dingen doen met peuter als je ook een babytje hebt

hoi!
Ik heb een peuterdochtertje van bijna 3 en een babytje Yenthe van 3 maanden. Yenthe slaapt vaak 's ochtends na haar flesje tot half 11-11 uur. Voor die tijd wil ik dan wat leuks doen met mijn oudste, maar dat is best moeilijk. Ik heb geverfd, gekleid, boekjes gelezen, met speelgoed meegespeeld enz. Maar hebben jullie nog meer creatieve ideeën? Want ik ben namelijk niet creatief dus alle ideeën zijn welkom! Ik weet soms echt niet meer wat ik met haar moet doen. Ik probeer haar ook alleen te laten spelen, maar daar heeft ze niet altijd zin in.
Bedankt alvast!
Groetjes
petra
 
kijk eens op www.speelzolder.nl   daar staan leuke spelletjes op en knutseldingen die je kunt maken, je kunt ook met je kind spelletjes op de computer doen.
Mijn dochtertje vind meneer aardappel erg leuk en "meisje aankleden"dan mag ze zelf zeggen welke kleertjes het meisje aan moet, jij moet dat dan met de muis doen, echt erg leuk.
Succes ermee.
groetjes Martine
 
euh.... geeft ze het zelf niet aan dan??? Mijn dochter van 2 jaar en 3 maanden vertelt me precies waar ze zin in heeft! Ik heb ook een zoontje van ruim 10 maanden dus ook zei moet 'vermaakt' worden terwijl hij slaapt. We hebben hier vanalles in huis, stoepkrijt (in de tuin met de babyfoon), allerhande speelgoed, stickers, rolspelletjes (gisteren wilde ze dat ik in haar bedje ging liggen en zij deed alsof ze me in bed ging stoppen ), etc etc etc. Dan zijn er nog boeken, liedjes zingen.... opties genoeg! Ik ben zelf heel erg tegen computers en de tv is ok echt de laatste optie, het is zo gezellig om gewoon samen et zijn!
 
Terug
Bovenaan