Discussie?.......:Ruzie?

A

Anoniem

Guest
Nou meiden ik ben weer even wat dingen aan het verzinnen/pikken
want het valt weer een beetje stil hier op het forum....
(als jullie het niet erg vinden ten minste)

Hebben jullie wel eens 'ruzie' over de opvoeding, of naja  ,meningsverschillen?
Wij gelukkig niet!We zitten vrijwel met alles op 1 lijn....
Maarja kan je ruzie over de opvoeding  maken als je man zo rond de 70/80 uur per week werkt?Dat valt ook weer in twijfel te brengen natuurlijk

Succes, ben benieuwd

Hier bijna nooit meningsverschillen, we vinden het allebei erg interessant de opvoeding en discussieren er wel regelmatig over maar eigenlijk zitten we altijd wel op 1 lijn! Gelukkig! haha
Ik denk dat het heel belangrijk is dat je met je partner 1 lijn trekt anders krijg je van papa mag t wel maar van mama mag t niet en ontstaat en 1 boeman!

Groetjes L81

Nee hier ook niet. We denken over veel dingen   hetzelfde. Manlief heeft wel even moeten wennen aan mijn karakterswitch haha. Ik ben wat assertiever en directer dan ik was. Maar dat gaat ook prima.

Hallo

Hier eigenlijk ook "nog" ;o) geen problemen wat de opvoeding betreft. We zitten aardig op 1 lijn wat betreft mag wel/ mag niet. Moet wel zeggen dat we der de laatste 2,5 maand veel meer mee bezig zijn. Daarvoor was het een lief klein zoet ventje wat lekker in de box lag. Maar sinds een maandje loopt meneer en daarvoor natuurlijk kruipen. En hij is nu alles maar dan ook echt alles aan het uitproberen. We proberen dan ook een beetje om beurt streng te zijn, zodat het niet telkens dezelfde is die de boeman speelt. Mick is nu 1 jaar.....! Vind het soms wel moeilijk om consequent te zijn, vooral ook omdat ik het idee heb dat het hem helemaal niks doet als ik nee zeg en boos kijk. Soms denk ik je snapt er niks van, maaaarrr ik even later denk dat ik daar helemaal naast zit, en we een prima acteurtje in huis hebben ;o)

Doei Doei

Wij zitten niet altijd op 1 lijn maar we maken er geen ruzie over. Ik vind het ook niet erg om niet precies dezelfde aanpak te hebben. Het zal dan inderdaad wel voorkomen dat iets bijvoorbeeld wel bij papa mag maar niet bij mama. Nou dan heeft  Thomas geluk als hij het aan papa kan vragen. En soms lukt het mij niet consequent te zijn en dan mag tie van mij iets wat eigenlijk niet de bedoeling is. Maar ik denk dat dat niet erg is. Wij gaan daar ontspannen mee om. thomas mag best ondervinden dat papa en mama verschillende voorkeuren hebben en verschillend over iets kunnen denken. Belangrijk is wel dat we als ouders elkaar niet gaan bekritiseren (en al helemaal niet in het bijzijn van Thomas) en dat we het met de hoofdlijnen van de opvoeding (normen en waarden) wel eens zijn.

Ida

(haha Ducky, ik was ook al weer aan het brainen geslagen om een leuk onderwerp ter discussie te stellen, maar je bent me al voor!)

Hier zitten we vrijwel op 1 lijn. Soms ontdekken we gaandeweg iets wat niet zo slim is van de ander en dan gooien we dat ff "in de groep". Meestal zijn dat dingen waar je niet zo snel over nadenkt; we hebben een Ernie-nachtlampje waar Lara vaak naar grijpt als je er langs komt. Ik liet haar vaak even begaan, maar m'n man merkte op dat het wel om iets in een stopcontact gaat. Als ze zoiets eruit peutert en verder op onderzoek uitgaat kan het wel eens gevaarlijk worden. Van hem mocht ze dat dus al niet en van mij nu ook niet meer.

We hebben onlangs wel een discussie gehad over speelgoed; mijn man had in z'n hoofd dat we voor haar verjaardag/sint/kerst alleen speelgoed moesten vragen waar ze nu iets mee kan. Terwijl ik het ook wel zinnig vind als ze wat dingetjes krijgt voor als ze weer een paar maandjes ouder is; voorraadje! Echt helemaal zijn we daar nog niet uit, maar 't zal wel loslopen. Geen ruzie in ieder geval!

Jacoline mv Lara.

wij zitten eigelijk altijd wel op 1 lijn,gelukkig wel want spanning tussen ouders merken de kinderen snel genoeg en ik denk dat ze de leeftijd krijgen dat ze doorhebben wat ze dan moeten doen

hier kunnen we zowiezo geen ruzie maken want als we ruzie maken dan is aaron meteen overstuur en schreeuwt hij de hele straat bij elkaar dus doe maar niet

groetjes nienke

Hoi,

Wij zitten vrijwel op één lijn. Tuurlijk zijn er kleine dingen waarvan ik denk 'moet dat nou?', maar dat zijn van die triviale zaken dat ik 'm zijn gang ook lekker laat gaan. Andersom heeft hij die vast ook wel.

Wat overigens niet wil zeggen dat er niet genoeg andere onderwerpen zijn om ruzie over te maken.

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan