Dilemma, wel/niet het geslacht weten

hallo,

ik heb woensdag de 20 weken echo en heb altijd gezegd dat ik het geslacht niet wil weten.

Nu beginnen de twijfels toch toe te slaan en mijn partner wilt het wel graag weten.

Help?! Ik ben benieuwd naar jullie redenen wel of niet het geslacht weten.

Liefs Suzanne

Hey,

Zelf wil ik straks wel graag het geslacht weten. Ik denk dat je dan (onbewust) ook al meer een band aan het opbouwen bent met je kindje. Het wordt namelijk voor mijn gevoel allemaal wat echter zodra ik het geslacht weet.  Daarnaast lijkt het me ook erg handig voor het uitzoeken van spulletjes voor de baby en het inrichten van de babykamer.

Een reden die ik kan bedenken om het niet te willen weten is dat je je gewoon compleet wil laten verrassen door wat het straks zal zijn. Maar voor mij persoonlijk wegen de redenen voor op tegen de reden om het niet te willen weten. Maar goed dat is natuurlijk voor iedereen heel persoonlijk.

Wij wilden bij ons kindje niet weten wat het zou worden... De verrassing leek ons heel leuk. Naarmate de zwangerschap vorderde werden we steeds nieuwsgieriger en bij de echo's dacht ik er elke keer aan dat de echoscopiste het wel wist en wij niet (ook al zeggen ze dan vaak 'nee hoor daar kijk ik niet naar', dat geloofde ik dus niet haha). We hadden héél sterk het gevoel dat het een meisje zou zijn en ik kon niet eens een echt leuke jongensnaam bedenken! We hadden er natuurlijk wel eentje gekozen, maar niet met zoveel overtuiging als de meisjesnaam. Toen ze was geboren en bij me lag dacht ik meteen 'wat zou het zijn?!' maar ik vond het zo spannend dat ik maar even afwachtte tot iemand anders op het idee kwam om te gaan kijken :)

Het bleek idd een meisje! Ze is nu 10 mnd en inmiddels is de tweede op komst. We wisten meteen dat we het nu weer niet willen weten, we vonden het ontzettend bijzonder!!!

De praktische kant snap ik op zich wel... Maar we wilden toch een rustige babykamer en er zijn mooie neutrale kleuren/thema's (en als je eerst met een wiegje/cosleeper op de kamer start kan je altijd nog een muurtje schilderen). Qua kleertjes was er idd weinig wat neutraal en leuk is; maar een paar pakjes zijn altijd wel te vinden en de trotse papa is na een paar dagen gaan shoppen.

Mijn advies is duidelijk denk ik ;)

Je kan ook vragen aan de echoscopiste om het geslacht op te schrijven en het briefje in een gesloten envelop te doen. Dan kan je op een later moment samen kijken! Romantisch toch? Of je kijkt niet tot de geboorte kan ook.....

Ik heb 19 mei de volgende echo, ik ben dan 18 weken, en 1 juni de 20 weken echo. Ik wil echt heel graag weten wat het wordt!
Ten eerste omdat ik gewoon heel nieuwsgierig ben wat het is en of mijn gevoel klopt. Ten tweede omdat het gewoon heel erg praktisch is. Er zijn tegenwoordig minder neutrale kleertjes dan vroeger. Tegenwoordig weet de meerderheid het geslacht al, vroeger was het normaal dat je het niet wist. Dus voor alle aankopen is het makkelijk! (en nee een meisje wordt bij ons echt geen knalroze kamer, en kleertjes met kantjes en rushes etc. En voor een jongen niet blauw met alleen auto's)
Daarbij voor de naam is het fijn om te weten! Je gaat de naam dan al koppelen aan de baby in je buik, als het dan geboren wordt is het dan meteen 'x' ipv baby.

Mensen zeggen vaak ik wil het niet weten want dan is het een verrassing. Maar een verrassing is het met de 20 weken echo dan toch ook? Of je die verrassing nu hebt of met 9 maanden.
En er wordt ook wel eens gezegd en gedacht dat mensen die het willen weten voorkeur hebben. Dat kan, maar wil niet zeggen dat het andere geslacht niet welkom is. Misschien heb je als je het weet juist meer tijd om aan het idee te wennen.
Mijn buurvrouw dacht bij de eerste bijvoorbeeld vanaf het begin dat het een jongetje was, en heeft na de 20 weken echo echt ff tijd nodig gehad om aan het idee van een meisje te wennen. Ik zie het niet voor me dat ik nog aan dat idee moet wennen als de kleine er al is...

Dus ik zie persoonlijk alleen maar voordelen :D

Terug
Bovenaan