discussies, dilemma's en menings verschillen

Ja ja, nog geen week weten dat je zwanger bent en de discussies zijn hier al niet van de lucht hahaha

Ik heb 3 kids uit mijn vorige relatie en nu zwanger van mijn nieuwe vriend MAAAAR het blijkt nu dat we over een aantal dingen nogal van mening verschillen;
hij wil het kindje vernoemen naar bv ouders, ik niet (bij de vorige 3 ook niet gedaan)
hij wil het kindje laten dopen, want hij is katholiek opgevoed, alleen opgevoed, doet er nu compleet niks aan of zo, k wil het kindje dus niet laten dopen want k ben absoluut niet gelovig en de andere 3 zijn dus ook niet gedoopt.
Hij wil dat zn broertje peter word van het kindje, ik wil dat niet want A de andere 3 hebben ook geen peter en B ik heb zn broertje zelfs nog nooit gezien!

Hij snapt niet dat ik de verschillen tussen de 4 kinderen niet zo groot wil maken, want dit is toch een compleet ander kindje, ja voor HEM wel; dit kindje is ZIJN vlees en bloed en die andere 3 niet, voor mij zijn ze alle 4 hetzelfde want tsja.....van mij zit er in alle 4 het 1 en ander.....
(hiermee wil k absoluut niet zeggen dat k bang ben dat hij die andere 3 gaat achter stellen of zo, want dat is absoluut niet, hij zorgt beter voor ze als dat hun eigen 'papa' doet)

En dan zal k het nog maar even niet hebben over discussies over kinder kamers etc etc hahahaha

Iemand tips en/of trucs hoe we dit aan gaan pakken?
 
Gelukkig hebben wij al veel van zulke dingen besproken voordat we besloten om proberen kinderen te krijgen. Scheelt toch een hoop gezeur.
Ik lees dat jij vooral dingen niet wilt omdat de andere kinderen dit ook niet hebben. Natuurlijk krijgt dit kind dezelfde moeder, maar je kan er niet om heen dat er een andere vader is die natuurlijk ook zijn eigen ideen en wensen heeft. Dus in mijn ogen kan je niet anders dan ook wat toegeven naar zijn wensen. Zelf heb ik ook een dochter uit een eerdere relatie. En naar mijn idee kan het niet anders zijn dat er verschillen bestaan tussen haar en haar, te verwachten, kleine zusje. Zo zijn er andere opa's en oma''s die verschillende dingen doen/hebben, etc. Ook verwacht ik niet van mijn man dat hij het zelfde voelt voor mijn dochter dan zijn eigen kind. Mijn oudste heeft gewoon een eigen vader en dit nieuwe kleintje heeft ook een eigen vader. Ik denk echt dat jullie echt moeten proberen om goed naar elkaar te luisteren en soms gewoon toe te geven. Heb jij er nu echt zo'n last van als dit kind een peter heeft?
Sterkte met de communicatie, Judith
 
ik kan me wel in judthmb1 haar antwoord vinden. Niet dat ik dan jou eigen mening gelijk weg schuif hoor. maar meer dat de voorstellen die je vriend heeft, jullie kindje geen schade toe brengt, en hem op 1 of andere manier waarde schenkt. tuurlijk snap ik dat het idee van een peter die je nog nooit hebt gezien erg vreemd is. Dus kun je wel voorstellen om elkaar eerst maar eens te leren kennen. ik hoop dat jullie er uit komen samen.

smooty
 
probeer een tussenweg te vinden.

Bijvoorbeeld : dopen
als hij dat wil, waarom niet. Wij doen ook niet veel met het geloof maar ben wel voor de kerk getrouwd en de kleine is gedoopt.
Is het misschien leuk om alle kinderen te laten dopen ???? Niet alleen de baby maar ook je andere kinderen. Maar er 1 groot feest van. Altijd leuk.

namen is altijd moeilijk....maar als de andere kinderen ook niet naar ouder vernoemt zijn moet je dat bij deze ook niet doen. Probeer hem dat uit te leggen. Je moet de manier van de namen het zelfde houden. Zo hebben wij de naam en de namen van de peter en meter. Ik ga nu niet opeens de naam en namen van ouders kiezen of zo.

En wat je schrijft over de peter....hetzelfde als de namen. Als de andere kinderen geen peter of meter hebben ga dat dan nu ook niet doen. Jij en je man/vriend zullen de baby niet voortrekken maar de peter of meter wel. Dat 'hoord' erbij. Als elk kind een peter of meter heeft dat worden hun ook extra verwent met kerst en verjaardag. Het zou niet leuk zijn als de andere kinderen niks extra's krijgen en de baby wel.

en de rest van de discussies ..... die hebben wij ook allemaal, hi hi hi. Daar kom je wel overheen.

Veel succes
 
Terug
Bovenaan