Dilemma

Hallo dames,

Dit heeft niet echt veel met de zwangerschap te maken maar wil toch even mijn eitje kwijt.

Ben 20 jaar, ben vorig jaar op m'n verjaardag zwanger geraakt. Niet gepland maar zeer gewenst.

Ik heb destijds mijn vmbo diploma niet kunnen halen en heb 2 dagen geleden te horen gekregen dat ik ben geslaagd. Ik wil heel graag nu wel verder met school. Wil mijn diploma tandarts-assis. behalen en dan verder op de HBO. Ik zit nu met één probleem. Ik dacht eerst, ik wil de eerste jaar bij mijn ventje zijn en hem verzorgen en veel liefde geven etc. Dus na een jaar beginnen met mijn opleiding, dan zou mijn schoonmoeder oppassen. Maar nu zit ik te denken, dat het misschien beter is dat ik na mijn bevalling begin met school en na anderhalf jaar (opleiding duurt anderhalf jaar verkort) bij mijn knul kan zijn. Wat zouden jullie gaan doen?

Ik weet echt even geen raad ..
 
Hay meid,

Allereerst complimenten voor je toekomstbeeld! Om een leuke baan te hebben is het toch verstandig opleidingen te behalen en daar hebben je kids dan ook weer profijt van! Goed zo! Gefeliciteerd met je knulletje trouwens!

Ik kan helaas niet beslissen wat je moet doen, ik denk dat je moet doen wat het beste voelt. Hoe eerder je start met de opleiding, hoe sneller je je diploma hebt en dan ben je er sneller af en dus weer meer bij je kleine jongen. Ik begrijpt dat dit een moeilijk keuze is...

Om eerlijk te zijn lijkt het me (met werken al niet) moeilijk een minihummeltje weg te brengen voor school. Misschien staat je hoofd er wel niet naar.

Misschien handig om na de bavalling te kijken hoe je er dan tegenover staat en dan bellen voor een afspraak met school......

Heel veel succes! Hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen.

Liefs Jessica
 
Heey esje23,

Zit in een zelfde soort schuitje ben 20 ben nu bezig met administratief medewerker en hoef alleen nog me stage af te ronden. Weet zelf ook niet wat ik moet gaan doen.
Maar waar ik voor zou gaan eerst lekker genieten van je kleine, ze eerste tandje ze 1e woordjes etc..
En dan je studie dat heeft een klasgenootje van mij gedaan.
Ik hoop dat je hier wat mee kan..

Liefs
 
hey meid!

pfoe das idd een moeilijke! Maar jij bent ook over een week of 6 uitgerekend toch? Wanneer zou je je zo en zo aan moeten melden voor de opleiding? Misschien een idee om in februari te beginnen? eerst lekker genieten van je ventje, en dan halverwege instromen... Ik hoop dat je de keuze kunt maken :) doe wat goed voelt voor je!

Liefs!
 
heey meid

ik zou wachten met tot je kindje er is dan kan je altijd nog beslissen tis niet een makkelijke keus om te maken en een goede keus te vinden maar weet wel dat je moet doen wat je zelf denk te willen succes ermee

groetjes tamjoh
 
tandartsopleiding via nti.kun je zelf alles bepalen van hoeveel en wanneer je wilt studeren. heb via deze weg met twee kleine kids spw4 behaald ,alleen stagejaar was pittig.drie dagen werken,leren en kids.maar vanaf dag 1 dat ik mijn diploma heb had ik een baan.en via ncoi heb ik mijn hbo behaald.werk nu ambulant en kan mijn eigen tijd indelen met ambulant hulpverlener.ideaal met drie kids en een vierde onderweg. meid alles is mogelijk als je je maar goed orienteerd
succes
 
Ik studeer deeltijd hbo-verpleegkunde. Het voordeel van deeltijd is dat ik maar 1 dag in de week naar school hoef, de rest kan ik zelf plannen. Moet wel vanaf september 20 uur per week stage lopen en daar zie ik wel wat tegenop. Ik heb dan ook oppas van mijn ouders en zus. Een deel van de stage kan waarschijnlijk in het weekend of 's avonds, dus dan is mijn man gewoon thuis.

Er zijn wel meer met kinderen die een deeltijd opleiding doen, er is dus ook veel begrip en iedereen steunt elkaar als het even wat moeilijker is of tegen zit.

Ik zou zelf geen voltijd opleiding willen volgen als ik een kind had. Ten eerste ben je dan zo'n beetje de enige en je hebt dan toch minde aansluiting bij klasgenoten. Ten tweede zou ik mn kindje dan te veel en te vaak missen.
 
Terug
Bovenaan