Dilemma

Afgelopen maandag hebben we de 20 weken echo gehad. Alles goed, een hele opluchting! Over een aantal weken hebben we weer een groei echo en we neigen er toch steeds meer naar het te willen weten.
Merken dat het toch erg praktisch is, met een tweeling ;)

We willen het dan geheim houden. Door alle ziekenhuisbezoeken is alles zo'n open boek bij ons, dat we ook wel eens een verrassing voor iedereen willen hebben. Maar ik weet zeker dat mijn vriend dat niet volhoudt :) En uiteindelijk ga ik ook overstag!!
Maar als de families het weten, weet iedereen het (klein dorp)!! Pfff.... Vind het maar lastig.....

Hoe doen jullie dat? Vertellen jullie het aan iedereen als jullie het geslacht weten?

Liefs Anna

Hoi Anna,

Wat fijn dat alles goed is!!

Misschien moet je gewoon zeggen dat je het niet weet (terwijl je het wel weet). Zo voorkom je wel vragen e.d. van mensen die een reactie proberen te ontlokken (bewust/onbewust) en dat je jezelf verpraat. Als je het wel tegen de familie vertelt, is het denk ik lastig om te voorkomen dat meer mensen het te weten komen. Wij willen het niet weten, maar kunnen onze mond ook niet houden en vind het ook zonde dat iedereen het weet (zoals je zegt: dan is het geen verrassing meer), dus vandaar die keuze...

Succes,
Ilse

Ja, lastige keuze inderdaad. Ik heb altijd gezegd, als het een tweeling is, wil ik het wel weten, maar houden we het geheim.
Nu krijgen wij 1 kindje, dus wij houden het als een verrassing! Tegenwoordig wil iedereen het maar weten, vroeger was het toch niet anders dan dat je het niet wist? Haha! Die techniek tegenwoordig ;)
Ik snap heel goed dat het voor jullie wel heel praktisch is ivm de tweeling.

Je kunt ook afspreken dat jij het alleen weet en je partner niet, als hij het waarschijnlijk niet voor zich kan houden ;)

Succes met beslissen!!

Wij willen het geslacht ook weten en het niet aan anderen vertellen.
Het was bij de eerste erg moeilijk en op het eind hebben we ons wel eens versproken, je hebt het dan thuis al zo vaak over hij/zij of misschien noem je het kindje al bij de naam.
Gek genoeg had niemand het toen door bij ons.

Ik zou de tip van Zilze proberen, tegen anderen zeggen dat je het niet weet.

Succes

Hey meiden,

Bedankt voor jullie reactie.
Onze prioriteit was de gezondheid, we wilden nooit de geslachten weten. Het echt een nieuwsgierigheid die niet te bedwingen is.
We hebben zolang moeten wachten op een wonder...

De beslissing is gevallen op het uiteindelijk toch willen weten. We zien wel wanneer we er klaar voor zijn. En dan is het inderdaad ons geheimpje!! Klinkt ook wel heel lief... Een geheimpje tussen ons viertjes :))

Ben superblij en dolgelukkig dat alles goed is!!

Liefs Anna

Terug
Bovenaan