dit is echt de laatste,dus nog een keer genieten!!!!!!!!!!!!!!!

A

Anoniem

Guest
hoi hoi
ik vroeg me af of er meer meiden zijn voor wie dit de laatste zwangerschap is.
dit is mijn achste zwangerschap en heb nu 4 kids,heb 3keer een miskraanm gehad en ben nu 17weken zwanger.
ik merk dat ik er nu nog meer van geniet als bij de anderen omdat dit   echt de laatste keer is!de laatste keer een test en de spanning ,en de laatste keer dat lieve getrappel in m,n buik,ik geniet er nu echt meer van.we zitten nu echt vol hier in huis,mijn dochters van 9en 2 slapen bij elkaar op de kamer en m,n zoons van 7 en 1 slapen ook bij elkaar,de baby heeft straks dus een kamertje van haar of hem alleen.en toch laat mijn man zich niet helpen in het ziekenhuis,want mochten we oooit nog de lotto winnen dan zouden we er echt nog wel eentje bij willen krijgen.ik ben nu 30 dus qua leeftijd kan het nog wel.maar of we de lotto winnen,hihihi!!!!
nou meiden laat het weten of dit voor jullie ook de laatste is?
liefs sil

ik weet het eigenlijk niet , durf het niet goed te zeggen ,je weet maar nooit bij mij begint het altijd weer te kriebelen als de jongste 2.5 bijna 3 is maar ja er moet er toch 1 de jongste blijven en financiel gezien wil ik ze toch wat kunnen bieden qua opleidingen/studie noem maar op en je wilt ook een beetje een leuk leven leiden ,ik ben nu 32 en verwacht de vierde dit is tot nu toe de pittigste zwangerschap dus ik denk/mijn gevoel zegt dit word de laatse maar zeker ben ik er niet van we zien wel wat de toekomst ons brengt ,groetjes alien 24 weken

Ik geniet er van alsof het de laatste is. Je weet namelijk nooit wat er in je leven gebeurd en of al je plannen uitkomen.

Ik heb altijd 4 kinderen gewild, maar toen mijn ex vertrok terwijl ik zwnager was van de derde (werd uiteindelijk een miskraam) viel die droom toch wel in duigen. Stiekem droom ik er nu wel van, maar keer op keer je neus hard storten zorgt er wel voor dat je geniet van het nu, en niet van de iets wat misschien nooit komt.

In ieder geval lijkt alles goed te gaan met MiniMiep en hoop ik begin april weer moeder te worden. En tja als dat allemaal goed verloopt en we zien het nog een keer zitten, dan wagen we zeker nog een poging.

In ieder geval wil ik tegen iedereen zeggen GENIET ERVAN!!!

Miep

Hoi,

Ik ben ruim 10 maanden terug bevallen van mijn 4e kindje. Toen zei ik ook, dit is de laatste, maar tijd om te genieten had ik niet echt. Inmiddels zijn ze bijna 5, bijna 4, 2.5 jaar en bijna 1 jaar en begint het stiekem toch weer te kriebelen. Maar het is niet meer haalbaar, en ook niet meer eerlijk tegen de anderen.
Dus was mijn eerste jongetje echt mijn laatste kindje, maar afscheid heb ik toch nog niet helemaal genomen. En doe ik ook nog niet helemaal. Je weet tenslotte maar nooit.

Ik zou er wel 2 bij willen!!!

liefs lin

Ja voor ons is het ook de laatste hoor, onze dochters zijn 8 en 10 jaar. Dit is dus een nakomertje. Ik wil inderdaad ook heel bewust van deze zwangerschap genieten omdat ik voor mezelf weet dat het de laatste keer is. Ik merk ook dat ik veel   banger ben dat er iets mis gaat ofzo, dat had ik bij de meiden helemaal niet. Ik ben nu 35 jaar en deze kan er nog bij komen, financieel gezien en ook praktisch gezien, deze is ook door ons alle vier enorm gewenst. De meiden hebben er ook zo'n   zin in, vooral de oudste is echt een klein moedertje, erg leuk. Ze zijn ook enorm bezorgd en lief voor mij.
Maar die angst vind ik erg vervelend, dat zorgt er tot nu toe voor dat ik er toch nog niet van kan genieten zoals ik graag zou willen, ik ben ook nog maar 11 wk 3dg. Morgen naar de vk, hoop dat hij een echo doet en dat ik dan wat meer gerust gesteld word. Ik heb dit keer ook wat bloed verlies gehad, heb ik de andere twee keren niet gehad. Daar schrok ik enorm van. Schijnt heel normaal te zijn maar ik had het nog nooit meegemaakt. Ook daarom hoop ik dat de vk een echo doet, dat is bij de mijne niet standaard namelijk. (heb ik gehoord).
We zullen zien, morgen moet ik heen. Mijn man en dochters gaan mee, ook voor hun zou ik de echo erg leuk vinden.

