dit is niet te geloven, dit kan toch niet?

Hallo Dames

Hoe snel zijn jullie kinderen?
hoofdje hoog houden kon ze direct, omdraaien van rug naar zij al met 2 weken, naar buik met 3 weken, brabbelen met 5 weken en nu:
sinds week7 keek ze alert rond maar ook naar de activitycenter.

Maandag werd ze 8 weken en ze speelt al gericht met de activity center. ik heb het op film staan, ze kijkt ernaar, slaat met haar armpje ernaar en draait zo aan een wiel!
ik deed voor dat een bolletje ook kon draaien en ze deed het daarna zelf!!!

ik ben zo trots, maar ook zoo verbaasd, waar gaat dit heen
vanaf de buik was ze druk en eigenwijs hihihi

hier merk ik ook ontzettend goed verschil tussen mn meiden.
nathalia was vroeger blijkbaar lui.
lachte pas met 5 weken
tilde het hoofdje pas goed op bij 10 weken
der mobile boven der box vond ze wel leuk, maar keek niet gericht
brabbelen deed ze pas bij week 12!!!
en omdraaien ook pas met 12 weken.

aleiyah daarin tegen:

lachte al met 2 weken (en nee, t waren geen stuipjes)
tilde het hoofdje goed op in week 4.
draaide van rug naar buik met week 4 (denk dat het meer een toevalstreffer was een aantal keer maar ze deed t wel)
kijkt gericht naar haar mobile, volgt 1 bepaald speeltje aan dat ding en slaat er idd ook naar terwijl ze helemaal in een deuk licht.
schaterlachen deed ze met 8 weken.

nathalia was ook echt een slaapkop, sliep van de 24 uur 20 uur (en tis nog steeds een slaapkop!)
aleiyah is ontzettend veel wakker. bijna de hele dag!
ze is ook heel alert, wilt alles in de gaten houden en vind het niet leuk om öpgesloten"te liggen. zoals in de kinderwagen of wiegje. (inmiddels heeft ze o.a. daarom nu ookal een ledikantje.

was nathalia dan zo lui, of is aleiyah nou gewoon snel?? hahaha
ach, iedereen doet t op zijn/haar eigen tempo.

liefs, do

Precies, ieder op zijn/haar temp.
Persoonlijk vind ik het volstrekt onbelangrijk. Uit ervaring kan ik zeggen dat het ene kindje daar snel mee is en het andere kindje daarmee. Zo kon mijn zoontje al heel snel puzzelen, tellen etc. En mijn dochtertje is motorisch veel sneller.

Bivendien is in die eerste paar weken nog heel veel vanuit reflexen. Activitycenter etc komen hier pas vanaf een maand of 3 in de box. Het zijn nog veel te vele prikkels voor zo;n kleintje. Een kleine knuffel is hier voldoende. Tijn vindt het prima om lekker in het rond te kijken. Meer heeft hij nog niet nodig!

Maar net zoals alle kindjes verschillend zijn, zijn wij dat natuurlijk ook! Dus als jij het wel beklanbrgijk vindt, dan geniet er lekker van!

@mamamadelief
ik vind je reactie wat aanvallend overkomen, erg jammer

Mara lag bij een vriendin in de box, haar kleine is 1 jaar dus ja daar zit een activitycentre in, en daar begon onze meid te spelen.
Zij is er aan toe, dat is het belangrijkste. dus heb ik haar vandaag een kleine activitycentre in de box gedaan, 3 draaiende dingen meer niet. Teveel prikkels willen wij idd ook niet.
Als je het filmpje ook ziet merk je dat het geen reflex is maar echt spelen en ze doet mij ook na.
Ik vind het leuk dat mijn meid goed ontwikkeld, ook al gaat ze sneller dan ik verwacht.

En mijn verbazing en verwonderingen van de kleine meid deel ik graag, daar is deze site toch ook voor? om lekker over de kleintjes te keuvelen?

Iedereen weet dat elk kind in zijn/haar tempo opgroeit maar pfff het blijft toch verwondelijk als je het weer eens ziet. Ik heb de hele ochtend met open mond naar de box liggen kijken.

@Dotjuh: Als jouw meiden zo verschillen zul je ook wel regelmatig met de mond open staan of niet? toch gek he, het zijn zusjes en zo anders, nu al.

groetjes Sabine

Uiteraard mag je schrijven wat je wilt. Maar andere meiden kunnen er erg onzeker van worden het is goe dom je dat te realiseren. En voor velen is het al een onzekere tijd!

Het is verder niet aanvallend bedoeld, jammer dat je dat zo opvalt!

