Dilemma

Hoi meiden,

hoe is het met jullie?
hier zijn gangetje nog wel 2x per week aan ctg.
vrijdag krijgen we opnieuw de groei echo in de hoop dat ze geen 3 weken meer achter loopt.

aangezien ik nu niks meer mag doen in huis, ga je al gauw zitten nadenken.

Nu zit ik in een dilemma,
Ik ben half september ontslagen uit de kinderopvang reden te weinig kinderen in het kinderdagverblijf. nu mis ik ze om me heen maar dat komt wel weer goed.

Nu overweeg ik om na de zwangerschapsverlof te beginnen als gastouder bij een buro of toch naar een kinderdagverblijf. ik zou graag weer 36 uur willen werken aangezien onze kleine dan 1 dag thuis bij papa is en 1 dag bij mij en de rest bij oma of 1,5 dag naar kinderopvang.

mijn gevoel zegt gastouder dit omdat ik met kinderen kan werken en ook me eigen kleine thuis heb. maar ik moet wel me vaste lasten eruit kunnen halen. vind het echt lastig pffff.

wat zouden jullie doen?

laris

tja dit is echt een keuze die je zelf moet maken :) niemand kan je hier eigenlijk advies in geven.
zelf moet ik er absoluut niet aan denken om te werken, laat staan 36 uur!
mocht ik dus een keuze moeten maken zou ik idd voor gastouder kiezen zodat ik mn eigen kind ook bij me heb.
maar ja, tis ieder zn eigen keuze, ieder zn ding.

liefs, do

Oei dat is zeker een lastige keuze om te moeten maken. Ik zit zelf in de zorg en welzijn (wel een heel andere vorm van) en weet aan wat voor eisen je moet voldoen als je gastouder wilt worden. Dat is niet niks en is ook best moeilijk in deze tijd. Daarbij moet je rekening houden met alle overheidskorten die er op dit moment gebeuren. Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met een gastouder bureau bij jou in de buurt om puur informatie in te gaan winnen. Op deze manier kun je misschien een betere keus maken. En daarbij zou ik wel gewoon alvast lekker gaan solliciteren op banen die je ziet. Kun je altijd weer mee stoppen als je toch voor jezelf wilt beginnen.

Succes!!
Groetjes,
Nelie

hoi, idd wel f lastig ik zou eerst wachten tot je bevallen bent. ik heb tot nu toe altijd gewerkt heb er nu straks 4.. maar het is niet altijd bevredigend hoor.
ik heb bij mijn 1e 18 uur gewerkt dat ging best goed maar er komt gewoon veel naast kijken. vergaderingen, cursussen enzo toen ben ik 5 jaar oproepkracht geweest dat vond ik ook wel fijn en ook zonder verplichtingen maar niet altijd weten waar je aan toe bent. nu weer vast contract maar vind het maar een gezeik..ga nu straks weer verder als oproepkracht en misschien wel helemaal stoppen heb het wel een beetje gezien..

dank jullie wel.

mama van lot hoe heb jij dat als invalkracht dan met je eigen kind geregeld? want ik ga niet 5 dagen per week betalen voor opvang terwijl ik misschien die dag niet wordt opgeroepen. Helaas moet ik wel werken om leuke dingen te doen en bijvoorbeeld onze auto te kunnen behouden anders had ik ook thuis gezeten met onze kleine

ik werk in de zorg dan kreeg k aan het begin van de maand een overzicht en kon ik aanvinken wat ik wilde en soms belde ze tussendoor als er zieken waren.
ik kon dan vaak aangeven wat ik wilde. werkte alleen avonddiensten. dus zei dat bijv oke is goed maar wel vanaf 17.00 uur bijv als mijn man thuis is.
mijn moeder paste ook wel is 2 uurtjes op van 15-17 uur
dus dat was best lekker geregeld. je hebt het zelf in de hand. kijk heb je bijv een maand dat je geen zin hebt om bijv x aantal diensten te draaien doe je er bijv maar 1 of niks als jou financiele plaatje dat toelaat.
wij hadden bijv in januari ook altijd iets minder werk maar de zomervakantie bijv kon ik wel de hele week werken als ik wou.. nou succes!

Ik vind het altijd raar dat je je eigen kind moet wegbrengen naar een dagverblijf om op andere kinderen te passen... Ik snap wel dat het gewoon je werk is natuurlijk.
Zal het moeilijk vinden om voor andere kinderen te zorgen waar mijn eigen kleine bij is, onbewust gaat hij /zij voor. Als gastouder krijg je het moeilijk. een bekende van me doet het ook en het is geen vetpot en geen vast salaris elke maand.
36 uur is behoorlijk veel idd, maar misschien is het nodig natuurlijk. Denk ook een aan een leidster op een peuterspeelzaal misschien? Zijn geen hele dagen, maar toch heb je de kinderen om je heen...
Succes met alles!

Tja, het is je eigen keuze. het heeft allebei voor en nadelen. Als je het geld echt nodig hebt zou ik toch kiezen voor uit werken omdat je dan een vast bedrag per maand krijgt. Bij mij verschilt het bedrag per soms wel €300 per maand. Dat is best veel als je het nodig hebt. Ik ga na dit jaar daarom ook weer uit werken. Je zou idd ook eens bij een psz kunnen kijken, dat is ook erg leuk werk.

Het is je eigen keuze en ik zou idd eens informeren bij verschillende bureua's wat je evt gaat verdienen. Ook zou ik goed informeren naar ziekte en vakantie, wat je dan ontvangt.

Succes ermee!!
Liefs ciomama

Terug
Bovenaan