discussie; een homostel is net zo geschikt om kinderen op te voeden als een hetero-stel

Hallo,

Goed idee om er weer eens een discussie in te gooien!

Ik denk wel dat een homestel net zo goed kinderen kan opvoeden als een hetrostel. Maar ik denk wel dat het belangrijk is, als er enerzijds een mannelijke en anderzijds een vrouwelijk opvoeding is. Ik bedoel hiermee dat mannen vaak wat wilder zijn met mannen en vrouwen juist wat zorgzamer. Ik denk dat beide invloeden wel heel goed zijn voor een kindje. Maar biij twee vrouwen of twee mannen kan dit ook zeker aanwezig zijn.
Bovendien is het allerbelangrijkste volgens mij dat een kind liefde, aandacht en zorg krijgt en of het kindje dat nou van 2 mannen of 2 vrouwen krijgt dat maakt niet uit. Wel goed maar dat geldt altijd om ook andere mensen in je omgeving te hebben, opa's oma's vrienden.

Carina

Inderdaad leuk weer een discussie; en dit is ook een leuk onderwerp

Ik denk dat het niet voor niks is dat een man en een vrouw samen een kindje krijgen. Uiteraard kunnen homostellen heel goed liefde en geborgenheid geven, maar een meisje identificeert zich op een gegeven moment met haar moeder en wordt als meisje bevestigd door haar vader en voor een jongen geldt dat volgens mij andersom ook. Ik denk dat dat voor de vorming van je identiteit heel belangrijk is en dat wordt voor een homostel lastig te realiseren. Geldt natuurlijk ook voor alle één-ouder-gezinnen, maar die zijn op de 1 of andere manier gedwongen tot deze situatie en dan vind ik het wel goed om een vader-figuur in de familie of vriendenkring te vinden. Maar ik ben er dus geen voorstander van om die situatie op te zoeken door een homostel een kind te laten opvoeden. Zelf heb ik een verstoorde relatie met mijn vader en hij kon mij als kind niet bevestigen in m'n vrouw-zijn en daar heb ik nog last van. Pas na therapie kon ik er blij mee zijn dat ik een vrouw ben en durf ik me ook als vrouw te gedragen.

Ben benieuwd naar de andere meningen.

groetjes Ida

Wat mij betreft zou het niet eens een discussiepunt moeten zijn!! Toevallig worden mijn twee zwagers papa ´s van een kindje uit de VS. Hij is twee weken geleden geboren, zijn biologische moeder heeft afstand gedaan en binnen nu en twee weken kunnen mijn zwagers afreizen naar de VS om HUN kundje op te halen. Echt geweldig! Na een periode/procedure van zo ´n 5 jaar kunnen zij strakjes hun kindje vasthouden en knuffelen! Ik ben echt verschrikkelijk trots op ze en weet 100% zeker dat dit kindje een geweldige toekomst temoet gaat met deze lieve papa ´s!!!!
Er zijn helaas genoeg kindjes wiens toekomst er helemaal niet rooskleurig uitziet met hun mama en papa. Als je een adoptieprocedure start is dit een heel weloverwogen keuze en wordt je van top tot teen doorgelicht. Zouden ze bij sommige hetero stellen ook wel eens mogen doen!!!!!!!!!!!!!

Poeh ja moeilijk....
Ikzelf denk dat het niet afhangt van je geslacht hoeveel liefde, aandacht en andere niet materiele zaken je je kindje kunt geven. Wel denk ik dat een kind een rolmodel zoekt in een vader of moeder en een meisje zich toch vaak spiegelt aan de moeder.
Maarja kijk naar alle ouders in man-vrouw gezinnen, hoeveel misbruik, geweld (emotioneel en fysiek), aandachttekort, en verwaarlozing er is! Dan weet ik zeker dat een kindje altijd beter af is bij 2 ouders die onvoorwaardelijke liefde kunnen geven of dat nu man-vrouw, man-man of vrouw-vrouw is!
Alle kindje die in tehuizen zitten willen ouders die van hun houden en die stellen verder echt geen eisen aan het geslacht!
Moeilijke discussie maar wel een goede!

Liefs L81

Ik heb er nog nooit echt over nagedacht, maar ik denk dat voor een kind het allerbelangrijkste is dat het liefde krijgt. Of dat dat van 2 vrouwen is of van 2 mannen, dat maakt denk ik niet uit. Wel zit je zoals al eerder genoemt is met dat een kind een rolmodel nodig heeft, dus als een jongen door 2 vrouwen opgevoed word, moet er naar mijns inziens wel een mannelijk rolmodel in de buurt zijn met wie hij kan stoeien en over mannenzaken kan praten bijvoorbeeld. Dit geld natuurlijk ook voor een meisje dat door 2 mannen opgevoed word.
Dus wat mij betrefd, als een kind liefde krijgt van zijn opvoeders en er is een mannelijk en vrouwelijk rolmodel aanwezig, is het denk ik goed mogelijk dat een homostel een kind opvoed.

Er gebeuren zo veel afschuwelijke dingen in de wereld, er worden heel veel kinderen mishandeld en verwaarloosd. (door hun eigen pappie en mammie)

Ik zou zeggen - geef het kind alsjeblieft wat het nodig heeft - HEEL VEEL LIEFDE.

En Who Cares wie die liefde geeft.

Terug
Bovenaan