diraree hebben,wie heeft er goede tips?

Hallo,
Mijn dochtertje van ruim 2 heeft al twee dagen last van diaree.En dat het er echt uitspuit(klinkt nog al vies).Maar het is zo erg dat het helemaal op haar rug zit.En ze vind het zelf heel erg en daar dan ook erg verdrietig om.Zijn er mensen die tips hebben om het te laten stoppen,ik weet dat bij mij het  werkt een theelepeltje nootmuskaat en dat  twee keer per dag.Maar dat wil ik haar niet aan doen want dat is zo smerig.Maar ze drinkt gelukkig wel heel goed.

Heeft er iemand goede tips voor mij,want ik ben niet zo'n dokter lopen.

Groetjes haagsemama
 
Hoi,

Mijn moeder gebruikte bij ons altijd een oud huismiddeltje. 1 kopje roosvicee en 5 kopjes water in een kan doen. Ieder kwartier een lepeltje (dessertlepeltje) geven. Dit 2 uur doen. Daarna een klein beetje in een bekertje, en dat ieder kwartier doen. Ook 2 uur lang. En zo gedurende de dag langzaam de hoeveelheid opvoeren. Natuurlijk bij meer drinken in de beker ook de tijdsduur verhogen. Wij waren er met 2 dagen vanaf. Je hebt tegenwoordig roosvicee Stop. (hadden ze in mijn tijd nog niet) Het is het proberen waard, en je kind krijgt ook gelijk vocht binnen. Ik heb het voor onze zoon nog nooit hoeven maken, maar als hij een keer erg diaree heeft zou ik dit ook eerst proberen.
Maar als je na 2 dagen geen verbetering ziet, moet je echt de huisarts bellen. Misschien hebben ze ook al Norit voor kinderen. Gewoon even langs de apotheek of drogist. Misschien hebben zij nog meer tips.

Sterkte, Kat
 
quote: Haagsemama schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-01-2006 18:53:55'));

Hallo,
Mijn dochtertje van ruim 2 heeft al twee dagen last van diaree.En dat het er echt uitspuit(klinkt nog al vies).Maar het is zo erg dat het helemaal op haar rug zit.En ze vind het zelf heel erg en daar dan ook erg verdrietig om.Zijn er mensen die tips hebben om het te laten stoppen,ik weet dat bij mij het  werkt een theelepeltje nootmuskaat en dat  twee keer per dag.Maar dat wil ik haar niet aan doen want dat is zo smerig.Maar ze drinkt gelukkig wel heel goed.

Heeft er iemand goede tips voor mij,want ik ben niet zo'n dokter lopen.

Groetjes haagsemama

Hoi,
Ook mijn zoon van ruim 2 had vorige week flinke spuitluiers.
Ik kreeg als advies om ORS te geven,misschien ken je het?
Dit spul is niet te drinken,dus dat lukte niet.
Verder gaven ze het advies om de voeding gewoon door te laten gaan,dus veel vezels en groente.
Na 3 dagen gewoon eten en drinken waren de spuitluiers verdwenen.
Niet te veel appelsap geven,blijkt ook niet goed te zijn.
Wel slappe thee als ze dat lust.
Succes ermee, ben benieuwd hoe het verder gaat.
En als de billetjes rood zijn blijkt maizena erg goed te helpen,heb het bij mij niet toe hoeven passen.
 
Hoi Hieke,

Gelukkig was het ergerste over.Maar ze krijgt wel regelmatig appelsap,ik wist niet dat dat zo slecht was.Wat is er eigenlijk slecht aan?Ja en groenten dat is echt een probleem dat eten ze al heel lang niet af en toe een beetje.Maar daar hoefde ik me geen zorgen om te maken volgens de huisarts want ze groeit goed en is niet te dun.En verder heeft ze bijna altijd dunne luiers niet echt een stevig drolletje.Maar ik zal die maizena is proberen als haar billentje zo erg kapot zijn van de ontlasting.Want dat heeft ze wel heel vaak dus veel smeren met sudocreme.

Maar dank jullie wel voor de tips.

Groetjes haagsemama
 
quote: Haagsemama schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-01-2006 18:53:55'));

Hallo,
Mijn dochtertje van ruim 2 heeft al twee dagen last van diaree.En dat het er echt uitspuit(klinkt nog al vies).Maar het is zo erg dat het helemaal op haar rug zit.En ze vind het zelf heel erg en daar dan ook erg verdrietig om.Zijn er mensen die tips hebben om het te laten stoppen,ik weet dat bij mij het  werkt een theelepeltje nootmuskaat en dat  twee keer per dag.Maar dat wil ik haar niet aan doen want dat is zo smerig.Maar ze drinkt gelukkig wel heel goed.

Heeft er iemand goede tips voor mij,want ik ben niet zo'n dokter lopen.

Groetjes haagsemama



Hoi haagsemama,
fijn dat het weer beter gaat.
Wat betreft de appelsap heeft het te maken met de hoeveelheid fructose geloof ik.
Kijk maar es bij google.
Als je appelsap en diarree intoets krijg je allerlei informatie.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Groet Hieke
 

Hoi, mijn advies is om niet te gaan klooien met huismideltjes, maar gewoon proberen ORS erin te krijgen. Al is het maar ieder uur een slokje en dan net zo lang totdat de diarree is verdwenen. Kleine kinderen drogen enorm snel uit, vandaar dat de aanvulling van zouten zo belangrijk is.
Appelsap laxeert inderdaad ook heel erg, dus water of slappe thee is dan het beste.
Gelukkig is je kindje weer aan de beterende hand, en hopelijk duurt het ziekzijn niet al te lang meer.
Groeten, Claudia.
 
Terug
Bovenaan