Groetjes Yet

Hoi,

Tja, zeg nooit, nooit!!! Maar ik beschouw dit ook als mn laatste zwangerschap.
Ik heb een dochter van bijna 5 van een eerder huwelijk. Nu ben ik bijna 39 weken zwanger van het eerste kindje van mijn vriend. Ik heb altijd 2 kinderen willen hebben.
En ik vind een zwangerschap ongelovelijk zwaar. Alleen daarom wil ik nooit meer zwanger worden.
Mijn vriend zou nog wel een 3de erbij willen hebben. Maar eerlijk gezegt zie ik dat niet zo zitten. Ik vind 2 gezonde kinderen wel mooi, dan is mijn gezin wel compleet.
Maar ja als het per ongeluk nog een keer gebeurd, denk ik niet dat ik het weg laat halen, dat zou ik ook niet kunnen, dus vandaar, zeg nooit, nooit. We hebben wel afgesproken dat als ik 30 ben dat mijn vriend zich laat steriliseren. Na mn 30ste wil ik geen kinderen meer, ik ben nu 25.
Van mn zwangerschap geniet ik niet echt, heb van mn eerste veel meer genoten. Dat hele zwanger zijn, vind ik maar niks. Ben blij als het kindje straks geboren is en op mn buik gelegd wordt, dat is een moment waar ik heel erg naar uit kijk, en ik weet zeker dat ik van dat moment (en van de babytijd) extra zal gaan genieten. Want dat is ontzettend mooi.

Geniet lekker van jullie zwangerschappen, het is iets bijzonders.

Liefs, Ris

Inderdaad, voor ons is dit ook de laatste keer, we hebben 4 kids, 12, 5, 3 en 2 jaar en ik ben momenteel 15 weken zwanger. Ik ben nu 35, en als de kleine komt, in juni 2006 ben ik 36, en we hebben nu dus echt besloten dat dit echt de laatste is, dus nooit meer dat gevoel van zwanger zijn.
Daarom geniet ik van deze zwangerschap extra, maar het is het beste, que ruimte, en ook financieel.
Na deze zwangerschap laat of ik of mijn man zich helpen, want de pil is geen optie, want deze zwangerscahp is, net als de vorige, dwars door de pil heen.

Dus voor ons is nooit, ook echt nooit meer, snik, snik

Inderdaad, je weet toch nooit echt of het de laatste keer is. Elke zwangerschap heb ik ervaren als de laatste. Dat is ook de reden waarom wij nooit een wiegje hebben gekocht. Zwanger worden zou bij ons eigenlijk alleen mogelijk zijn via ivf. Toch werd ik spontaan zwanger, maar ging er van uit dat dit mijn enigste kind zou blijven. Vond het onzin om voor drie maanden een wiegje te kopen. Na veel klussen was ik na twee jaar toch weer zwanger. Weer dacht ik dat er hierna geen meer zouden komen. Ging langzamerhand een beetje de overgang in (zit in de familie zo vroeg, 33 jaar). Zeer onregelmatig, veel overgangsklachten. Toch zetten we door met klussen. Zolang er een cyclus is, is er hoop dacht ik. En jawel, nu voor de derde keer zwanger en weer ga ik er van uit dat er hierna geen kindjes meer komen.
Wat voorbehoedsmiddelen betreft: ik heb al tegen mijn man gezegd, dat hij daar maar voor moet zorgen. Wij hebben nooit iets gebruikt en voelt heel raar om daar nou mee te beginnen. Denk dat we dat ook niet gaan doen. Ik heb niks tegen op een vierde kindje, ookal denk ik niet dat het voor ons weggelegd is. Ben ook meer dan tevreden met drie prachtige kinderen.
Is inderdaad zo dat als de jongste 2 jaar is, het weer begint te kriebelen. Mijn jongste is nu net zindelijk en het zou mijn hart gebroken hebben om definitief afscheid te nemen van luiers. Gelukkig kan ik binnenkort weer van die schattige miniluiertjes kopen.
Ivy

Terug
Bovenaan