Dilemma...

Hoi meiden,

Mijn vorige twee bevallingen zijn niet van een lijen dakje gegaan en na de vorige bevalling riep mijn man dus ook: 'Dit nooit meer!'... Uiteindelijk wilde hij ook heel graag nog een derde kindje net als ik, dus zitten we nu met een klein dilemma.

Mijn man zou namelijk heel graag willen dat we gaan aansturen op een keizersnede, maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Aan de andere kant was het voor de jongste echt kantjeboord met haar hartslag... dat was bij de oudste ook al zo (alhoewel toen iets minder paniek, maar wel vacuum). Verder moest ik bij alle twee onder narcose voor de placenta verwijdering. Ook al niet zo fijn voor mijn man (voor mij ook niet natuurlijk), die iedere keer doodongerust is. Als je een keizersnede hebt gehad halen ze in ieder geval ook gelijk de placenta weg en het is voor het hartje van het kind veel minder zwaar dan mijn weeën. Ik snap hem dus wel, maar ik vind een keizersnede niet niks! De herstelperiode is veel langer dan na een natuurlijke bevalling. We hebben in augustus een gesprek met de gyn in het ziekenhuis, maar eigenlijk wil ik van tevoren wel een beetje op 1 lijn zitten met mijn man... iemand adviezen?

Groetjes, Michele (27+5 van de 3e)

Hi Michele,

dat lijkt me inderdaad een hele moeilijke beslissing zeg!! Mijn eerste gedachte was, ik zou doen wat de medici vinden dat het beste is voor je kindje. Je vergeeft het jezelf natuurlijk nooit als je je kindje kwijtraakt terwijl dat voorkomen had kunnen worden.
Aan de andere kant is zoals je zelf zegt een keizersnee niet zonder risico, ook niet voor je kleintje.
Ik zou er goed met je man over hebben en ook met de arts (schroom niet om een second opinion te vragen, dat is heel normaal hoor). Alle voors en tegens opschrijven, zodat je niets vergeet. Uiteindelijk is het jouw beslissing, en niet die van je man, hoe hard dat ook klinkt.

Succes met je beslissing (sorry, geen concreter advies)

gr. Peet
(27+6 wk)

Hey Meid...
idd wat een dillema.
mijn eerste gevoel zegt keizersnede omdat dat dan voor de baby minder zwaar zal zijn en idd je placenta dan ook weg gehaald word. (hoe dan ook moet je waarschijnlijk toch nog onder narcose, maar dit hoeft niet natuurlijk)
voor je man wel een stuk fijner maar al met al is en blijft het jouw beslissing.
wel zou ik goed luisteren naar de gyn.

het lijkt mij ook niets dat je veel langer moet genezen enz, gewoon een heel lastig besluit.
ik zou dan ook gewoon met mijn man goed overleggen, de voors en tegens even bespreken, en dan met de gyn overleggen en daarna nogmaals samen bespreken!

zoals ik al zei het is en blijft jouw keuze...
wij kunnen alleen ons gevoel erbij vertellen en misschien heb je er dan wat aan..

succes..

Liefs Jenny

Ik zou dan toch kiezen voor een normale bevalling. Maar dat is heel persoonlijk. Het hoeft natuurlijk niet weer zo te gaan. En een keizersnede is ook niet zonder risico.
Maar goed...Je zegt het al. Het is een dilemma en een heel persoonlijke keuze waar wij van het forum je niet echt bij kunnen helpen.

Succes met de beslissing!

Liefs, Billie
27w2d

Hoi allemaal,

Dank je wel allemaal... Ik begrijp dat iedereen er anders over denkt, maar het is soms zo prettig om toch even de verschillende voor- en nadelen door andere omschreven te zien. Zeker als je het zelf gewoon even niet meer weet.

Ik denk dat ik maar zo blanco mogelijk het gesprek wil ingaan met de gyn en dan horen we wel wat hij ervan vindt... we zien wel.

Groetjes, Michele (28+2 van de 3e)

Terug
Bovenaan