En tuurlijk is die ontwikkeling mooi om te zien. maar ik merk ook dat kinderen zo ontzettend veel "moeten". Hoe klein ze ook zijn! Ik denk dan vaak, laat ze toch! Laat ze lekker hun eigen gang gaan! Maar zodar ze een week later met iets zijn, vallen ze al buiten de "norm".
Ik zal Tijn dan ook best stimuleren als hij zelf anageeft daar behoefte aan te hebben! Mij lijkt het heel sterk als een kindje van 8 weken iemand na doet op een activitycetrer. Ik denk dan eerder aan een toevalstreffer. maar goed, jij bent mij geen verantwooridng schuldig. En je hoeft me niet te overtuigen. Als het jouw overtuiging is is het toch prima.

Iemand schreef ook "pas ;lachen met 5 wekn". 5 weken is hartstikke snel voor een kindje om te lachen! Die concurentiestrijd welk kindje het snelste is....pfffff

En tuurlijk mag je hier schrijven over de ontwikkeling van je kleine en je verwonderingen. Maar realiseer je wel d eonzekerheid die dat bij sommige oproept (niet bij mij overigens)

hey meiden

kom op zeg, dit is geen forum om ruzie te maken hoor.

het ene kindje is gewoon veel sneller dan het andere kindje.
niemand hoeft daar onzeker over te worden!
ik zit ook op het voorjaar 2008 forum en ook daar zie je heel goed verschil qua ontwikkeling bij alle kinderen. de een is sneller in praten, de ander in lopen enz. bij baby's is dat ook zo. en ik geloof best dat het echt geen reflexen zijn bij mara, dat is het bij aleiyah ook niet.
mn oudste dochter lachte met 5 weken, mn jongste met 2 weken. no way dat dat reflexen zijn. ik ken je zo filmpjes laten zien, geen probleem.

wat betreft dat een kindje veel "moet"ben ik het helemaal mee eens. mn oudste dochter (nu 2,5 jaar|) zit op een voorschool. serieus, dat kind krijgt al huiswerk mee naar huis!!! nou, dat vind ik idd belachelijk, laat een kind een kind blijven.
maar als ze ergens aan toe is, help ik haar graag mee. voor de rest doet ze alles in haar eigen tempo.
nathalia was laat met lopen, heel veel kindjes op t forum liepen al, terwijl nathalia nog niet eens aanstalte maakte. lekker boeiend! dat komt vanzelf wel dacht ik! en dat gebeurde ook hoor.

maar iedereen mag hier zn trots vertellen!
en ga nooit een kind met een ander kind vergelijken. ik heb hier 2 dochtertjes die totaal van elkaar verschillen. maar ze zijn een eigen individu!
en het maakt helemaal niks uit dat nathalia "langzaam"was in veel dingen en aleiyah juist heel snel is in bepaalde dingen.

op dit forum mag alles met ewlkaar gedeeld worden, dus ook hoe trots je bent op je kind 9en terecht!) en als het iemand niet zint, moet die gene gewoon niet lezen en/of reageren.

liefs, do

hoi hoi

zo wat een reacties allemaal.
ik vind het juist leuk om te horen hoe andere kindjes het doen. ook al draai mijn meid zich nog lang niet om. ieder kind heeft een eigen tempo maar het is wel leuk te kunnen delen hier hoe jou kind het doet
of dit nu langzaam is of juist heel snel of gewoon gemiddeld.
je kunt ook gewoon naar elkaars verhaaltje luisteren zonder dat je meteen een concurrentie strijd van hoeft te maken. (want dat doe je zelf, niemand kan voor jou bepalen of het om concurrentie gaat wie de snelste is etc dan jezelf)

@sweetwicca: ik vind het leuk te lezen hoe snel je dochtertje is wat goed van haar. Daar moet je gewoon lekker van genieten :D

gr

Hoi dames

genieten doe ik er zeker van, ze ligt nu elke ochtend bij de activity centre te spelen
http://www.youtube.com/watch?v=yrbzTtY44bE
dit is de link op youtube, dit was de 1e ochtend dat ze speelde.
de rest van de dag leg ik haar bewust niet bij de activity centre

En mamamadelief, maak je geen zorgen, mijn meisie moet niks en mag lekker in haar eigen tempo groeien.
Ik ga er ook vanuit dat iedereen snapt dat de norm maar een gemiddelde is.
Mijn dame is met eten onder het gemiddelde en een week later over het gemiddelde, wat maakt mij dat uit? ze groeit goed en ontwikkeld goed en ik vind haar de leukste liefste en mooiste dochter van de wereld hihihi

Concurrentie hmmpf dat werkte al nooit bij mij, ik moet niks en mijn meissie ook niet
op school vonden ze dat altijd irritant, je kunt mij echt niet stimuleren met een wedstrijd.

Ik snap wel dat mamamadelief hier goed op let want ik zie het wel om mij heen gebeuren. Ik vind die knor-reclame? ook leuk:
mama1: Mijn kind heeft vanavond die en die kampioenschap, mama 2: ooh mijn kind treedt daar en daar op, en die van jou? mama 3:Die van mij eten vanavond thuis. mama 1 en 2: puh opschepster

Iedereen vertel lekker de gebeurtenissen van je kleintje en geniet ervan!

gr sabine

Terug
Bovenaan