dillema's

A

Anoniem

Guest
Nu Thomas kan lopen is hij ineens van baby naar peuter verandert voor mijn gevoel  jemig wat lijkt hij ineens groot. Daardoor loop ik eigenlijk ook tegen een paar dillema's op:

De box, hebben jullie die nog staan? Nu Thomas kan lopen wil hij er dus absoluut niet meer in en ik moet zeggen dat ik hem er ook nog maar heel weinig in zet. Zit dus te twijfelen, de box laten staan of wegzetten op zolder?

en 's ochtends wil meneer dus niks anders eten als een pyjamapapje! Verder eet hij de hele dag prima, maar ;s ochtends blijft lastig. Dus dacht ik, met een pyjamapapje krijgt hij toch alles binnen en heeft gelijk 250 cc vocht binnen das wel handig.Maar ja hij wordt nu zo groot en dan nog steeds een papfles? Aan de andere kant is hij natuurlijk ook nog maar (bijna) 14 maanden. Lastig dus!

En nog twijfels over wel speen/ geen speen  jemig normaal had ik nooit zoveel dillema's tegelijk! Dus jullie advies is van harte welkom!

hoi hoi

wat gaaaaaf dat je zoontje kan lopen, Mart hier is ook druk aan het oefenen
wij hebben de box nu nog wel staan.

maar als hij er niet meer in wil, en kan lopen gaat hij hier weg, en maken we een speelhoekje voor hem

en de pap fles is hier ook nog, sochtends en savonds.
ik wou toen ie 1 was geworden beginnen met brood sochtends, maar hij is nu al een lane tijd aan de diarree dus vandaar de pap nog sochtends, zodra hij is opgeknapt probeer ik sochtends een boterham met een lekker flesje met (met misschien beetje pap erdoor hihihi)

groetjes Simone
mv Mart 02-06-07

Hoi Hoi

Over de box; Jayden loopt ookal 1,5 maand maar af en toe zet ik hem nog in de box, als ik bv aan het koken ben of als ik naar de wc moet, en ook gebruiken we hem als ie na 1000x nog steeds de kastdeurtjes op wil trekken hihi dan zetten we hem in de box, dus hier word ie nog wel s gebuikt. Maar als je kindje er idd niet meer in wil, dan zou ik hem lekker weg halen, heb je gelijk weer wat ruimte!!
Ook s óchtends krijgt ie nog steeds een papfles dat heeft ie liever dan een broodje en er zit ook genoeg in.
En ook heeft Jayden nog een speen, die krijgt hij alleen als ie moe is of moe begint te worden en als ie een btje verdrietig is.
Maar ik snap je wel hoor, aan de ene kant zijn ze al zo groot, maar aan de andere kant ook zo klein, want jayden is nu 13,5 maand

Nou succes ermee

xxxjes

Hoi Esmee,

Wat een kleine handenbindertjes zijn het ineens hè als ze gaan lopen!
Maar ik vind het er ook wel weer heel koddig uitzien.
Bas loopt nu een week of drie en loopt het liefst de hele dag.
Toch wordt de box bij ons nog veel gebruikt. Bas moppert echt wel eens als ik hem erin zet, maar dat geeft hij al snel op en gaat dan heerlijk zitten spelen. Eigenlijk zit Bas nog best vaak in de box. Ik kan niet de hele dag achter hem aanlopen (en dat is wel nodig, want Bas is een echte klimgeit en zit anders dus steeds overal bovenop). Ook vind ik het belangrijk dat hij zichzelf blijft vermaken en dat kan hij heel goed in de box. Tot slot vind ik het nog goed voor onze dochter. Zij is nu bijna vier en wil af en toe wel eens rustig spelen zonder dat haar broertje er steeds bij zit. Hij pakt steeds alles van haar af en dat is gewoon niet leuk. Ik ben dan de hele tijd scheidsrechter. De box blijft hier voorlopg nog wel even. Eva was ruim twee toen ze er af en toe nog in zat. Vond dat heerlijk, lekker spelen met haar eigen dingetjes.

En wat betreft die papfles. Mijn mening: Gewoon blijven geven. De rest van de dag eet hij gewoon. Op die manier oefent hij zijn mondmotoriek dus. Zo'n papfles het 's morgens is gewoon vreselijk makkelijk.
Eva vond pap altijd heerlijk, maar wel alleen uit de fles. Echt niet met een lepel! Ze heeft dus nog tot voor kort een papfles gehad het 's morgens. Ideaal. Haar ontbijt duurde dus nooit langer dan 5 minuten. Heel handig als ze naar de PSZ moest. Het is een lang slaper, dus dan maakte ik haar 45 min. voordat we weg moesten wakker en dan was de toch nog op tijd.
Na de vakantie (volgende week maandag dus al, slik) gaat de naar de basisschool. daarom hebben we afgesproken dat ze nu brood eet het 's morgens. Daar heeft ze even aan moeten wennen, maar nu gaat het goed.

Denk denk, wat was nu ook al weer je laatste dilemma?
(hihi even andere browser geopend)
De speen. Bas heeft alleen de eerste drie maanden een speen gehad en wilde hem daarna gewoon niet meer. Eva was een ander verhaal. die was zo verknocht aan haar speen. Na haar eerste verjaardag kreeg ze hem wel alleen nog in bed.
Uiteindelijk zijn haar amandelen geknipt toen ze 2,5 was. Pas daarna zei ze zelf ineens: "Nu is mij keeltje beter en hoef ik geen speen meer!" Dat ging dus erg makkelijk. Ze heeft er daarna niet meer om gevraagd.

Jeetje, wat een lap tekst.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes, Karin

Hoi,

Stijn loopt ook al bijna twee maanden maar de box staat hier nog en blijft er voorlopig nog wel staan ook. Het is nu zijn "nutty-place" geworden. Als hij de keukenkastjes open maakt zeggen we nee, de tweede keer nee en halen hem weg en de derde keer nee en gaat hij in de box.

Een papfles heb ik geen ervaring mee, omdat Stijn nog bv krijgt. Hij eet s'morgens een boterham met korstjes, rond tien uur fruit, als lunch een boterham met korstjes, s'middags wat fruit of een stukje ontbijtkoek oid (wat ik meestal weer ergens terug vind) en sávonds eet hij warm met de pot mee, a la rapley! Hij krijgt tussendoor nog wel thee, water, melk en af en toe roosvicee, maar drinkt dat uit een gewone beker.

De speen daar is Stijn verslaafd aan en hij kan zonder de slaap niet vatten dus die houden we er nog even in. Wel krijgt hij hem nu alleen nog maar op bed en nemen we hem mee als we lang weg gaan en hij heel erg aan het jengelen is.

Groetjes van marloes

Hoi hoi!

Mijn zoontje is 15 maanden en wil ook nog steeds een papfles 's ochtends en daarna mijn beschuit met hagelslag! Maar ik vind het allemaal prima, ik heb zelf tot m'n derde een papfles gehad, toen gaf ik zelf aan dat ik liever een boterham wilde met hageltjes! Dus ik zie dat bij mijn zoon ook gewoon gebeuren!

En die box, die is met z'n eerste verjaardag verdwenen, we hadden meer strijd met hem in de box zetten dan dat hij het leuk vond om erin te zitten. Daarvoor in de plaats heeft hij nu een tafeltjes met een paar stoeltjes gekregen, zodat hij nog steeds z'n eigen plekje heeft!

En die speen...tja zoonlief heeft er 5 (!!) in z'n bed liggen, en die gaan straks allemaal mee met Sinterklaas naar Spanje....dat kan ik pas doe als hij 3 jaar is geweest. We hebben nu wel de afspraak al dat hij alleen z'n speen krijgt als hij heel erg moe is, en als hij naar bed gaat, verder zie je hem nooit met een speen lopen! Maar ben benieuwd of hij het toelaat om z'n spenen in z'n schoen te stoppen zodat die mee kunnen naar Spanje!! We gaan het allemaal zien!!

Groetjes
Angel

hoi

wij hebben de box er even uit gehad en heb hem er weer in gezet omdat het nog van pas kan komen misschien, maar eigenlijks hebben wij Bram ook nooit meer in de box
de box is nu in gebruik als opbergruimte voor zijn speelgoed als Bram op bed ligt
Bram kan nog niet lopen, hij is net 12 maand dus ook hier is dat een dilemma.....wel of niet eruit hahahahaha

bram krijgt al heel lang geen papfles meer, hij weigerde vanaf zijn 10e maand flesvoeding en heb er heel veel strijd voor moeten leveren zodat hij wat binnen kreeg, als ik er pap van maakte spuugde hij het demonstratief uit, ook pyamapapje gebruikt maa hier wou hij eerst wel wat van drinken maar ook weer niet zoveel (80 tot 90 cc) maar dat was ook maar van korte duur....... heb nog wat kunnen binnenkrijgen bij hem met een lepeltje en door brood erin te stippen maar vanaf dat hij 11,5 maand was ben ik ermee gestopt....hij eet nu s'morgen en s'middags een broodje en s'avonds zijn warm eten en als hij naar bed gaat krijgt hij een flesje met gewone warme melk

bram heeft alleen een speen als hij op bed ligt, dit vindt ik dan ook niet zo erg als hij hem dan alleen in heeft

liefs ilona

Terug
Bovenaan