Ik heb 19 mei de volgende echo, ik ben dan 18 weken, en 1 juni de 20 weken echo. Ik wil echt heel graag weten wat het wordt!
Ten eerste omdat ik gewoon heel nieuwsgierig ben wat het is en of mijn gevoel klopt. Ten tweede omdat het gewoon heel erg praktisch is. Er zijn tegenwoordig minder neutrale kleertjes dan vroeger. Tegenwoordig weet de meerderheid het geslacht al, vroeger was het normaal dat je het niet wist. Dus voor alle aankopen is het makkelijk! (en nee een meisje wordt bij ons echt geen knalroze kamer, en kleertjes met kantjes en rushes etc. En voor een jongen niet blauw met alleen auto's)
Daarbij voor de naam is het fijn om te weten! Je gaat de naam dan al koppelen aan de baby in je buik, als het dan geboren wordt is het dan meteen 'x' ipv baby.
Mensen zeggen vaak ik wil het niet weten want dan is het een verrassing. Maar een verrassing is het met de 20 weken echo dan toch ook? Of je die verrassing nu hebt of met 9 maanden.
En er wordt ook wel eens gezegd en gedacht dat mensen die het willen weten voorkeur hebben. Dat kan, maar wil niet zeggen dat het andere geslacht niet welkom is. Misschien heb je als je het weet juist meer tijd om aan het idee te wennen.
Mijn buurvrouw dacht bij de eerste bijvoorbeeld vanaf het begin dat het een jongetje was, en heeft na de 20 weken echo echt ff tijd nodig gehad om aan het idee van een meisje te wennen. Ik zie het niet voor me dat ik nog aan dat idee moet wennen als de kleine er al is...
Dus ik zie persoonlijk alleen maar voordelen