Dilemma, we zoeken een jongensnaam

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben 30 weken zwanger en we hebben behoorlijk stress over een jongensnaam. We hebben al een dochter, Flore. We zoeken een chique (de wel bekende hockeynamen), niet Engelse, jongensnaam. Maar we willen ook geen hele lange namen als Lodewijk of Boudewijn en ook geen top 10 naam. </p><p>Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt voor jullie hulp!</p><p> </p>

Ik zat meteen met philip in mn hoofd, maar toen gaf je aan geen engelse naam te willen! Hmm lastig, ik ben namelijk echt fan van de traditionele engelse jongensnamen dus ben bang je niet te kunnen helpen. Haha. Spannend! Heb je wel voorbeelden van wat je mooi vind? Jullien vind ik ook mooi of jullius. Succes!!! 

Ik heb de Top 10 niet bekeken, maar wat ideeën:
Olivier, Boris, Mees, Casper, Xavier, Mats, Joris, Hugo, Laurens, Marnix, Pepijn, Wouter, Maurits, Lennart, Matthijs, Berend, Arnaud, Pieter

Wat fijn jullie reacties! Met meisjesnamen hadden we niet veel moeite, maar een jongensnaam vinden we echt lastig.
Julian (en alles in de trant) Mees en Olivier vinden we te top 10. Pieter, Arnaud en Philip vind ik dan weer heel erg kakkineus. (Ja we zijn niet de makkelijkste haha)
Hidde vinden we niet verkeerd maar komt al voor in onze familie. 
De enige naam waarbij ik denk dat is misschien een kanshebber is de naam Fedde. Wat vinden jullie daarvan? Vinden jullie dit een 'chique' naam? Ik twijfel of het wel bij de naam van onze dochter Flore past. Dus meer namen zijn welkom ;) 

Terug
Bovenaan