Dipje

Hoi dames,

Ik zit even in een dipje. Begin last te krijgen van zware benen en aan het einde van de dag voel ik mijn stuitje zo erg dat ik alleen nog maar kan liggen. Vanavond weer vrienden afgezegd en lig nu met benen op een kussen in bed.

Ik vind dit wel erg vroeg (23weken) en ben nu beetje bang wat er nog gaat komen. Zijn er meer dames met soortgelijke klachten?

Liefs Lucy

Ik heb dan geen last van mijn benen, maar heb al wel af en toe erge last van mijn bekken, had ik mijn vorige zwangerschappen ook, maar dan toch iets later pas ( ben nu 26 weken zwanger ). Ook heb ik 's avonds dat ik mijn buik zo in de weg vind zitten bij alles, terwijl ik best nog een kleine buik heb.

En dan zie ik mijn buurvrouwen die al verder zwanger zijn zowat nog rondhuppelen en dan vraag ik mij ook af hoe dat nog moet de rest van de weken.

Hey Lucy,

mmmm, best herkenbaar.... Ik denk dat een retourtje fysio niet verkeerd is. En dan vooral bij een fysio met ervaring rondom bekkenklachten tijdens zwangerschap. Ben nu 3 keer geweest en het gaat voor mijn gevoel echt beter. Ik hou zelfs mijn werk langer vol zonder erge pijn!

Pijn aan je stuit kan wijzen op bekkeninstabiliteit en dan moet je snel beginnen met goede oefeningen, helemaal zo vroeg in de zwangerschap. Goede begeleiding kan je enorm verlichting geven in de pijn!

Meid, heel veel sterkte ermee en ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

Liefs!

Hey meis,
Heel herkenbaar, ik ben nu 26 weken en loop al 3 weken bij de fysio, bij mij is het begonnen met een verkramping in de bekkenbodem/bil spier toen kon ik helemaal geen stap meer verzetten en moest de fysio zelfs aan huis komen. Door een paar keer behandelen en oefeningen kan ik nu eigenlijk alles weer wel met mate natuurlijk, ik blijf nu om de 2 weken naar de fysio gaan, het is wel een fysio die zwangerschaps educatie heeft dat is dan wel belangrijk.
Succes!!!

Hey meiden, goed om te horen want ik nam het tot nu toe nog niet serieus. Ik ga in Amsterdam is zoeken naar goede fysio. Ik laat jullie weten hoe het verder gaat. Liefs Lucy

Terug
Bovenaan