Dilemma

Hallo Allemaal

Ik zit met een enorm dilemma en ik zou graag jullie mening hier over willen horen.

Mijn vriend en ik hebben een dochter van net 1 jaar.

Mijn schoonmoder heeft Alessia nog nooit in het echt gezien en nu hoorden wij van mijn zwager en schoonzus dat zij Alessia erg graag wilt zien.

Door problemen is het hier nooit van gekomen.

In mijn zwangerschap heeft zij nooit de moeite genomen om aan mij   te vragen hoe ik me voelde etc.

Via via hoorden wij dat zij had gezegd dat Alessia nooit het kind van mijn vriend had kunnen zijn.

Na de bevalling heeft ze 2x gebeld, ze vroeg of we gauw bij haar langs konden komen maar mijn vriend wou dat ze naar ons toe kwam omdat ze ook nog nooit ons huis had gezien.

Zij vroeg een vriend van mijn vriend of die haar kon komen brengen maar mijn vriend wou dat niet, hij vond dat ze zelf moest komen en niet met behulp van anderen.

Ondertussen vond ik het allemaal wel best, maar nu begint de twijfel.

Ze wil haar kleindochter dus wel graag zien maar op 4 november vertrekt ze voorgoed naar Amerika.

Dilemma dus, wel of niet bij haar op bezoek gaan om Alessia te laten zien.

Wat vinden jullie?

Ik heb niet het hele verhaal erop gezet want dat wordt te lang.
Als jullie een vraag hebben zal ik die proberen te beantwoorden.

Hoop dat jullie eerlijk jullie mening willen geven.

Sarah

 
Hoi,

Wat een narigheid zeg. Ik kan me niet echt voorstellen hoe je je voelt. Ik heb namelijk heel veel steun van alle opa's en oma's van Rosa. Ik denk dat ik haar wel de kans zou geven haar kleindochter te zien. Het is misschien de laatste kans, dus misschien krijg je er anders wel spijt van later. Misschien kunnen jullie eerste zonder Alessia langsgaan, om erover te praten? Heel moeilijk hoor. Kun je er met je man/vriend goed over praten?

Ik wens je heel veel sterkte met je beslissing.

groetjes,

Desiree
 
hoihoi, ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen. Als ze binnenkort voorgoed naar Amerika vertrekt (zeg nooit nooit, voorgoed zeggen is een maar voorgoed doen   is een andere), maar goed, als ze dus voorgoed naar Amerika vertrekt zou ik naar haar toegaan met man/vriend en kind en al, fotoos maken, zodat ze die mee kan nemen en zodat je die voor het kind hebt. Dan hou je de eer aan jezelf en wat er ook gebeurt, ik denk dat het voor je kindje wel leuk is om een foto te hebben met oma. Ik heb alle vier mijn grootouders gekend, en vind dat wel erg leuk. Is toch een andere band.

Ik geloof niet dat ik je precies heb kunnen uitleggen wat ik bedoel hierboven (hormonen he?!). Maar ik zou het dus gewoon doen, kost jullie een (paar) uurtjes van jullie tijd en verder niets.

succes
mama van Rêve
 
Je familie is erg belangrijk! Ook al zie je het nu niet zo, maar ik zou inderdaad de eer aan mezelf houden en je schoonmoeder een paar mooie foto's met haar kleinkind gunnen.
Iemand moet de eerste stap zetten en als je schoonmoeder daar te koppig voor is kun jij misschien even door de knieen gaan. Waarschijnlijk ben je achteraf blij dat je het gedaan hebt.
Succes ermee!
Liefs Phira
 
door problemen heb ik lange tijd mijn eigen moeder niet gezien. uiteindelijk gingen we t weer proberen maar helaas in mijn zwangerschap heeft ze er een behoorlijk potje van gemaakt.

desalniettemin heb ik haar in mn kraamweek laten komen omdat ik zoals ik zei wilde dat mijn dochter wel haar oma leerde kenne.
eigenlijk had ik in mn hoofd dat er dan iig fotos in dr fotoalbum zuden zitten met oma.
nu ga ik zo eens in de 7 a 8 weken een keertje naar mn moeder om m   dochter te laten zien. ik heb niets met r en zal ook denk ik niets meer met haar krijgen maar isabel kan later zelf een oordeel krijgen over haar oma  zonder dat mij verweten kan worden dat ik iets tegen gehouden heb.

ik zou de eer bij mezelf houden haar, haar kleindochter laten zien, veel fotos maken voor later en maar zien wat de toekomst geven gaat. maar gheen valse hoop geven in de trant dat alles goed komt en ook geen ruzie gaan maken gewoon puur zkaleijk oma-kleinkind. kun je jezelf en je kind altijd recht in de ogen blijven aan kijken veel sterkte bij dseze moeilijke beslissing
 
Terug
Bovenaan