Direct zwanger na miskraam; bang dat het weer fout gaat

Ik ben 7 december jl. naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Ik was toen bijna 8 weken zwanger. Op de echo bleek dat het vruchtje maar 5 weken was geworden. Ik moest een week later terugkomen voor een curettage, maar direct dezelfde nacht begon de rugpijn en de dagen erna ontzettende buikkrampen en na 4 dagen kwam het er toch allemaal spontaan uit. Na 4,5 week heb ik een zwangerschapstest gedaan, omdat ik nog niett ongi was geworden. negatief. evt. zwangerschapshormoon was dus in ieder geval verdwenen. Na nog een aantal dagen gewacht te hebben weer een test gedaan. Positief. Ook bij de huisarts knalpositief. Ik ben dus weer zwanger, vandaag 6 weken na mijn miskraam. Ik sta alleen stijf van de zenuwen ervan. Ben zo bang dat het weer mis gaat. Ik voel me wel anders dit keer. Vorige keer had ik vanaf de eerste dag harde buiken en had ik het gevoel alsof mijn buik al 8 maanden dik was, zo zwaar. Verder was ik ontzettend duizelig. Op een gegeven moment zo erg dat ik gewoon "zeeziek" in mijn bed lag. Twee dagen daarna was het over. Achteraf was dat ook waarschijnlijk het moment dat het gestopt is met groeien. Nu ben ik alleen moe, maar voel verder niets. Maar ook dat stelt me niet gerust. Pas over drie weken krijg ik een echo. Hoe kom ik die drie weken nog door en hoe hou ik me een beetje rustig? Help!

hoi,
wat een vervelend en toch ook leuk nieuws. Het lijkt me inderdaad heel spannend om weer zwanger te raken na de miskraam. ik heb geen idee wat je zou kunnen doen, om de tijd door te komen. Kan je niet om een eerdere echo vragen?
Ik weet dat de gyn bij mij na de miskraam zei dat ik meteen mag bellen als ik weer zwanger ben, dat is dan dus al rond de 4 weken.

succes ermee
ik zal voor je duimen dat het goed blijft gaan.

Patricia

hoi hoi,

Als eerste natuurlijk gefeliciteerd!!!   Jeetje wat een geweldig nieuws!!!

Ik kan me voorstellen dat je flink aan het zenuwen bent gegaan en als ik jouw was zou ik het volgende doen: neem gewoon contact op met de VK of de Gyn en vraag om een echo. Leg uit hoe je je voelt en ik neem aan dat ze echt wel begrijpen dat je de spanning niet 3 weken uit kan zitten.

Gewoon bellen!!!

laat het even weten.

Groetjes mamabinck.

Hoi,

Allereerst wil ik je feliciteren. Want er zit toch weer een mooi wondertje in je buik. Ik vind het heel naar voor je dat je een mk hebt meegemaakt. Uit ervaring (helaas 2 keer) weet ik hoe dat is. Maar ik weet ook hoe het is om daarna weer zwanger te zijn. Die angst die je nu voelt is heel normaal. Ik las dat je al 6 weken bent. Probeer gewoon via je gyn of Vk eerder een echo te krijgen. Vanaf 6,5 week moet er een kloppend hartje te zien zijn. Ik ben na iedere mk weer zwanger geraakt, en beide keren heb ik bloedverlies gehad in het begin. Beide keren heb ik ook al vlot een echo gehad. En beide keren was alles goed, ondanks dat bloedverlies. Ik kan je ook vertellen dat iedere zwangerschap weer anders is. Van mijn mk-en was ik veel zieker als van mijn goede zwangerschappen. En ik heb iedere zwangerschap weer andere kwaaltjes gehad. Dus daar kun je geen pijl op trekken.
Ik kan je alleen zeggen: bel met je vk of gyn. Leg uit dat je gek word van de onzekerheid. Dan mag je vast al eerder komen.

Tot slot de tip die ik hier kreeg: Probeer er ook van te genieten. Het zal niet meer zo onbezorgd zijn als de eerste keer. Maar er groeit weer een klein wondertje in je buik!

Goede zwangerschap!
Groetjes, Cathy
mama van Thom (maart 2003) en Danae (mei 2006)

Hoi,

Ook nog ff hier een reactie, had al gereageerd op jouw reactie bij mij.

Hopelijk gaat het dit keer echt allemaal goed!
Maar dat onzeker voelen zul je vanaf nu altijd houden met iedere zwangerschap.....vervelend, maar helaas hoort dat er nu bij....

Ik voelde me trouwens de 2 zwangerschappen met miskraam eigenlijk niet anders als met mijn 1e goede zwangerschap.
Had het zelf dus beide keren ook niet aanvoelen komen...

Nou, nogmaals hopelijk heb je snel een fijne echo met een kloppend hartje!

Groetjes Jaikke

Hoi Alexandra,

Gefeliciteerd! En ik zou als ik jou was gewoon om een echo vragen. Het is heel gebruikelijk dat bij vrouwen die eerder een miskraam hebben gehad al vroeg een echo wordt gemaakt, inderdaad met 6 weken, om te zien of alles goed is. Stress is immers ook niet goed voor het kindje.

Veel geluk en sterkte!

Liefs,

Zeeuws Meisje

Hartelijk dank voor jullie lieve berichtjes. Inmiddels voel ik me er al iets rustiger onder. Het blijft natuurlijk wel erg spannend. Ik zal jullie op de hoogte houden. Ik laat de afspraak voor mijn echo gewoon staan. Ik zou aan de ene kant ook wel eerder willen, aan de andere kant... misschien een beetje rare reden, maar ik heb al maanden geleden een uitje geboekt met een vriendin, die het zelf ook heel erg moeilijk heeft. Ik wil eigenlijk niet voor dat weekend een echo doen, omdat ik bang ben dat het net als vorige keer niet goed blijkt te zijn bij de echo. Dan ben ik niet meer in staat om met haar weg te gaan. Ik steek dus even nog mijn kop in het zand en probeer rustig af te wachten. Mocht een en ander spontaan op gang komen, dan kan ik er ook niets aan doen. Op het moment van de echo zal ik 8 - 8,5 week zijn, misschien is er dan ook wat meer te zien en te zeggen. Ik voel me overigens nog steeds goed, alleen wel erg moe.

Alexandra

Hoi Alexandra,
gefeliciteerd met je zwangerschap!!
fijn dat je je al iets rustiger voelt. ik zou ook gewoon niet te vroeg een echo doen. Ik was zelf telkens zo zenuwachtig voor de echo ( dat ik hem liever niet liet doen) en toen het eindelijk eens goed was ( na 2 missed abortions) zat ik weer in de angst dat het toch nog mis kon gaan na 7w, zeker omdat je dan nog niets voelt bewegen. Ik hoop voor je dat je binnenkort een mooi kloppend hartje ziet en je kan gaan ontspannen. Duim voor je,
groetjes Roos

Terug
Bovenaan