discussies opwerpen

hoi allemaal,

als ik hier zo alle discussies en vragen lees, dan vraag ik me weleens af: "ben ik nou zo'n rare of wat?"

ik denk vaak anders dan de meeste moeders van 2 jarigen op dit forum. en als ik reageer op een stuk tekst is dat dus meestal botsend (volgens mij). ik hoop dat jullie begrijpen dat het mijn ideeën en meningen zijn over een bepaald onderwerp, en dat ik niemand persoonlijk aanval!

ben ik nou echt zo makkelijk dat:

- mijn kind al sinds hij 1 jaar is met de pot mee eet.
- hij al sinds hij 1 is uit een gewone beker drinkt.
- hij in een super groot half-hoog bed slaapt.
- hij hele dagen buiten speelt (als het weer het een beetje toelaat).
- ik hem dus elke avond in bad doe, omdat hij niet om aan te zien is.
- hij voor en na het slapen op de wc plast, omdat ik hem daar op zet.
en zo kan ik nog wel even doorgaan.

het lijkt me dat de meeste moeders zo super voorzichtig zijn met hun kind. niet dat ik niet voorzichtig ben (hij is samen met zijn broertje het belangrijkste in mijn leven).

dus ik zou zeggen, laat het me gerust weten als ik een keer te beledigend ben of als je het echt niet met mij eens ben. ik vind namelijk discussies opwerpen geweldig. het laat de mens eens nadenken over andere gedachten.

groetjes monique.

Hoi Monique,

Sorry, ik ga geen discussie met je aan want... ik zit ongeveer met je op dezelfde lijn

Alles wat je beschrijft zou bij onze zoon (21mnd) passen. Behalve het plassen op het potje: hij liep bij mijn ouders in zijn blote bips rond en opeens was de romper nat, dat had hij helemaal niet door! Samen de poepjes bekijken in de luier vindt hij wel leuk, maar boeit hem niet enorm.
Onze zoon  is een echt buiten kind. Zodra we de gelegenheid krijgen, dan mag hij van mij de tuin in, naar de kinderboerderij, het speeltuintje etc... Ook hij wordt enorm vies en gaat dus ook zo goed als elke dag het bad in. Een groot bed is voor hem nog te "griezelig" omdat hij 's nachts elke hoek van zijn bedje wel ziet. Daarnaast is de noodzaak er ook nog niet, hij is nu nog het enigste kind in ons huis.
Ik laat onze zoon veel ontdekken, houdt hij een glas water op de kop (het liefste buiten natuurlijk), tja, dan valt het eruit en is de vorm van het water opeens heel anders. Doet hij dat met een andere substantie dan is het weer heel anders.

Discussieren is leuk! Het doet soms een heel ander licht schijnen op de gedachte/mening die je hebt. De discussie gaatjes in de oren bij leeftijd van 6 weken, met bijvoeding beginnen voor de 6 maanden, laten snoepen te pas en te onpas, de naam voor  een meisjes-plasser, het zijn allemaal leuke onderwerpen om over te discussieren.  
Discussieren houd je scherp, toch?

Groetjes Marieke

Hi

nee hoor zo anders dan mij ben je ook niet, onze zoon eet ook vanaf 1 jaar met de pot mee, zelfs eerder eigenlijk, drinkt uit een beker, hij eet ook zelf met een vork of lepel vanaf dat hij 11 maanden was, dat wilde hij, waarom niet dan? ook speelt hij de hele dag buiten als het kan en dan moet hij inderdaad die avond onder de douche, wat hij trouwens ook prachtig vindt. Hij slaapt wel nog in een ledikant, hij past er namelijk nog makkelijk in, en vindt dat ook niet erg, en plassen daar heeft hij ook nog geen behoefte aan, dat komt vanzelf wel.

