dipje

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,

Ben hier al op het zwangerforum geweest..toen ik nog zwanger was. Maar dat is nu al ruim 4en halve maand geleden...haha onze zoon Ove is van 12 oktober 2007.

Vanaf zaterdag lijkt het plots allemaal anders te gaan....we hadden zo'n mooi ritme.

rond 7 uur een fles van 200 (180 water en 6 scheppen hypoallergeen nr 1)
rond half 10 een fruithapje
rond 11 uur een fles van 200(180cc water en 6 scheppen)
rond 15 uur een fles van 200(180cc water en 6 scheppen)
rond 17 uur een groentehapje
rond 19 uur fles 180 cc water 6 scheppen + rijstebloem
dan om 01.00 uur nog een fles en dan slaapt hij weer heerlijk verder

Nu wil hij sinds zaterdag niet meer slapen....hij sliep de eerste 3 maand ook niet maar toen lag het aan zijn reflux en kwamen we erachter dat hij op zijn buik wilde slapen. Dit doen we nu al sinds dat hij 3 maanden is, maar nu plots moet hij mijn pink in zijn mond...dan valt hij na een minuut of 15 in slaap, een speen lukt niet zo goed met een buikslaper..

We snappen er niets meer van...is dit nou een sprongetje???? Het ging zo goed....wat nou...

Liefs

Hoi Dre

Wat vervelend zeg dat het slapen nu niet meer lekker gaat. Zit jullie kleintje misschien in een sprongetje? Klinkt misschien een beetje afgezaagd, maar onze Thijs is van 8 oktober en sliep de laatste 2 weken ook weer een stuk slechter ( 2 keer per nacht wakker worden en maar kletsen en mopperen, hij viel gelukkig wel weer zelf in slaap)
Nu gaat het weer beter, maar het paste wel helemaal bij zijn sprong.

Wat eet jullie kleintje trouwens al veel potjes, wouw!
Thijs krijgt alleen nog maar de fles, op het CB hadden ze het advies gegeven om dit te doen tot 6 maanden ivm allergie in de eertse lijn (papa). Thijs krijgt ook hypo allergeen.
Hadden ze bij jou hier op het bureau niks over gezegd? (ik zag dat je ook hypo allergeen gebruikt)

Groetjes Jessy

Hoi,.
Onze zoon was al zo bezig met ons het eten uit de mond kijken en kauwen enz..dat ze zeiden dat we het wel mochten proberen met potjes. Nu heb ik vandaag met CB gebeld en die het verhaal uitgelegd, en ze zeiden dat het misschien wel van het fruit komt omdat hij ook een reflux kindje is en veel last van zuur heeft. Dus sinds vandaag maar geen fruit e.d meer. De hypo gebruiken we ook nog tot een half jaar dan afbouwen met normale voeding...

Heb zelf ook een vermoeden dat het een sprongetje is maar het maakt je zo onzeker... Hij heeft vanmiddag wel goed geslapen 2 uur ruim 2 uur zelfs...hahaha

Nu hebben we hem op zijn rug gelegd nadat we een half uur naar zijn gehuil hebben geluisterd wat wel als 2 uur voelde... HEb zijn favo knuffel bij hem gelegd en nu is hij rustig...hoop dat het goedgaat...

Dus je zoontje is 4 dagen ouder dan die van ons....wat lief zijn ze he..hahaha ze houden de gemoederen wel bezig..

Maar het zal wel weer goedkomen...al kost het wel heel veel energie.. Meneer was afgelopen nacht om 4 uur wakker en wilde niet meer slapen...dus zometeen vroeg op bed...morgen weer werken..

tot krabbels...

liefs Dre

Hoi,

Lars is van 16 oktober (gezellig zo met al die weegschalen), hij was een cadeautje voor mijn verjaardag (19 oktober)
Kort geleden werd hij ook ineens weer vroeg wakker. We hebben de flesvoeding toen opgehoogt (we zijn uiteindelijk van de Hypoallergeen volledig overgestapt op de Omneo) en binnenkort gaan we ook beginnen aan de rijstebloem. Sindsdien slaapt hij 's avonds weer lekker door.
Kan het zijn, dat je kindje reageert op de voedingsmiddelen? Probeer eens een tijdje steeds hetzelfde potje te geven en dan een paar dagen een ander potje.
Of heb je iets veranderd in je dag- en/of nachtritme?
Lars vindt trouwens onze pink ook erg lekker. We hebben geprobeerd om hem aan de speen te krijgen, maar hij wilde niet. Inmiddels is hij ook verzot op zijn twee duimen en al zijn vingers...

Ik hoop, dat je snel weer het ritme terug hebt! Die onrust kan errug vermoeiend zijn.

Succes!

Marijon

hoi hoi

Het gaat hier weer goed!!! Ove is maandag gestopt met fruit en groente en meneer sliep dinsdag prompt weer door...dus dat moet wel de oorzaak zijn geweest.. hij had ook een poepluier maandagavond van heb ik jou daar...dat dat in zo'n klein buikje past...het zat hem dus echt dwars...maar gelukkig hebben we ons vrolijke mannetje terug!!!!

Ik gebruik nu nog hypoallergeen maar ga vanaf volgende maand beginnen met omneo...langzaamaan. Eerst 1 schep omneo en 5 hypo en dan langzaam meer omneo erbij....totdat het alleen nog omneo is. Op advies van CB....

Nou kan weer gerust slapen.....en genieten!!!

Liefs

Terug
Bovenaan