Dilemma

A

Anoniem

Guest
Ik en mijn partner hebben samen 3 kinderen..
Leeftijd nummer 1 is 6 jaar.. Nummer 2 is 2,5 jaar en nummer 3 word zondag 1 jaar..
Wij willen altijd al 4 kids.. Maar nu wanneer het goede moment.. Wij gaan volgend jaar 17 mei 2014 trouwen mijn trouwjurk is al in mijn bezit.. Maar toch zegt mijn gevoel dat ik graag al voor het 4e kindje zou willen en mijn verstand zegt nee even wachten.. Als ik nu zwanger zou zijn zou ik 2 a 3 maanden voor de bruiloft bevallen zijn.. Maar wat me ook tegen houd is stel er gebeurt wat met de baby zwangerschap enzo dan zit je met een bruiloft in je mik :-s maar dan zou in 1 keer raak moeten zijn.. Dat zal na verwachting geen probleem moeten zijn aangezien ik 3 keer snel zwanger bent geworden.. Maar stel ik ven later zwanger en je voelt je belabberd tijdens de bruiloft echt zonde we trouwen in een kasteel met alles erop en eraan natuurlijk .. Maar mijn gevoel.. Pppffff toen bedachten we op de huwelijks nacht gaan we er voor maaaaar dat duurt nog zolang.. Na de bevalling van de jongste ben ik ook niet meer aan de pil gegaan.. Mijn gevoel zegt zowat anders dan mijn verstand.. En vriendlief heeft het zelfde dus helpt niet echt.. Hij wilt nu wel meteen weer haha dus schiet ik niks mee op.. Ik zeg wel is zou zo makkelijker voor mij zijn als jij zei we wachten ik wil nog niet.. Maar helaas.. Overige was eerst de bedoeling dat de middelste van 2,5 naar de basisschool zou gaan na de bruiloft is hij 3,5 jaar .. Wat zouden jullie doen? Verstand of gevoel volgen? En à ondanks dat het 3 keer snel is gelukt heeft dat geen garantie voor de 4e ... Moeilijk ..
Overige ben ik pas 27 jaar en me vriend 33 jaar...

Een lijstje maken met alle ja's en nee's en de mogelijkheden hoe het ook anders kan.

Bv of wachten met het kindje of de bruiloft opschuiven, naar eerder of later.

Ik persoonlijk zou wachten tot na de bruiloft.
Maar dat ben ik.
Ik denk aan de drukte die je nog krijgt met regelen en alle voorbereidingen. Je hebt er nu al drie rondlopen.
Je bent nog maar 27 jaar, dus je hebt de tijd. (toen begon ik aan mijn eerste hahaha)
Je geeft al aan: straks voel je je niet goed, of je krijgt complicaties, of de baby krijgt complicaties....je weet het nooit!
Uiteraard kan er voor die tijd nog van alles gebeuren maar waarom zou je het risico nog groter maken?
Maar....jij moet je van mij natuurlijk niets aantrekken want ik ben een controlefreak.
Jij moet gewoon je gevoel volgen en doen wat jullie het gelukkigst maakt.
Veel succes met het nemen van deze beslissing

Lastig dilemma waar je alleen zelf antwoord op kan geven.
Wil je alleen maar mee geven dat drie keer snel zwanger worden geen garantie is dat het de vierde keer snel gaat.
Mijn eerste twee waren zo goed als in een keer raak en de derde heeft toch echt even op zich laten wachten. De natuur bepaald haar eigen gang.

Maar goed wat ieman anders ook zegt hier: je bent nog super jong. En je hebt er al drie. Tijd zat dus ook al zou t iets langer duren dan maakt dat toch niks uit?

Lekker kunnen genieten van je bruiloft is natuurlijk ook heel veel waard.
En dan daarna nog een klein kadootje voor jullie om t af te maken.
Kan je er wel extra van genieten ;-)

Succes met je keuze

Mama3007

(Hoi mama 3007! Hoe gaat het??)

Ik zal echt wachten na de bruiloft!
Mijn 1e 2 waren er direct..en nu ben vd 3e ben ik al ruim een half jaar en 2 miskramen verder.
Je wilt er niet aan denken...maar stel dat je net zwanger ben op je bruiloft en je zwangerschap gaat niet zoals gehoopt...
Ik zal wachten en mijn gevoel op zij schuiven!
Succes ;)

Hoi allemaal.. Dankgebed voor jullie reacties.. Waar maar raar... Door de pil zwanger geworden van de 4e .. We waren erg geschrokken maar zijn toch blij.. We hadden toch besloten om na de bruiloft voor de vierde te gaan.. Wel is waar op de huwelijks nacht maar deze baby had een ander plan .. Maar iets eerder dan gepland maar wel gewenst.. Ben 13 april uitgerekend en gaan 17 mei trouwen.. Het gaat erom spannen :)

Beetje rare zinnen. Die woordenboek ook van mijn telefoon maakt de raarste woorden..

Terug
Bovenaan