belangrijker dan een trouwerij. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Je moet doen waar je je goed bij voelt. 
 
Terug
Bovenaan