Dit is mijn kleine knijpertje. Doen jullie kinderen dat wel eens?

A

Anoniem

Guest

Aron 1,5 jaar lief he!
Maar hij is niet altijd zo lief tegen zijn mama.
Aron is nogal een driftkikkertje, en kan er boos worden als hij zijn zin niet krijgt.
En ookal doet hij dan nog zo vervelend hij krijgt er zijn zin niet om hoor.
Maar nu heeft hij de laatste maanden nogal eens geknepen.
En niet zo zachtjes ook, en zelfs een paar keer een klap in mijn gezicht gegeven.
Waar leren ze dat? Niet van kijken naar Dribbel, en ook niet van ons (gelukkig).
Maar hij doet het nu eenmaal wel. Ik heb al geprobeerd streng toe te spreken, hem stevig vast te houden bij zijn armpjes, en zelfs al eens terug geknepen.
Maar het lijkt niet veel te helpen. Meestal knijpt hij in je gezicht, en dat kun je nu ook niet bepaald negeren. Kent iemand dit probleem? En wat doen jullie tegen zo'n driftkikkertje? Gewoon een boze bui maakt me trouwens niks uit, hij mag best boos zijn. Laat ik hem gewoon uit rasen. Maar dit doet echt pijn, en is niet leuk meer..
Misschien hebben jullie nog goede ideeen?
Groetjes Laura

Ivar heeft er ook last van de laatste paar dagen, hij knijpt echt heel gemeen en gaat alleen maar harder lachen en nog vaker doen als ik er wat van zeg. Ik zet hem direct bij me vandaan want echt zeer doet het nog niet, maar als hij echt doorgaat dan gaat hij op de gang. Ik zie veel dingen als onderdeel van de ontwikkeling, maar als hij echt pijn doet of doorgaat, dan straf ik hem echt door hem weg te zetten en te vertellen waarom.

Volgens mij is het weer een beruchte fase

Succes met je mannetje, hij ziet er wel heeeeel lief uit op de foto!

groetjes Jenneke (Ivar is bijna 18 maanden)

Ja knijpen, bijten en slaan doet ze hier ook. Als ze te erg bezig is zet ik haar ff op de gang

Ook hier een knijpertje en een al een paar keer een rake  klap recht  in mijn gezicht gekregen. Het is een fase en hij gaat echt weer over hoor....Zodra Siebe dat soort gedrag vertoond, spreek ik hem even vermanend toe, zodat hij wel weet dat het niet mag. Verder gewoon afwachten tot die (zoveelste) fase weer voorbij is.

Sterkte!

Groetjes Fonske.

Hoi!!

ja ook hier al een paar maanden een aardig knijpertje, bijten en schoppen zoon!!
Heb zelfs al een blauwe plek op mijn arm, toen meneer vorige week het even nodig vond om me in de arm te bijten!!! Dat deed echt zeer...
Wij zetten hem dan op de gang en hij moet van ons ook echt op de onderste trede van de trap gaan zitten. Ik laat hem daar even zitten, spreek hem daarna aan waarom hij daar zit, dan weer een kus en mag hij komen.
Het is erg vervelend maar probeer hem toch op een of andere manier duidelijk te maken dat het niet mag. Bij ons helpt het nog beter als papa zegt dat zoonlief mama niet mag slaan, bijten,schoppen. Hij doet dat namelijk eigenlijk alleen bij MIJ??? Bij papa dus helemaal niet en ook niet bij de omas....snik,snik..haha

succes!!

Zoals je al schrijft kan negeren niet altijd. Ik heb zelf ook n paar keer terug geknepen, gebeten, geslagen en geschopt! (niet volop natuurlijk he!) Gewoon zo ff dat ze voelen dat t pijn doet. T word ook meteen gevolgt met n : Auw mama dat doet pijn! En dan leg ik dus uit dat zij dat ook doen en dat mama dan pijn heeft. Na n aantal keren houdt ook dit wel weer op dan.
Succes in ieder geval.
Groetjes,
Reimara mv Zoë & Nëo

Vorige week kneep Enzo mij ineens heel hard en lachen erbij...   Ik zie dat het me pijn deed en dat hij dat niet meer mocht doen (met een boos gezicht)... ik denk dat hij het licht gelijk zag want hij heeft het niet meer gedaan.
Hij heeft hij ook weleens geslagen maar dat is alweer even terug.

liefs
di silva

Delano doet dat gelukkig (nog) niet.
Mocht hij dit wel gaan doen,spreek ik hem vermanend aan en zorg ervoor dat hij me aankijkt.
Nog een keer betekent een ritje hal.
Terug slaan,schoppen etc.zou ik nooit doen,ik vind dat je dan het verkeerde voorbeeld geeft.
Mama slaat,schopt etc ook dus waarom ik niet,zo denkt zo'n kleintje.
Groetjes Tanja.

Terug
Bovenaan