dipje

Inderdaad, ik heb een dip(je). Is dat standaard als je kindje 7 maanden is? Af en toe vind ik het allemaal veel werk, ik kan ook niet meer uitslapen tegenwoordig. Zo'n kleintje houdt je gewoon de hele dag bezig heb ik het gevoel. Zonet wilde ze niet slapen, had ik me net verheugd op even tijd voor mezelf, gaat het niet door! En dat terwijl we volgens iedereen een makkelijk kindje hebben...

Vandaag moet ik haar nog in bad stoppen, eten koken voor haar en voor onszelf, vaatwasser leeghalen, was opvouwen. Als ik haar in de box leg gaat ze huilen, in de wipstoel idem dito! Ik weet ook wel dat dat komt omdat tandje twee eraan komt en ze verlatingsangst begint te krijgen, maar goed. Soms vraag ik me wel eens af : en we willen ook nog een tweede op den duur? Hoe moet ik het dan allemaal gaan doen? Ik voel met net een jongleur die te veel ballen in de lucht moet houden.

Verder wil ik graag een andere baan en een ander huis, zolang het eerste niet gelukt is gaat het tweede ook niet lukken, en een baan vinden is moeilijk! Het is nu maandag, woensdag gaat ze naar de creche en ben ik 's ochtends vrij, ik verheug me er nu al op. Het zit gewoon allemaal even niet mee voor mijn gevoel. Blij dat ik het hier even kwijt kan, iemand een idee of het inderdaad iets is wat je hebt als je baby 7 maanden is?

Heeey hoi,

Ik snap wel wat je bedoeld.
Ik heb daar ook wel regelmatig last van.
Wij hebben niet echt een makkelijk mannetje, maar momenteel kan hij me soms echt tot waanzin drijven. Yordi kan zich optrekken tot staan en staat nu dus overal, waaraan hij maar kan staan,alleen weet meneertje niet hoe hij naar beneden moet komen. Het gevolg dat er wel erg veel gejammerd word, gehuild en soms hele valpartijen.(lang leve arnikind van vsm)
Slapen is soms ook een drama. Ik denk dan ook indd even wat tijd voor mezelf te hebben en dan gaat het helaas niet door. Moet wel zeggen dat ik aan het einde van de dag vaak kapot ben en ben dan blij dat manlief weer thuis is, zodat die het dan even kan over nemen en ik wat tijd krijg.

Begrijp me niet verkeerd ik ben echt stapeldol op me ventje en geniet ook elke dag van hem, maar soms valt het me indd erg zwaar.

Liefs marielle en yordi(16-1-08)

Hoi,

Ik heb zelf ook al een topic geopend en ik lees er ook wel meer. Volgens mij is dit een hele moeilijke fase voor mama en kind. Vele slapen ineens slechter 's nachts, worden ineens weer wakker.
Mama's die het ineens allemaal teveel wordt. Ik herken er heel veel van.
Myrthe kan al 2 maanden tijgeren, kruipt nu, kan al 2 weken staan (en net als Yordi vaak niet zelf terug en dus huilen of goeie valpartijen)
Verlatingsangst is hier ook een issue ik hoof maar naar de wc te gaan en Myrthe komt al krijsend en helemaal overstuur achter me aan. In de box wil ze niet, de wipstoel klimt ze uit, met gevolg dat ze bijna omvalt met stoel en al omdat ze wel vast zit.
Ze wil alleen maar dat ik met haar op de grond zit, al het andere kan ik wel vergeten....

Dus ja ik weet hoe je je voelt en het is soms heel frustrerend....
Ik heb helaas geen tip. Heel veel sterkte.

Liefs Reneke

Volgens mij zijn wer heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mama's die op dit moment het even heel zwaar hebben. Enm dan is het ook nog eens winter. We zitten allemaal een beetje met de zelfde leeftijd kinderen en dus ook dezelde dingn. Zifjon is ook geen makkelijk kindje (huilbaby) en is ook volop in de ontwikeling. Ik ben de heel dag thuis en werk in de avond en dat is heel zwaar. ben echt gesloopt maar moet dan om 18:00 nog beginnen met werken. Maar heb nu wle geleerd om echt mijn rust te nemen door hem gewoon even voor de tv met een dvd van Tik Tak of Dribbel te zetten en dit werkt. Hij rust ik rust.

kan je alleen sterkte wensen en voel met je mee

grv van Mariske en Zifjon 9 maanden

Vandaag gaat het weer een stuk beter dan gisteren, ook omdat mevrouw sliep toen wij aan het koken/eten waren, en we voor twee keer hebben gekookt zodat ik dat vandaag niet hoef te doen. Ook eet ze vandaag beter dan gisteren. Volgens mijn moeder zijn kinderen op maandag wat jengeliger omdat in het weekend dingen anders gaan dan door de week. Iemand ervaring mee? Mocht ik een andere baan krijgen dan wordt maandag een crechedag!

Hoi Dames,

Ook ik heb een dipje. Maar die is eigenlijk niet veroorzaakt door mijn dochtertje. En als ik jullie zo hoor, gaat het dus nog erger worden!
Mijn dochter is net 6 maanden, en is eigenlijk nog steeds erg makkelijk. maar ik zit er zelf gewoon helemaal doorheen.
Van het weekend ook nog  buikgriep gehad, en vandaag nog steeds ziek thuis. Arwen is nu naar het KDV (voel ik me dan weer lekker schuldig over), mijn werk gaat zich zo ook opstapelen. Ik heb vrijdag maar een afspraak gemaakt met de huisarts, maar dat betekend dat ik dan ook niet naar mijn werk kan.
Ik ben vooral moe en futloos. Behalve als ik met die kleine meid bezig ben, dan vermaak ik me prima. Ze slaapt nog niet super, het ging beter maar nu zijn we met bijvoeding begonnen (vind ze nog niet zo lekker), dus is het schema wat er een beetje was, weer helemaal weg.
Gelukkig maakt zij me wel heel blij door heel enthousiast op mij te reageren (zeker als ze wat te drinken krijgt! ze duikt zowat naar mij toe, als mijn man haar komt brengen)
Zo een heel verhaal maar ik moest het even kwijt!

sterkte allemaal en geniet van de mooie momenten!

Irmgard

Terug
Bovenaan