direct zwanger na een hysteroscopie

Hallo allemaal,

Ik ben super blij aan de ene kant om te kunnen zeggen dat we zwanger zijn en aan de andere kant vind ik het ook nog heel eng.
In aug onderging ik een hysteroscopie van wege verklevingen, ook wel syndroom van Ashermann genoemd. Na de operatie werd me verteld dat we direct mochten gaan voor een zwangerschap als ik hersteld was. Nu kwam ik vorige week voor controle bij gynaecoloog en konden we op de echo een vruchtzakje zien. Hierop werd bloed geprikt en het HCG was ook mooi en steeg in de dagen daarop volgens boekje. Eind vorige week heb ik het hartje zien kloppen, al was het allemaal nog heel pril.
Ze kunnen nog niet exact zeggen wanneer ik uitgerekend ben. Ligt tussen 21 mei en 1 juni.
Ik ga er vanuit dat het nu goed gaat na 3 miskramen.
Pfff kan het aan het aan de ene kant wel van de daken schreeuwen en aan de andere kant zit er toch die angst. Zijn er mensen die dit ook hebben mee gemaakt en ook direct zwanger zijn geraakt na een hysteroscopie??

 
Heb het ook niet meegemaakt, maar inderdaad heel erg gefeliciteerd! Probeer te genieten want het is zo iets moois (en ik denk persoonlijk dat het heel normaal is dat je die beetje angst hebt) ik ben ook net pas zwanger, en denk soms ook zit het er nog, gaat alles nog goed. Angst blijft toch wel een beetje!

Maar vooral..genieten! En hou ons op de hoogte!

Liefs
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik voel me er nu wat rustiger onder en voel aan mijn lichaam dat het anders is als vorige 2 zwangerschappen. Volgende week maandag weer voor controle en echo. Ik ben benieuwd en heb er zin in. Geniet er nu van en ben heel benieuwd wat nu de uitgerekende datum gaat worden. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Zoals beloofd even een update.
Tjee wat ben ik afgelopen weekend geschrokken. Ik keek, zoals velen rustig bzv en loop nadien naar toilet. Merk ik in 1x een warme stroom en verloor helder rood bloed. Na me opgefrist te hebben de verloskundige gebeld en we konden niet meer dan aanzien en volgende dag, de maandag, echo afwachten. s' Nachts verloor ik stolsels zo groot als 2 euro munten en wat zo groot als een mandarijn. Ik dacht echt dit is misse boel en liet mijn man het zien.
Wat duurt wachten dan lang en eindelijk kon ik maandag voor de echo. Pfff had wel een hartslag van dik boven de 100, maar binnen 2 sec hoorde ik de verloskundige zeggen ik zie een kloppend hartje. Wow wat was ik blij. Wat de bloeding heeft veroorzaakt weten ze niet. Ws de hormonen die de doorbloeding beter maken in de baarmoeder. Het zag er verder allemaal goed uit. Moest het kalm aan doen en 14 nov volgende echo. Voor als nog 3 juni uitgerekend. Heeft iemand van jullie ook wel eens een bloeding gehad tussen door?? Verlies nu nog heel iets donkerder afscheiding als normaal. Na 2 dagen helder rood bloed.
 
Terug
Bovenaan