Dilemma

Hallo Allemaal

Ik zit met een enorm dilemma en ik zou graag jullie mening hier over willen horen.

Mijn vriend en ik hebben een dochter van net 1 jaar.

Mijn schoonmoder heeft Alessia nog nooit in het echt gezien en nu hoorden wij van mijn zwager en schoonzus dat zij Alessia erg graag wilt zien.

Door problemen is het hier nooit van gekomen.

In mijn zwangerschap heeft zij nooit de moeite genomen om aan mij   te vragen hoe ik me voelde etc.

Via via hoorden wij dat zij had gezegd dat Alessia nooit het kind van mijn vriend had kunnen zijn.

Na de bevalling heeft ze 2x gebeld, ze vroeg of we gauw bij haar langs konden komen maar mijn vriend wou dat ze naar ons toe kwam omdat ze ook nog nooit ons huis had gezien.

Zij vroeg een vriend van mijn vriend of die haar kon komen brengen maar mijn vriend wou dat niet, hij vond dat ze zelf moest komen en niet met behulp van anderen.

Ondertussen vond ik het allemaal wel best, maar nu begint de twijfel.

Ze wil haar kleindochter dus wel graag zien maar op 4 november vertrekt ze voorgoed naar Amerika.

Dilemma dus, wel of niet bij haar op bezoek gaan om Alessia te laten zien.

Wat vinden jullie?

Ik heb niet het hele verhaal erop gezet want dat wordt te lang.
Als jullie een vraag hebben zal ik die proberen te beantwoorden.

Hoop dat jullie eerlijk jullie mening willen geven.

Sarah



 
Hoi Sarah,

Jeetje wat zit jij in een moeilijke situatie. Ik kan me goed voorstellen dat je in tweestrijd zit. Ik zou denk ik ook willen dat mijn schoonmoeder haar nog zou zien voor ze naar Amerika vertrekt. Het is toch haar kleinkind. Maar aan de andere kant is het niet alleen jouw dilemma. Als zij haar kleinkind zó graag wil zien, moet zij zich over haar trots heen zetten en bij jullie langs komen. Jouw vriend is tenslotte ook haar kind, daar heeft ze het toch wel voor over.

Ik weet natuurlijk niet wat er gebeurd is. Maar misschien moeten jullie proberen beide water bij de wijn te doen. Bel haar op en zeg dat ze welkom is als ze haar kleinkind wil zien. Als het er nu niet van komt, komt het er zeker niet van als ze straks in Amerika zit.

Maar ik weet natuurlijk niet wat er precies is gebeurd. Misschien heeft ze jullie wel zo gekwetst, dat het onvergeeflijk is. Maar dat moeten jullie natuurlijk voor jezelf uitmaken.

Héél veel succes met deze situatie.

Gr. Er
 
Hoi Sarah,

ik zou ook aanraden je schoonmoeder langs te laten komen. We weten natuurlijk niet wat er speelt of gespeeld heeft, maar het is wel de oma van je kind. Sta een eventuele relatie tussen die 2 niet in de weg, tenzij ze echt iets onvergeeflijks heeft gedaan.
Vaak worden familieproblemen opgeblazen, en omdat er dan een tijd geen contact is geweest lijkt het steeds erger te worden.
Als je kiest voor geen contact, denk dan aan hoe je dat later aan je kind gaat uitleggen als het jouw keus is geweest. Heb je een goede verklaring, of niet? Kun je het voor jezelf verklaren, dan kan je er dus mee leven. Zo niet, kun je haar misschien maar beter langs laten komen.

groet, Ellen
 
Terug
Bovenaan