Vanmiddag bij de vk geweest en ik kreeg een informatiebrief van het zh in mijn handen gedrukt. Het is nl. zo dat het nieuwe ziekenhuis in Den Bosch overuren draait op de verlosafdeling en dus zijn er een aantal verloskamers gesloten. Dit betekent dat wanneer je poliklinisch (zonder medische indicatie) wil bevallen en niet uit Den Bosch, het kan gebeuren dat alles vol zit en je wordt doorverwezen naar het zh in Tilburg. Vanaf mij naar Den Bosch is 15 minuten, van mij naar Tilburg is het zeker 30 minuten (buiten de spits). Nu is mijn 2e bevalling in sneltreinvaart gegaan en heb ik echt gedacht dat ik op de vluchtstrook zou bevallen. Uiteraard wil dit niks zeggen over een derde bevalling, maar het heeft me wel aan het denken gezet om evt. thuis te bevallen. Reden dat ik bij de anderen voor het zh heb gekozen, is puur vanwege mijn gevoel. Maar, bij een thuisbevalling moet ik in de woonkamer bevallen. Dit omdat wij op zolder slapen, hoeft geen probleem te zijn, maar omdat ik te zwaar ben, is het protocol dat wanneer de ambulance moet komen, zij niet mogen tillen. Daarnaast zal het ook lastig worden met al die trappen in huis.
Dus wat nu, ik weet het even echt niet. Gelukkig heb ik nog tijd genoeg om een beslissing te nemen en er kan nog van alles gebeuren (alsnog een medische indicatie krijgen), maar toch, ik blijf er wel aan denken.
Zijn er meer meiden die na een zh-bevalling een thuisbevalling hebben gedaan en hoe is dit "bevallen"?
Dus wat nu, ik weet het even echt niet. Gelukkig heb ik nog tijd genoeg om een beslissing te nemen en er kan nog van alles gebeuren (alsnog een medische indicatie krijgen), maar toch, ik blijf er wel aan denken.
Zijn er meer meiden die na een zh-bevalling een thuisbevalling hebben gedaan en hoe is dit "bevallen"?