dilemma

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

mijn naam is petra en ik en mijn vriend zijn al vanaf december 2006 bezig om zwanger te worden. maar helaas tot op heden nog niet gelukt. mijn vriend wil niet door naar het ziekenhuis voorlopig en daar zijn de nodige discussies over gevallen.
nu zit ik te denken om zelf te gaan om te kijken of het dan in ieder geval bij mij goed of fout is..wat zouden jullie doen????ergens vind ik ook dat je dat met zijn 2 en moet doen??

maar word langzaam gek iedereen om me heen is zwanger en bevallen....

liefs petra

hoi hoi

ik vind idd ook dat je er samen achter moet staan
maar je kan het er wel met je vriend over hebben
ofdat hij het erg vind als jij gaat, dat jouw gevoel zegt dat je dat moet doen
en dat je duidelijkheid wilt.

misschien stemt hij er mee in en kom je dan een stapje verder

ik wens je heel veel succes

de gouden tip: blijf praten met elkaar dat is heel belangrijk

groetjes moekje

Hoi,
Ik wilde ook even reageren. Op zich zou je best uit kunnen zoeken of met jou alles in orde is, dan weet je dat in ieder geval. Probleem zit 'm er denk ik in dat ze in het ziekenhuis (of in ieder geval in ons ziekenhuis) niet beginnen met onderzoeken voordat men met het stel gesproken heeft. Partner MOET er bij zijn, dat werd bij ons expliciet twee of drie keer gezegd. Ik weet niet of dat zo is bij ieder ziekenhuis, maar ik hoor toch vaak dat die onderzoeken bij beiden plaats vinden.
Ik zou het toch nog een keer op een rustige manier met je partner bespreken en echt duidelijk maken dat het voor jou dus echt een probleem is en dat je graag verder wilt. Je kan hier ook niet eeuwig mee rond blijven lopen, dan blijft het teveel knagen.

Veel succes!
Esk

Hey Petra,

Ik herken veel van je situatie, al heb ik nooit overwogen om de stap naar het ziekenhuis alleen te nemen.
Mijn vriend wil ook de stap naar het ziekenhuis niet maken (we zitten nu in ronde 15).
Bij hem is het voornamelijk omdat hij bang is dat we te horen krijgen dat het aan hem ligt en dat hij dan "faalt" als man zijnde (blijven vreemde wezens hoor mannen).
Ik heb met mijn vriend een afspraak gemaakt, een soort deadline.
Als het eind dit jaar nog niet raak is gaan we in januari naar de huisarts en gaan we eens kijken waarom het dan nog niet gelukt is.
Misschien kan jij ook een deadline stellen met je vriend/man dan weet hij waar hij aan toe is en kan zich er op voorbereiden.

Succes ermee!

Liefs Phoebe

Hoi Petra,

Erg vevelend dat je man niet mee wilt naar het ziekenhuis. Gelukkig was er bij ons geen sprake van dat er iemand "faalt" zeg maar. Bij ons lag het probleem bij mij maar ook al zou het bij mijn man zijn dan was dat geen probleem. Ik zou als ik jou was toch blijven praten en hem dit duidelijk maken. Was zoals iemad al zei dat veel ziekenhuizen een partner erbij willen hebben. Vaak is het eerste onderzoek, het onderzoek naar het sperma. en gaan dan pas verder kijken bij de vrouw.

Veel sterkte!

Ester

Terug
Bovenaan