discussie

Uit ervaring weet ik ondertussen dat de volgende opmerking heel wat discussie oplevert. Het gaat mij niet om wie er gelijk heeft, maar meer om mensen die misschien hetzelfde over dit onderwerp denken als wij. Ik ben er nog niet veel tegengekomen en iik ben benieuwd of er hier mensen zijn die er hetzelfde over denken. Mijn vraag:
Wie laat net als wij, zijn kinderen niet vaccineren, en waarom niet.

Gr Linda

Ik laat mijn zoon wel vaccineren, maar ben benieuwd naar jouw mening hierover en waarom je hiervoor kiest! (Ik zal je hier niet over veroordelen hoor) Groetjes!

Ps, ik weet wel dat ik destijds niet voor de vaccinatie mbt de Mexicaanse Griep zou kiezen.

Ik ben eerlijk gezegd ook benieuwd waarom niet? Wij doen het in ieder geval wel. Maar ieder z'n keus. Het is niet aan anderen om daarover te oordelen.
Liefs Wendy

Ik heb er iedere keer ( dit is mijn derde kindje ) ook over nagedacht om het misschien niet te doen en deze keer denk ik er ook over na. Ik vind het erg moeilijk om hierin de juiste keuze te maken. Mijn oudste twee heb ik wel laten vaccineren.
Ik ben ook erg benieuwd naar jullie redenen om niet te vaccineren.

Ik snap de redenen wel om niet te vaccineren, ook al doe je dat niet uit principiële redenen. Er zit zoveel troep (hulpstoffen) in die vaccins, daar kunnen kinderen echt last van hebben. Zo heeft mijn oudste na een vaccinatie ernstig eczeem gekregen (gelukkig nu weer over!)
Aan de andere kant is het wel zo dat vaccineren de ernstige ziektes wel tegenhoudt. Tja... als je kind polio krijgt en er verlamd van raakt daar wordt je ook niet gelukkig van. Natuurlijk hoor je bijna nooit meer van polio maar dat komt wel door vaccineren.
als we dus stoppen met vaccineren krijgen we die ziektes wel weer terug en willen we dat???

Voor mij was het dus een keuze uit twee kwaden, een echt dilemma. Ik heb dus wel laten vaccineren omdat ik de gevolgen van de ziektes groter in schat dan de gevolgen van de vaccinaties.

Sorry dat het even duurde voor ik reageerde, we waren een paar daagjes weg.

Onze oudste is volledig gevacineerd. Ik vermoed alleen wel dat hij erop heeft gereageerd, alleen niet gelijk. Hij is nu heel druk, soms bijna onhandelbaar. Terwijl hij als baby een heel rustig blij kind was, is hij nu vaak gestressd en gespannen. Maar goed, dat weten we niet zeker natuurlijk.

Onze dochter heeft wel heel erg gereageerd op de vaccinaties. We zijn later gestart omdat ze rond de 8 weken in het zieknhuis lag. Zij heeft gegild, gekrijst. En haar gedrag veranderde meteen. Ze begon autistisch gedrag te vertonen. We zijn met haar bij de homeopaat beland en gelukkig is het uiteindelijk weer een blij meiske geworden. Maar toen zijn we wel voorzichtig geworen. We besloten haar met 9 maanden verder te laten vaccineren. Direcht hetzelfde resultaat als met 3 mnd. Dus weer een tijdje bezig geweest met het ontstoren. Daarna hebben we besloten te stoppen.

We hebben dit gemeld bij het RIVM, maar daar wordt verder niet veel mee gedaan. Er staat ronduit in de folder dat kindjes niet kunnen doodgaan aan vaccinaties. Ik vind dat heel erg kort door de bocht. Aan de ziekten waartegen gevaccineerd wordt kan je overlijden, maar aan het vaccineren ook. Ik kan best een lange verhandeling hiet schrijven over alle ziekten en dat de ziekten al min of meer weg waren toen er werd besloten tot vaccineren. Mede door de toegenomen hygiene. Maar goed.

Nu met Joaz willen we niet meer beginnen. Ik heb me er verder in verdiept en als je alles op een rij zet vind ik meer nadelen aan vaccineren dan aan niet vaccineren.
Ik vind het wel leuk om te horen dat jullie er wel over nadenken ne het niet klakkeloos doen, het is nl een vrije keuze en niet verplicht.

Terug
Bovenaan