Dinsdag komen ze van het CB bij ons.....

Hee meiden,

Dinsdag komen ze van het CB bij ons omdat Tim nog steeds heel slecht slaapt. Ik dacht laatst dat hij het licht had gevonden omdat hij toen van 0:00 tot 5:30 had geslapen maar helaas was dat van korte duur.
Er is ook gewoon geen ritme in te krijgen bij hem. Ook overdag niet. Hij slaapt dan max 1,5 uur en wordt dan weer wakker . Tja, dan redt hij het niet tot zijn volgende fles dus dan is het weer even spelen en dan weer slapen en dan weer eten.....
De osteopaat heeft wel gezegd dat het bij Tim goed vast zit daarbinnen en dat hij heel gespannen is en ik doe braaf alle oefeningen die hij ons meegeeft maar dat helpt dan hooguit een week en dan zijn we weer terug bij af.
Ik wordt er zelf een beetje moedeloos van. Nu heb ik nog verlof maar als ik straks weer moet gaan werken trek ik dit echt niet.
Hopelijk heeft de verpleegkundige van het CB nog tips. Wij hebben gelukkig superleuke meiden daar dus ik ben blij dat ze komen.
Ik hou jullie op de hoogte. En als jullie nog tips hebben, graag!
Kijk, Tim hoeft van mij echt niet nu al 8 uur achter elkaar door te slapen maar nu is het 's nachts hooguit 2 uur en dan wordt hij weer wakker en dat is echt niet vol te houden.

Groetjes,
Maike

Ik ben erg benieuwd!!! Snap heel goed dat je er moedeloos van wordt!!

Het is me even ontschoten hoe oud Tim precies is, maar wellicht is inbakeren een optie, of een puck a bag (een bakerzak). Benthe heeft er heel veel baat bij gehad met het inslapen en doorslapen.

Groetjes Martine

Ik hoop voor jullie dat ze wat voor je kunnen betekenen want ik kan me voorstellen dat je nu wel uitgeput raakt. Inderdaad misschien is de puckababy en later de puckabag iets voor Tim, wij hebben hem met Sarah al snel gebruikt en ook nu met Shira (net 6 weken oud) weer 1 aangeschaft. En wie weet kunnen ze je van het CB wat goede tips geven om een beter ritme te krijgen. Ik ben erg benieuwd (ook voor onszelf haha Shira heeft ook een slecht slaapritme) laat je het hier nog weten?

Succes Tamar

Ho Martine en Tamar,

Wij hebben al een puckababy voor Tim (komende zaterdag 13 weken) maar dat maakt niet veel verschil. Echt inbakeren hebben we ook al geprobeerd maar daar werd hij helemaal hysterisch van (net als zijn broer destijds).
Tim heeft nog steeds veel last van zijn darmpjes. Hij kan winden laten als een echte volwassene, niet normaal. De osteopaat kan het allemaal verklaren maar ja, die heb ik niet 24 uur per dag bij de hand. Ik kan me ook niet voorstellen dat alleen hij met een oplossing kan komen.
Sven heeft er destijds ook veel last van gehad maar die sliep 's nachts wel iets beter dan Tim (kon me niet voorstellen dat er nog slechtere slapers dan Sven konden zijn maar niets is minder waar....).
En nu Sven dus ook hier rondloopt kan ik het me gewoon niet permitteren om de hele dag en nacht met een jongetje op de arm te lopen.

Groetjes,
Maike

Hee hoi,

heb eigenlijk geen tips voor je, Erik (net 4 mnd) begint eindelijk snachts wat beter te slapen, werd ook elke 3 uur wakker of vaker. Hij wil wel een speen dus wij zijn er 3 weken geleden mee begonnen om hem niet elke keer meer drinken te geven maar die speen weer in zijn mond te stoppen. Dat een dikke week gedaan en nu slaapt hij eerst 6/7 uur en dan drinken en dan nog een keer 3/4 uur dus ben daar al heeel blij mee!
Overdag is het nog steeds mini slaapjes van meestal max een uur maar goed. Dus als je nog goede tips voor overdag slapen krijgt dan hoor ik het graag!

Wij zijn wat dat betreft gruwelijk verwend met Alice die sliep met 3 maand al van 8 uur savonds tot 5 uur sochtends en dan drinken en dan nog eens 3 uur slapen. En overdag sliep die ook zo 2 uur achter elkaar een paar keer....

Groetjes Alberdien

Inbakeren
heb ik bij jesse gedaan het werkte direct! IK zou het meteen doen. en anders van die bakerslaapzakken kopen, jesse heeft tot g maanden in een bakerslaapzak geslapen.

Gr LInda

Moeilijk is het inderdaad als ze zo in paniek raken van de bakerzak, of gewoon inbakeren, maar het kan ook het wennen zijn en dat je wellicht toch even door moet zetten. Of dat moet je gevoelsmatig tegen staan, dan zou ik dat ook niet doen. Diede heeft ook veel last van winderigheid, dus dat herken ik wel.

Verder geen tips van mijn kant!! Succes en laat ons maar weten wat ze je voor tips hebben gegeven.

Groetjes

Terug
Bovenaan