discussie met mn man en zus

Hee meiden,

Nu heb ik gisteren een echo gehad en was 7weken en 6dagen.
Dan (denk ik) vandaag 7weken en 7dagen te zijn en morgen dus donderdag precies 8 weken . Mijn man en zelfs mn zus zegt dat 7weken7dagen gelijk staat aan 8weken en ik vandaag dus 8 weken ben.
Hihi we komen r niet aan uit.
En ik ben op maandag uitgerekend maar hoe kan dat dan? Dan zou ik toch ook woensdag of donderdag uitgerekend moeten zijn. Dat snapte we alle3 niet.

Haha

Hoe denken jullie nu over die dagen?

7,7 is volgens mij gewoon acht weken. Zowaar er maar zeven dagen in een week zitten. (7.1, 7.2, 7.3, 7.4, 7.5, 7.6, 8, 8.1, etc)

Een uitgerekende datum is veelal een richtlijn nav de eerste dag van je laatste menstruatie, en deze wordt bijgesteld indien deze en de termijnecho veel van elkaar verschillen. Misschien is deze niet bijgesteld omdat een en ander niet ver van elkaar verschilt? Ik weet het niet.

Mijn eerste echo's bij zoonlief verschilden nogal: 7.2 en 10 dagen later 9.3. Daar zit dus wat betreft zwangerschapsduur wel 15 dagen tussen in plaats van de 10 dagen en nachten die wij moesten wachten op de volgende echo. En ze kunnen natuurlijk niet na elke echo de datum aanpassen.

Waarschijnlijk heb je over een paar weken nog een echo, die we dan de termijnecho noemen? 8 weken wordt vaak te vroeg gevonden voor een goede termijnecho (meestal tussen de 9 en 12 weken omdat dan de groei van alle vruchtjes ongeveer gelijk loopt)

Genietse van de mooie echo!

Terug
Bovenaan