Dit is echt belachelijk!!!!!!!

Net even gebeld naar de stichting kinderopvang vlaardingen, over de bso van Kyna binnenkort. Blijkbaar is er maar 1 groep in de hele wijk voor voorschoolse opvang, waar ze dus 's ochtends heen moet. Tussen de middag regelt de school opvang en 's middags gaat ze naar de naschoolse opvang, die op dezelfde locatie is als het kdv waar zij en Lynn nu zitten.
Dat betekent dus 2 dingen:
Kyna moet behalve aan de nieuwe klas op de basisschool ook nog wennen aan de groep van de voorschoolse opvang, de groep van de tussenschoolse opvang en de groep van de naschoolse opvang! Hallo, alsof het niet genoeg is voor zo'n ukkie van net 4!
Daarnaast moet ik dus om half 8 heel snel Kyna droppen op locatie 1, snel naar locatie 2 racen om Lynn te droppen om om 8 uur op mijn werk in R'dam te zijn. Dat is gewoon echt niet te doen! En de kdv's en bso's hier in Vlaardingen beginnen allemaal pas om half 8. De basisscholen beginnen pas om kwart voor 9 en ik kan het echt niet maken om op mijn werk te vragen of ik de dagen dat ik werk niet het eerste uur ingeroosterd word.
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!

Het leven van een werkende moeder valt niet mee....en dan zeggen ze: Het is zoooooo goed voor je: werken, heb je nog eens wat anders dan de kids! Pffff...ik ben benieuwd, voor mij gaat het volgende week beginnen. Ik heb al moeite met alles voor 1 te plannen, kun je nagaan met 2!!!!
Sterkte

erg is dat he?
Een collega van mij heeft om zo'n zelfde reden haar kind op een andere school (de onze dus) aangemeld. Die kon ook alleen maar heel ver weg naar de voorschoolse opvang. Nu heeft ze er niet zo'n last meer van, ze neemt haar kind gewoon mee naar school en ze zit rustig in de klas te spelen. Maardat zal bij jou nog wel even duren voor jouw kids op jouw school les krijgen :)-)).
Patricia

Goed geregeld allemaal hè in Nederland!!!!! Oh wat zijn ze de vrouwen aan het pushen om aan het werk te gaan, maar van een beetje logische en handige opvang hebben ze nog nooit gehoord. Je kinderen moeten van hot naar her worden gesleept van en naar school en BSO. Om nog maar te zwijgen over  flexibele werktijden en deeltijdwerk. Je mag al in je handjes knijpen als je werk vind waar je voor geleerd hebt en dan moet je minstens heel wat stappen terugdoen  want  JIJ werkt maar 24 uur.... grrrrrrrr.  Je wordt zo voorbijgestreefd door schoolverlaters die net komen kijken, amper weten waar ze het over hebben, maar ja  die hebben  natuurlijk  nog  geen kinderen. Dus die zijn veel waardevoller voor het bedrijf..... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Zit je daar met je goeie gedrag en je jarenlange inzet voor de gemeenschap........
Zo, hier zat wat opgekropte frustratie.....    Heerlijk om het er even uit te gooien. Maar ik zie het eerlijk gezegd ook helemaal niet zitten als straks  Janne in september naar school gaat. We hebben al druk zitten puzzelen met onze uren of niet 1 van ons altijd thuis kan zijn als ze uit school komt. Alleen natuurlijk als ik weer een baan heb gevonden tegen die tijd..... want dat moet ik eerst nog zien te regelen .
Chrisja

Nou, het is niet te hopen dan Lynn en Kyna bso nodig hebben als ze ooit bij mij op school zouden komen, haha, ik hoop toch echt wel dat ze dan alleen thuis kunnen blijven als ze 17 zijn!

Ik snap ook niet waarom die bso zo slecht geregeld is, wat ik begreep is dat de scholen vanaf dit (of volgend?) schooljaar de bso moeten regelen. Ze hebben toch een schoolgebouw? Waarom kunnen de kinderen daar niet opgevangen worden ipv op 3 verschillende locaties per dag?

Dat is omdat de scholen er veelal een externe instantie voor inhuren en die wil niet op alle locaties gaan zitten. Ik dnek ook niet dat het op ons bordje thuishoort! Maar het is wel balen hoor dat het zo slecht geregeld is.
Waarschijnlijk zul je om 7.30 bij de ene locatie moeten zijn, 7.31 uur weg, naar de andere en dan ben je nog net op tijd op je eigen werk...
Succes ermee!
patricia

Terug
Bovenaan