Dilemma, wat vinden jullie?

Hai dames,

Heb even jullie mening nodig voor onze kleine man Tim.

Tim is komende zaterdag 8 weken en heeft al tijden last van heel veel lucht in zijn darmpjes, onrustig drinken en daardoor ook best veel huilen.
In overleg met het CB zijn we ongeveer 3,5 weken geleden overgestapt op voeding voor koemelkallergie (pepti). Maar, helaas heb ik moeten constateren dat de lucht in zijn darmpjes alleen maar erger werd en er geen verbetering te zien was. En dus ben ik sinds deze week maar weer voorzichtig aan het terugswitchen naar de hypo allergene voeding.
Ik geef Tim nu flesjes van 180 cc water en 6 schepjes voeding. Volgens de verpakking mag hij dit met zijn gewicht ook hebben en hiermee komt hij om de 5 a 5,5 uur. Ik heb dit in overleg gedaan met de vk van het CB. Omdat Tim best lang doet over zijn flesjes en veel tijd nodig heeft om in slaap te komen heeft hij die tijd ertussen ook echt nodig.
Maar ja, de lucht in zijn darmpjes maakt hem zo onrustig en daardoor slaapt hij slecht.
Vandaag weer bij het CB geweest en nu was er een andere vk. Persoonlijk vond ik haar niet zo aardig maar ja, alles voor Tim.
Nu zegt zij dat ik terug moet naar om de 4 uur voeden en dan een kleinere hoeveelheid. Ook geen johannesbroodpitmeel meer door de voeding en dan zou het beter moeten gaan.
Maar ja, ik ben destijds dus bewust overgegaan naar minder voedingen met meer tijd ertussen om Tim wat rust te geven.
Wat zouden jullie doen?

Groetjes,
Maike

Hey hoi,

Ik weet niet wat de reden is van de JHBP? Maar ik weet wel dat Kyan hier nooit goed op gereageerd heeft! Hij had het nodig voor het spugen maar zijn darmpjes reageerden met diaree of hij zat verstopt
:((
Ik ben op een gegeven moment overgestapt naar comfortvoeding van Bonbébé (o.a Jumbo) en toen werd alles anders!

En infacol hebben ook veel mensen baat bij, misschien Tim ook?

Groetjes Sas

Oh en nog even die tijd ertussen, misschien dat kleinere hoeveelheden wel beter te verdragen is voor hem..Ik kan me wel wat voorstellen bij het advies, omdat het ons ook zo is vergaan!
Wie weet is die Bonbébé voor jullie ook wel het supermiddel! Ik weet natuurlijk niet of je hypo geeft ivm verhoogde allergiekans of gewoon omdat je bv geeft/gegeven hebt?

Hoi Maikje,

Charlotte is van 15 augustus en drinkt 5 keer 160 en soms 6 keer een fles. Het wisselt nog. Het CB heeft mij gezegd dat er overdag niet langer dan 4 uur tussen de flessen mag zitten, omdat dat slecht is voor de suikerspiegel. Ik vind haar nu nog zo klein dat ik niet zo snel zou gaan experimenteren met andere voedingen. Ik denk dat de darmpjes gewoon nog wat op gang moeten komen. 8 weken is echt nog klein hoor!
Ik zou me dus aan het advies van je laatste vk houden.

Veel succes!
Groetjes Babybelle

Hoi,
Ik zit wel niet meer in de kleintjes, [ werk wel met baby's] maar mijn idee is meteen; Niet teveel uitproberen!
Dat is ook niet goed, en al helemaal niet voor toch al gevoelige darmen.
Nieuwe voeding heeft nl steeds weer een aantal weken !! nodig om er iets van te kunnen zeggen.
Maar het klinkt idd logisch dat je misschien toch om de 4 uur voed, maar dan minder?!
Ik was met Lieve al heel snel om de 4 uur toen, en daar vroeg ze ook om.
Maar ik ben zelf ook van een strak schema..Ze was er heel tevreden door.
Volg je vk, als je er zelf ook vertrouwen in hebt dan he!

Gr Rina

Nou ik zeg ook niet dat je met elk wissewasje en met elke aanbieding nieuwe voeding moet uitproberen. Maar toen ik na een paar weken aanmodderen met de beide gerenommeerde merken met de handen in het haar zat, was ik maar wat blij dat ik mezelf toestemming had gegeven dat ik nog één keer mocht switchen van voeding.
Want ook bij mij knaagde het stemmetje dat voeding een paar weken moet wennen alvorens je wat kan zeggen over werkzaam of niet!
Toen ik de switch maakte naar Bonbébé had ik nl bínnen een week een ander kind! Dat praktisch niet meer spuugde (daarvoor was het een regelmatige "boogspuger") en zachte ontlasting had zoals het een klein mannetje betaamd.
Dus héél soms moet je wel eens tegen alle adviezen van de boekjes durven ingaan...

Groetjes Sas

Hoi meiden,

Dank voor jullie adviezen.
Ik ga toch wel weer terug naar de hypo allergene voeding want de Pepti hielp gewoon niet en Tim werd er alleen maar onrustiger van.
Ik ga overdag terug naar kleinere voedingen en kijk dan wat er gebeurt.
Ik deed inderdaad johannesbroodpitmeel in zijn flesje omdat hij vaak wat teruggaf en ik hem 's nachts hoorde 'kloeken'. Vandaag maar weer eens geprobeerd zonder de pitjes en het ging aardig goed. Dus dat schaf ik dan ook maar af.
En dan houd ik op met proberen en hopelijk komt het dan allemaal op zijn pootjes terecht.
Wat zou het toch makkelijk zijn als die kleintjes ook al konden zeggen wat er dwars zat.......

Groetjes,
Maike

Ik heb maar 1 tip en het is een gouden tip:

SAB SIMPLEX! Hier ook VEEEL GAS bij de kindjes gehad en stad en land afgelopen voor middeltjes en ALLES geprobeerd. Aan het cb hadden we NIKS. Sab Simplex bundelt de lucht in de darmpjes en voert het af. Je doet het gewoon in de fles. Dit in combinatie met Dr. Brown flessen hielp onze kindjes van de lucht en dus pijn af. Het is met name verkrijgbaar in de grensstreek met Duitsland maar ook online te bestellen. De dr.Brown flessen hebben ze oa bij Prenatal warenhuis in Utrecht dus vast ook bij andere grote prenatals. Lees deze link maar even. Bij ons hielp het goed!
http://www.st-josef-apotheke.de/nederlandse_klanten/sab_simplex.html

Wat de voedingen betreft...doe gewoon waar jou kind het best op reageert en trek je vooral niet teveel aan van die schema's. Jij kent je kind het beste lijkt mij.

gr.Ing

Terug
Bovenaan