Ach ja, ik denk soms ook zal ik een reactie geven of niet. Bij de gaatje in oren heb ik dat wel gedaan, ik vindt het gewoon ordinair staan bij jonge meisjes, en dan lees je daarna de reacties. Maar sorry hoor, ik blijf erbij, ik vindt het ordinair, het zijn meestal (lees meestal) bepaalde soort mensen die dat mooi vinden, enne nou ja, de rest mag je zelf invullen.

Als je om een mening vraagt dat kan je dat toch ook verwachten, op zich hou ik er wel van hoor, en verschillen van meningen en opvoeden blijven toch wel.   Iedereen heeft zijn eigen stijl, de ene laat zijn kind vrij, de andere is te streng, of te beschermend. Tja het beste zal wel weer ergens in het midden liggen.

Maar blijf vooral je gang gaan hoor, zoals ik al zei, ik hou ervan.

Groetjes,
Lia

hoi,

leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die van lekkere discussies houden. en ik ben blij dat ik toch niet te makkelijk ben. inderdaad ik laat mijn kinderen veel leren door te doen, lekker zelf ontdekken (tot bepaalde grenzen), zoals marieke  ook al zegt.  en wat lia zegt ben ik het ook mee eens. je hebt verschillende mensen, met uitersten van denkwijzen en ergens in het midden zal het juiste wel liggen.
er bestaat nu eenmaal geen handleiding bij kinderen. bij de een is het weer anders dan bij de ander.

nou ik hoop regelmatig met jullie over verschillende onderwerpen te kunnen nadenken. want vaak is een andermans mening toch interessant.

groetjes monqiue.

heeft dit met makkelijkheid te maken?
ik denk het niet.
jou kind doet dat gewoon super goed.

ik ben ook een makkelijke moeder alleen mijn kind doet dat niet is ook traag in ontwikkeling.

bedoel je ook dat je gewoon makkelijk denkt ach eet hij vandaag niet zijn warme eten op nou dan nie,t morgen maar weer.
hij komt wel als hij honger heeft.........

Hallo moeder mien,

Ik moest wel lachen om jouw berichtje.
Omdat ik mezelf er zo in terug vind.

Vaak lees ik berichtjes en dan denk ik ook inderdaad ben ik nu zo makkelijk.
En als ik mijn mening geef dan krijg ik wel eens de volle lading van reacties
Vaak denk ik,ik reageer gewoon niet meer.

Meschien komt het omdat ik een te uitgesproken mening heb en schrijf (moet ik niet meer doen)
Maar ik word ook vaak zo zoetsappig van een aantal dingen.
Gewoon doen wat jij denk wat goed is, en het is goed als je zo makkelijk bent.

Ik ben van mening als de ouders makkelijk zijn worden de kinderen dat ook.
(er zijn natuurlijk wel grensen)

maatje05

Hoi moeder Mien,

Ik mag vast wel heel eerlijk tegen je zijn........
Ik vind je opmerkingen een beetje "belerend". Alsof jij het allemaal goed voor elkaar hebt en wij maar een beetje softe watjes zijn. Elk kind is anders, elke moeder is anders en elke combi tussen die 2 dus ook. Hartstikke fijn dat jou kindje hety zo goed doet en makkelijk is, maar er zijn zo veel verschillende karakters.

Zolang we elkaar in waarde laten en ook begrip tonen dat het bij anderen wel eens anders aan toe kan gaan, dan is er niks aan de hand. Werp de discussies dan maar lekker op, zou ik zeggen!

Groetjes, Patricia

Hoi Monique

Hier nog een moeder die ook gerust haar kind een hele dag laat buiten spelen. Ook bij minder mooi weer. En potjes heeft hij amper gehad omdat hij direct met de pot mee at\ eet. En slaapt ook op een hoogslaper met glijbaan naar beneden, is nog nooit gevallen.
Maar goed hij vind niets een probleem, maar ik  weet maar al te goed dat je dat niet altijd voor het zeggen hebt. Je hebt buiten en binnen kinderen.

Groetjes Joyce

Terug
Bovenaan