dilemma.....

hallo allemaal,
ik zit,zoals de titel al aangeeft met een dilemma.ik heb vorige week te horen gekregen dat ons vruchtje niet meer leeft.dit is er gisteren uitgekomen door middel van medicatie.wij hadden ons voorgenomen om direct weer te proberen zwanger te worden.ik heb heel veel gelezen dat je na een miskraam gelijk weer zwanger kan worden en dat het voor je lijf ook geen probleem is.alleen weet je zonder menstruatie niet precies hoelang je zwanger bent,maar dat maakt mij niks uit.dus ik was vol goede moed.tot ik vanmorgen voor controle bij de gyn kwam.die zei:als je haast hebt kun je het weer gewoon proberen,maar het is verstandiger om 2 menstruaties af te wachten omdat er gedacht word dat de kans op een miskraam gelijk na een miskraam iets groter is.er is nog geen hard bewijs voor zei hij,maar het is wel een theorie.ik heb eigenlijk zoiets van:ik laat de natuur gewoon zn gang gaan en als ik meteen of bijna meteen zwanger raak dan zal mn lijf het wel aankunnen toch.ik vind het lichtelijk frustrerend om nu te gaan wachten,terwijl ik niks liever wil dan zwanger worden.maar ik ben bang dat t dalijk toch weer misgaat en ik me dan onwijs schuldig voel omdat ik te eigenwijs was om te wachten.of dat ik over 2 maanden bij de zelfde gynaecoloog zit met een miskraam en dat hij dan denkt:ik zei het nog zo...snap je?wat zeggen jullie dokters ervan?en zijn er nog mensen die twijfelde tussen wel of niet en toch zwanger geraakt zijn?
groetjes kari

Hoi Kari,

Ik snap je heel goed....
Wat is dit moeilijk hé.....!?!
Meid, doe wat jezelf wil....er wordt idd gezegd dat het verstandig
is om 1 menstruatie af te wachten...maar wie zegt dat het gelijk
de eerste keer raak is???
Natuurlijk hoop je dat, maar ga daar nu niet vanuit...dat zou dan
zo teleurstellend zijn als het de eerste keer niet lukt...

Voor mijn zwangerschap van Joy is het bij mij ook fout gegaan,
toen heeft twee maanden geduurd voordat ik weer zwanger was,
en nu ben ik ook weer gaan menstrueren...

Wij hebben er ook voor gekozen om dit keer gewoon verder te gaan...
we zien wel wanneer het ons wel gegeven wordt een nieuw leven te
mogen ontvangen....

Je zal waarschijnlijk heel veel verschillende reacties krijgen, maar doe
gewoon wat je hart je ingeeft....

Heel veel liefs, Judith    

hoi kari

ik reageer eigenlijk niet vaak op jullie berichtjes.
maar lees ze wel regelmatig.
bij mij is het begin dit jaar voor de derde keer mis gegaan.
mijn gyn.zei ook dat ik het beste kon wachten tot ik weer een keer ongesteld zou zijn geweest.wij hebben hier wel op gewacht.maar dat is ieder zijn eigen keus.
als je wacht totdat je weer een keer hebt gemestruweerd, dan weet je wel bij de volgende periode waneer je weer ongesteldt moet worden,maar natuurlijk wordt je dit liever niet.

groetjes en veel succes riko

Hoi Hoi

Mijn gyn heeft helemaal niets vertelt,alleen dat ik
naar de curritage met enige weken ongesteld kon
gaan worden.Dat is nu bijna 4wk geleden gebeurt
maar ik ben nog niet ongesteld geweest.Ik moest
met 6wk op naar controle komen .Wij hebben besloten
om niet te wachten tot ik 1keer ongesteld ben geworden
maar er toch maar gelijk voor te gaan.Er is mij wel ver-
teld dat mocht je gelijk zwanger worden naar de curritage
dat je zo goed schoon schijnt te wezen dat het daarom
beter zou blijven zitten maar nu kom jij met een ander
verhaal.Wij wachten maar lekker af wat er gaat komen.
Je moet doen wat jij denkt dat goed voor jou is.Er komt
vast wel een nieuwe kans voor jullie en misschien wel
gelijk.

Groetjes anita

Hoi Kari,

Volgens mijn VK, kun je na een MK gewoon weer meteen zwanger proberen te vragen en dit zeigen ze ook in het ziekenhuis na de echo. Het is bij mij er zelf afgekomen, ik heb dus geen curettage gehad. Raar en verwarrend dat je zoveel verschillende adviezen hierin hoort. Ik sluit me aan bij Judit: Doe wat je hart je in geeft.
Sterkte
Groetjes Lucielle

Terug
Bovenaan