dit is vast al eerder gevraagt

A

Anoniem

Guest
ik heb even een vraagje.
wanneer zijn jullie begonnen met groente en fruit??? en waar zijn jullie als eerste mee begonnen??
het geval is namelijk dat mijn meisje de laatste weken nog minder ontlasting heeft dan anders en het nu ook zeer gaat doen. zo zielig. ik heb druppels geprobeert van vsm. dit heb ik een week gedaan maar er is geen verschil. nu wil ik dus met groente of fruit beginnen. wat is nu het verstandigst ook i.v.m. haar ontlasting. ik hoop dat ze door vast voedsel meer ontlasting gaat krijgen. kan iemand mij helpen?? ik weet het niet meer zo goed wat ik moet doen. ik vind het zo zielig voor haar. ze heeft maandag voor het laatst een vieze luier gehad dus nu 4 dagen geleden. ik geef bij elke fles al 10cc extra dus meer vocht dan anders. dit doe ik al vanaf het begin. iemand verder nog tips??

Als je wilt beginnen met fruit dan kun je het beste beginnen met appel of peer.
Stoofperen werken laxerend, dus misschien doen gewone peren dat ook wel.
Oppassen met banaas, dit werkt juist weer stoppend.

Het kan goed zijn dat het ontlastingspatroon van je kindje gaat veranderen als je bijvoeding gaat geven, moeten de darmen toch voor gaan werken om dat te verteren.

Veel succes met uitproberen en ik hoop dat je kindje makkelijker van zijn poep afkomt.

Liefs Saskia

Hoi,
Ik ben met groenten begonnen (Vera is bijna 5 maanden) en dat gaat inderdaad erg goed met de ontlasting. Ze heeft nu een aantal dagen worteltjes gehad en had elke dag hiervan een enorme (oranje) poepluier!
Fruit heeft ze nog niet gehad omdat ik haar eerst aan groenten wil laten wennen.

Groetjes!

hoi sibje,ik ben met fruit begonnen en onze meid is 16 jan 6mnd,ze krijgt nu ong een maandje fruit en t gaat prima
ook wij zaten al v.a de geboorte te sukkelen met dr ontlasting en er zat ook hier soms wel 4dgn tussen,ook extra water bij dr fles,zelfs tot lactulose aan toe.
k moet zeggen dat sinds ze aan de fruit is t beter gaat,de laatste paar dagen zelfs elke dag een poepbroek,nog niet zo als t zijn moet qua dikte(ja sorry is nie zo smakelijk)maar er zit schot in.
ben trouwens met peer begonnen,en daarna appel..nou dat vindt ze toch lekker!!laatst zette ik even t hapje op tafel..en t ging madam niet snel genoeg..nou dat liet ze wel effe horen...nou wil ik morgen beginnen met groente,en heb vanavond porties gemaakt en ingevroren.wil met wortel beginnen,en heb ook bloemkool en sperzieboontjes gemaakt.
o ja als je begint hou fototoestel/videocamera paraat!levert leuke koppies op.succes doeiiiiiiii

bedankt voor jullie reacties. ik heb de knoop doorgehakt en ik ga met fruit beginnen. ik had liever willen wachten tot ruim 5 maanden omdat er ecxeem bij ons in de familie zit. 2 januari is ze 5 maanden. ik heb vandaag perenhapjes gemaakt en ingevroren. ik begin maandag. mn man is dan ook thuis en die staat dan paraat met een fototoestel. ben benieuwd wat ze er van gaat vinden. en ik hoop ook zo dat het aan gaat slaan en   dat ze vaker een vieze luier heeft. dit is gewoon zielig.

groetjes sib

Lotte heeft dit ook gehad, ze reageert enorm sterk op banaan (verstoppend dus!). Even een andere tip: je kan ABC Dophilus gebruiken tegen de verstopping. Goede bacterien ter bevordering van een goeie darmflora. Je kunt het kopen bij reformwinkels en bij sommige apotheken.

Het wordt ook vaak voorgeschreven bij buikpijn, voor mensen van alle leeftijden. Het is echt goed spul. Ik heb het Lotte ook gegeven voor de buikkrampen in de eerste drie maanden en later dus bij verstopping door banaan.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan