dilemma

hoi dames,

met sinterklaas willen we mijn zus en mijn (toekomstige) zwager vragen of ze peetoom en peettante willen worden.
de zwager is de vriend van mijn tweelingzus en mijn zus is de oudste zus.
nu belde mijn tweelingzus vandaag huilend op want ze twijfelde over de relatie (gaan bijna 2 jaar met elkaar). ze woonden binenn 3 maanden samen, ze hebben een huis gekocht, gaan volgend jaar trouwen en ze is sinds kort gestopt met de pil. nu vind ze een goede vriend van hun ook erg leuk. waarschijnlijk gaat dit wel los lopen en komt het allemaal wel goed (hoop ik) maar ja wat doe je als het na een aantal maanden/jaar toch mis gaat? dan kun je je vraag toch moeilijk terugtrekken? lastig. wat zouden jullie doen
 
Ik zou het even niet vragen en pas wanneer de relatie weer in rustig vaarwater is gekomen, kun je ze alsnog vragen. En ja... zekerheid heb je nooit. Maar als ze getrouwd zijn neem je toch aan dat het voor het echie is en dat het niet de bedoeling is om uit elkaar te gaan.
Loopt de relatie toch op de klippen dan kun in overleg een andere peetoom en -tante zoeken.
 
Hallo,

Lastig! Even afwachten is een optie,mits je kind al bijna gedoopt wordt,maar ben je net zwanger dan zou ik het idd even uitstellen.Mocht de tijd beginnen te dringen,dan zou ik het met mijn zus overleggen.Zij begrijpt vast wel dat deze keus maken belangrijk voor je is.
Je kunt niet mijlenver in de toekomst kijken,maar als ze nu al twijfelt,is het misschien goed om een andere peetoom in gedachten te nemen.

Succes!
 
ik ben ook peetante van een kleine meid en was getrouwd in de tijd dat ze geboren is nu ben ik gescheiden en eigenlijk uit de familie maar mijn petekind gaat voor op alles daar heb ik ook voorang op mijn ex dus het kan wel goed gaan is hoe je relatie is ken ook verhaal van peettante die zich gewoon niet meer laat horen dat is dan weer sneu voor een kind dus ik zoou er wel goed over nadenken en bekijken hoe je staat tegenover je zwager
 
wouw...leuk.
Het blijft altijd een lastig iets. Je vraagt mensen om peetoom/peettante, etuigen bij huwelijk, enz...
de vraag blijft .......... hoelang heb je contact met elkaar ? Familie is redelijk veilig. wat er ook gebeurd je blijft familie. Vrienden is ook lastig...ben je over 10 of 20 jaar nog steeds bevriend?? en schoonfamilie...tja, ze kunnen idd uit elkaar gaan en dan ze je de persoon misschien ook niet meer.

Maar hoeveel waarde hecht je aan het peetoomschap ???? Als jullie er zeer veel waarde aan hechten dan zou ik voor iets meer zekerheid gaan. Als het alleen om de eer gaat (en de leuke cadeautjes voor de kleine, hihi) dan is de keuze wat makkelijker.

Hoever ben je ? Kan je de vraag nog even uitstellen ?? tot je zus zekerder is van haar relatie ???

Nou veel succes met je besluit
 
wouw...leuk.
Het blijft altijd een lastig iets. Je vraagt mensen om peetoom/peettante, etuigen bij huwelijk, enz...
de vraag blijft .......... hoelang heb je contact met elkaar ? Familie is redelijk veilig. wat er ook gebeurd je blijft familie. Vrienden is ook lastig...ben je over 10 of 20 jaar nog steeds bevriend?? en schoonfamilie...tja, ze kunnen idd uit elkaar gaan en dan ze je de persoon misschien ook niet meer.

Maar hoeveel waarde hecht je aan het peetoomschap ???? Als jullie er zeer veel waarde aan hechten dan zou ik voor iets meer zekerheid gaan. Als het alleen om de eer gaat (en de leuke cadeautjes voor de kleine, hihi) dan is de keuze wat makkelijker.

Hoever ben je ? Kan je de vraag nog even uitstellen ?? tot je zus zekerder is van haar relatie ???

Nou veel succes met je besluit
 
mijn zus heeft inmiddels een gesprek gehad met haar vriend. ze gaan meer tijd aan elkaar besteden.. het peetoom is bij ons meer dat je kindje wat extra's krijgt bij de verjaardag. verder niet iets officieels of zo.
ben nu 17 weken zwanger, dus heb nog wel even tijd om te kijken ;-)
 
Terug
Bovenaan