Dilemma!!

A

Anoniem

Guest
Ik stel me even voor; ik ben Linda en heb 2 zoontjes. We willen nog voor een derde gaan en hadden besloten om in november met de pil te stoppen en dan een menstruatie afwachten dus vanaf december proberen zwanger te worden. Dit ook omdat ik van mijn werkgever alle griepprikken krijg en die van de mexicaanse griep mag je niet hebben in je eerste trimester. Deze zullen in november/december gegeven worden heb ik nagekeken. Maar nu las ik dus ook dat na het vaccineren tegen de mexicaanse griep geadviseerd wordt om twee maanden te wachten met zwanger worden. Dus als je zwanger wilt worden mag je niet worden ingeent tegen de mexicaanse griep. Dat zou dus betekenen dat ik mijn werkgever moet vertellen dat ik zwanger wil worden! Wat moet ik nu? Ik ben 33 en wil eigenlijk niet te lang wachten dus als ik toch niet ingeent mag worden als ik zwanger wil worden hoef ik ook niet te wachten tot december met zwanger worden! Maar ja, in mijn werk in de verpleging wordt inenting wel geadviseerd! Dilemma!! Wat zouden jullie doen? Wachten met zwanger worden en alle vaccinaties krijgen (zou ik pas in febr zwanger mogen worden!) of gewoon doen wat we al van plan waren en als de uitnodiging voor de vaccinaties komen mijn werkgever op de hoogte brengen van het feit dat ik probeer zwanger te worden.

moet je persee een reden opgeven als je geen vacinatie wil ??
er zijn volgens mij ook veel mensen die die prik gewoon niet willen

Hoi,

Ik werk in de zorg bij mij had je de keuze, ik heb het niet gedaan. Maar dat is ieder voor zich. Als de werkgever het verplicht is het niet anders.

Maar...euhm...ben je direct zwanger dan???

Groetjes grotebroer

Net wat rebeccaatje zegt. Je hoeft geen reden op te geven voor weigering van de intenting.
Mocht je nog een smoes willen:
De griepprik is jaren gestest voordat het aan iemand wordt gegeven en de griepprik voor de mexicaanse griep wordt gefabriceerd en direct gegeven zonder dat de bijwerkingen op de lange termijn bekend zijn.
Een goede reden om de mex. griepprik te weigeren en die andere niet.

Ik zou zeker NIET zeggen dat je zwanger wilt worden.

Hoi Linda.
Leuk dat jullie voor een derde willen gaan. Wij zijn nu al bezig voor nr. 3, maar bij ons is het na ronde 3 nog niet gelukt .
Maar inderdaad er zijn toch wel meer mensen die het niet willen vanwege een andere reden?
Succes!
Gr. mamajo

Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad niet verplicht om je te laten vaccineren en jaaa, raak ik meteen zwanger als ik de pil laat staan? De eerste keer wel en de tweede keer na een gewone menstruatie ook al meteen zwanger! (mazzelkont, ik weet het) Ik had er niet eens zo snel bij stilgestaan dat je natuurlijk ook gewoon een andere reden kan hebben om je niet te laten vaccineren. Er zullen ws genoeg collega's zijn die het ook niet willen en vast niet omdat ze ook allemaal zwanger willen worden haha! Nou ja, de gewone griepspuit neem ik wel want vorig jaar heb ik behoorlijk de griep gehad en de gewone griepspuit wordt eerder gegeven.

Terug
Bovenaan