dilemma

A

Anoniem

Guest
hoi,
ik zit toch te twijfelen,van het cb mocht anouk eventueel over naar 3 flessen,en dan ipv de middag fles van 16u,wat sap met fruit of broodkorst,maar de overige 3 flessen drinkt ze niet leeg.weet niet of ze dan genoeg melk krijgt.ik geef flessen van 200cc.wil niet dat ze te weinig melk krijgt.anders doe ik 16u wel weer een fles.hoe doen jullie dat?verder eet ze alles met smaak(zelfs mijn behanglijm'aardappelen")maar van de diksap of water drinkt ze nog niet veel,wil niet dat ze te weinig vocht krijgt.ze moeten met 6 maanden toch minimaal 600cc melk hebben??wie kan me helpen met dit dilemma??

bedankt gr petra

hoi mama van anouk

wij hadden hetzelfde probleem van de flessen niet leeg drinken. Dat was voor mij een teken om een fles te laten vallen. Nu Thomas 3 flessen krijgt ipv 4 drinkt hij ze wel weer leeg. ( liet anders steeds zo'n 60 staan). Volgens het cb is dat voldoende omdat er ook vocht in fruit en groente zit. Thomas houdt niet zo van water of diksap dus das lastig. Geef nu weer een extra fles van 100 cc om 16.00 omdat hij in een groeispurt zit. Ze geven het meestal zelf wel aan hoor hoeveel ze nodig hebben.  tenminste dat is mijn mening, ben niet zo 'volgens het boekje'.
Dit is ons schema
7.00 200 cc fles met bambix erdoor
11.00 fruit ( 1 heel stuk fruit)
13.00 200 cc alleen melk
16.00 1 liga met 100 cc melk ( laat meestal wel wat staan)
18.00 groente heel potje of flinke portie zelf gekookt
19.30 200 cc melk met 3 schep rijstebloem

succes met je beslissing! Ik vond trouwens van 4 naar 3 flessen minder gedoe als van 5 naar 4!

Hoi Petra,

Ze hebben volgens mijn CB 500 ml melk nodig per dag. Feline wilde ook geen sap of slappe thee drinken, maar nu geef ik het uit een plastic bekertje (zonder tuit) en gaat het wel goed, misschien een idee? Wel goed de slab dubbel vouwen er onder want het duurt even voor ze netjes drinken en anders blijf je verschonen. Uiteraard kan ze nog niet zelf de beker vast houden.

groetjes Mariska

hoi,bedankt voor de reacties,zal ff kijken wat ik doe,of 3 of 4 flessen.ze eet aardig wat fruit en groente.misschien is ze daar dan nog vol van.
gr petra

Hoi Petra,

Ik geef Bas na zijn groente vaak nog een halve fles. Anders komen wij ook niet altijd aan de 600 cc.

Groetjes, Karin

Nog even voor Mariska,

Twee tips:
Van Difrax zijn er plastic bekertjes met een uitsparing erin. Dan kun je goed zien hoeveel je kindje drinkt.
Een plastic slabber met zo'n opvangbakje onderaan (Ikea heeft er een in de vorm van een kikker) zijn errug handig!

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan