Dinertje collega's

Hé dames,

Misschien voor sommigen een bekend dilemma... As vrijdagavond heb ik een dinertje met collega's ivm een collega die afscheid neemt. Hoe moet ik dit aanpakken?

Je kon via de administratie eventuele eet wensen doorgeven en toen ik dat weken geleden deed (eet geen varkensvlees), dacht ik nog, ik zal tegen die tijd maar zwanger zijn, dat is lastig met doorgeven :)
Ik voel er nu weinig voor om een dame van de adm op de hoogte te brengen, terwijl mijn teamleider nog niks weet. Ik was van plan om mijn teamleider te vertellen wanneer ik uitgeroosterd moet worden voor mn echo, over drie weken.

Ik weet niet of we a la carte eten, maar omdat je iets kon doorgeven denk ik dat er een vast menu is... Ik zou natuurlijk het restaurant zelf kunnen bellen, maar dan zie ik allerlei scenario's, serveersters die borden brengen en luidkeels afkondigen 'voor de zwangere dame' enz, enz. Ik ben overigens de enige vrouw in het gezelschap...

Toevallig zijn mijn beide teamleiders (ik werk voor twee verschillende afdelingen) aanwezig, ik voel er nog niet zoveel voor om met 6 weken alle collega's en teamleiders al te informeren...

Nou goed, ik kom er niet uit... Tips?

Liefs!

Hai Emilie,

Tsja.....dat is een lastige! Heb helaas de oplossing ook niet voor je. Als je het je collega's en teamleider nog niet wilt vertellen, dan moet je dat ook zeker niet doen maar als je een keuze menu hebt misschien kan je dan de vegetarische variant kiezen.....die andere bestaan vaak uit carpaccio en biefstuk. Haha! (Licht eraan waar je gaat eten natuurlijk) En anders het restaurant bellen en de situatie uitleggen en vragen of ze hier zeer discreet mee willen omgaan.

Wanneer wil je het je teamleider vertellen?
Succes meid! Liefs Lynn.

P.s. bij mij weet iedereen het al dus dat 'probleem' heb ik niet.

Leuk een etentje, tenzij je niet lekker bent. Bij misselijkheid moet ik er niet aan denken, maar dat is niet jouw probleem.

Met eten is er maar heel weinig wat je niet mag hebben. Ik denk dat het weinig problemen zal geven. Zeg dat je vlees graag doorbakken wil hebben (dat kun je altijd aangeven) ieder heeft namelijk zo zijn eigen smaak. zachte kazen kun je gewoon zeggen dat je er niet zoveel van houd. En met drinken zeg je, of bied je aan, ik ben de Bob of je hebt net medicijnen (kuurtje) wat niet met alcohol mag.

Je zult zien dat het wel mee valt. Ik weet zeker dat het goed gaat.

Lastig, maar ik zie een paar voordeeltjes... ;)

Je bent de enige vrouw, de meeste mannen letten niet op die dingen dus dat scheelt al de helft.
Ik zou toch gewoon het restaurant even bellen en het menu opvragen. Als je alles mag hebben is er niks aan de hand, als je carpaccio krijgt dan moet je even iets anders verzinnen... Je houdt mss niet van rood vlees?

Met wijnen zou ik me geen zorgen maken, je kunt gerust een glas in laten schenken en nep drinken, of gewoon fris omdat je moet rijden.

Succes!

Nou meid, niet zo druk maken hoor.

Meestal is bij zo'n diners een voorgemaakte menu kaart met 2 of drie keuzes. Meestal een variant met vis erbij. Je mag alle vis eten dus das geen probleem. Mits je het niet lust natuurlijk.

Carpaccio.... tja.... ik vind het afschuwelijk dus is niet gek als je zegt dat je het niet lust!

Gewoon niet drinken, zeg eventueel dat je pijnstillers hebt genomen voor het een of ander, daarbij mag je geen alcohol.

Liefs en succes

Wij hadden op goede vrijdag ook een etentje van het werk. Dit was een groot en uitgebreid buffet, dus kon zelf mijn gerechtjes uitzoeken.
Je kan ook vragen of ze je biefstuk doorbakken willen serveren. Niet zo lekker natuurlijk en anders kip eten of een visje.

Let wel op de sausjes die erbij gedaan worden. Hier kan soms ook alcohol in zitten.

Succes!!

@Lynn, mn ene teamleider wou ik voor 7 mei (eerste echo) vertellen, maar nu blijkt dat mijn rooster gewijzigd is dus hoef ik geen vrij te vragen. Ik denk dat ik het aan beide vertel rond de 10 weken. We zijn al druk met de formatie voor volgend schooljaar, dus wil er niet te lang mee wachten.

@essie, thanks voor je vertrouwen, ik rij met een collega mee, dus boppen zal t niet worden :)

@charlotje, het is idd een voordeel dat het alleen mannen zijn! En waarschijnlijk het best om het restaurant ff te bellen watvoor menu ze serveren...

@heppy, je mag geen vacuümverpakte vis toch? Geen alcohol kom ik wel mee weg en misschien maar doen dat ik niet dol ben op carpaccio ;-)

@peet, euh, dat wordt ruiken aan de sausjes? Maar, met kip, rund en verse vis kom ik vast een heel eind.

Bedankt voor jullie adviezen, ik ga maar es bellen van de week en op hoop van zegen wel genieten van het dinertje natuurlijk! (heb nu al zin in een lekker toetje!! Zonder rauw eiwit dan hè? :) )

Terug
Bovenaan