Direct na mk weer ongesteld?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik zit nog niet zo lang op dit forum, kwam hier paar weken geleden voor het eerst toen ik zwanger bleek te zijn. Dolblij natuurlijk! Maar daar kwam al snel een eind aan. Afgelopen maandag heb ik een miskraam gehad. Echo bij de vk liet zien dat mijn baarmoeder leeg was en alles weg moest zijn. Het bloeden zou nu ook snel minder moeten worden en zelfs stoppen. Het leek er gisteren ook even op dat dat ging gebeuren maar vannacht heb ik weer een forse bloeding gehad en dat gaat nu al de hele dag door, er zitten ook veel bloedstolsels bij. Daarbij heb ik steeds zo'n vaag menstruatiepijn gevoel in mijn buik en m'n darmen spelen enorm op. Nu had ik deze week ook eigenlijk ongesteld moeten worden en volgens de vk die ik vanmorgen toch maar even heb gebeld kan dat ook de oorzaak zijn.

Maar toch, ik voel me zo onzeker en toch wel wat angstig. Heeft 1 van jullie dit ook bij de hand gehad? En kan het inderdaad 'gewoon' mijn ongesteldheid zijn? Ik wil er zo graag een punt achterzetten, maar dat gaat zo niet echt lukken...

Janet

Hee Janet,

Wat vervelend voor je. Ik ken het gevoel.. ik heb in januari ook een
miskraam gehad. Ik had enorme krampen (dat heb ik normaal ook als ik
ongesteld ben, maar nu waren ze een stuk heviger) en ik had ook heel
veel last van mijn darmen... kon ook niet goed naar de wc voor de grote
boodschap. Verder heb ik ook veel bloed verloren waar onder andere
stolsels in zaten. De gyneacoloog zei dat dit heel normaal was.  
Ik heb er ook veel over gelezen en daar komt dit beeld steeds in terug.
Dus ik zou me maar niet te veel zorgen maken hierover. Ik ben ook
meteen weer ongesteld geworden na 31 dagen na de miskraam. Nu is mijn
cyclus wat onregelmatig, maar dat schijnt er allemaal bij te horen. Hoe
gaat het verder met je? buiten het feit dat je je lichamelijk niet zo
goed voelt? Hoe ver was je, als ik dat vragen mag.

Nou ik wens je veel sterkte en maak je maar niet te druk over je klachten.

Groetjes Thessa

Hoi Thessa,

Allereerst bedankt voor je reactie. Het gaat op zich wel goed met me. Ik ben gisteren nog weer 'iets' verloren, blijkbaar een groot stolsel en vanaf dat moment zijn de bloedingen minder geworden en is de kramp helemaal over. Hierdoor ben ik ook iets rustiger want ik had toch zoiets van: wat is dit allemaal? Het was de eerste keer dat ik zwanger was (7,5 week trouwens) en ik had wel een beetje een idee wat ik van een miskraam kon verwachten maar toch, het is allemaal maar vreemd wat er met je lichaam gebeurt.

Naast het lichamelijke gaat het ook wel vrij goed met me, ik heb vorige week maandag voor het eerst een bloeding gekregen en toen dat maar niet over ging kreeg ik al een zwaar vermoeden dat het mis zou gaan. Toen was ik erg verdrietig en zwaar teleurgesteld. Maar na een paar dagen, toen de bloedingen doorzetten en ik buikpijn kreeg wilde ik ook wel graag dat als het dan mis was, de miskraam ook door zou zetten zodat ik er een punt achter kon zetten. En dat heeft dus nog even geduurd. Gelukkig lijkt het nu dan toch echt op het eind te zijn en daar ben ik wel opgelucht onder. Hoop dat net als bij jou mijn cyclus zich weer goed herstelt. Mijn cyclus was altijd vrij regelmatig maar goed, ik weet ook niet wat een miskraam voor effect daarop heeft. Afwachten dus...

Maar hoe  gaat het met jou? Ben je na je miskraam weer wat op regel gekomen?  

Liefs,
Janet

hoi janet
mijn gyn zei na mijn miskraam dat ik zou blijven vloeien tot alle stolsels weg waren.dit heeft bijna 2 weken geduurd,waarvan de laatste week soms een dagje niks.ik zou volgens de gyn ongeveer 4 tot 6 weken na de eerste dag van de miskraam weer ongesteld worden.ik ben gaan temperaturen omdat ik graag wou weten wanneer mn cyclus weer op gang zou komen en ik had 8 dagen na mn mk een temperatuurstijging + een positieve ovulatietest.dat is al best supersnel.als dat klopt zou ik morgen of overmorgen ongesteld moeten worden en heb nu ook echt behoorlijke buikpijn en onderrugpijn.als ik dus ongi word dit weekend klopt t precies(14 dagen na eisprong).ik hoop dat je snel weer je cyclus op de rit hebt,maar volgens mij mag je dit nog niet als eerste nieuwe menstruatie rekenen.
succes en hopelijk ben je snel weer zwanger.en jij natuurlijk ook thessa.en ikke .iedereen die t graag wil.
groetjes kari

Hoi Kari,

Het verhaal van mijn vk was iets anders: als ik stolsels bleef verliezen moest ik terugkomen omdat dat dan een teken was dat het niet schoon was. Daarom werd ik ook best wel ongerust! Maar het is goed hier te lezen dat het dus wel kan kloppen dat je nog enige tijd bloed verliest. Dat stelt me gerust. En het bloeden is nu ook zo goed als voorbij. Gelukkig...

Je cyclus is dan inderdaad weer supersnel op gang! Betekent dit ook dat je het de komende maand weer gaat proberen?

Groetjes,
Janet

Terug
Bovenaan