Dingen ondernemen

Mijn man en ik hebben een zoon die 2 jaar wordt nu is het zo dat ik alles alleen moet doen en doe ( en dat vind ik niet erg )

Maar als het gaat om naar dingen toe te gaan met de kleine en dingen te doen naar balorig of een speeltuin vind ik dit vervelend niet voor mij maar voor mijn zoontje mijn man heeft erg geen zin in of vind het saai krijg ik als antwoord en dan pak ik geïrriteerd spulletjes en ga ik weer alleen heen. Ook ken ik niemand in mijn omgeving met kinderen met de leeftijd van mijn zoontje om daar bijvoorbeeld mee heen te kunnen gaan

Iemand een tip hoe ik mijn man wel mee kan krijgen heb het al op verschillende manieren geprobeerd gezet dat het goed is voor ons zoontje dat hij dat leuk vind als zijn papa mee gaat etc.

Vragen waarom hij kinderen wilde? Ik heb ook niet altijd in in een krijspaleis of speeltuin en ga dan ook niet altijd wanneer het gevraagd word door mijn dochter maar meestal wel. En mijn man gaat meestal sneller met haar leuke dingen doen dan ik dat doe. 
Dat je niet elke keer zin hebt snap ik wel maar nooit mee gaan of nooit iets doen vind ik wel echt een ander verhaal maar dat ben ik... 

Wel een beetje vreemd. Heeft hij wat tegen kinderen? Of is hij bang voor het vaderschap? Of denkt hij dat het niet echt van hem is?
Misschien kan je via dit forum naar andere moeders op zoek, die het wel leuk zouden vinden samen wat te ondernemen.

Ik vind het ook wel vreemd. Ik vind het zelf wel leuk om dat soort dingen te doen en af en toe een lekkere lunch (lees pannenkoeken ofzo) ergens te eten met ze. En dan denk ik juist: ik moet dit niet te vaak doen, want dan zeggen ze straks dat ze niks met papa willen doen, want die doet toch nooit wat leuks met ze. Dus als ik de papa was, zou ik juist mijn best doen om ook af en toe wat leuks met de kinderen te doen...

Weet hij dat jij het (ook) niet altijd leuk vindt om die dingen te ondernemen? Dat jij die dingen ook vaak voor de kinderen doet en niet omdat jij het per se zo leuk vindt? Misschien helpt het als hij weet dat jullie er hetzelfde in staan en hopelijk geeft dit inzicht hem de kans om jou te helpen en zulke dingen ook af en toe te doen. Fijn voor jou én voor de kids! 

Geen enkele ouder staat er om te springen om de hele dag door luiers te verschonen. Maar het hoort er wél bij. En spelen met je kinderen, of ze meenemen naar iets toe dus ook...
Ga het gesprek aan. Leg uit dat jij ook weleens geen zin hebt, maar dat het toch bij het ouderschap hoort. Maar vraag vooral wát hem tegenhoudt en probeer samen een oplossing/modus te vinden.

En is er misschien iets dat hij wél leuk vindt? Kinderboerderij, gewoon lekker ravotten in het bos, een natuurspeeltuin, dierentuin, naar de bibliotheek, peutergym, naar een trein/busstation in de buurt om treinen/bussen te tellen? Er zijn zó veel leuke dingen om te doen, en die kleintjes zijn al gauw blij. Succes!

Wat een egoïstische man heb je. Jullie hebben toch samen voor kinderen gekozen. Hij zou het juist leuk moeten vinden iets met z'n kinderen te gaan doen. 
Nu jou ervoor laten opdraaien lekker makkelijk voor je man zo 

Terug
Bovenaan