dit is wel erg triest

Eens was daar die droom, samen met de man van wie je houdt een kindje
op de wereld zetten, samen genieten van de eerste lachjes, de eerste
stapjes, de eerst woordjes, het leren lezen   en ieder jaar
genieten van weer een jaartje erbij. Kaarsjes op een taart, samen
slingers ophangen. Kortom alle tuttedingen die er bij horen, het echte
huisje - boompje - beestje gevoel.

Kort heb ik daarvan kunnen genieten. Mijn jongste was nog geen ander
half toen hun vader vertrok. Het mooiste wat hij had, liet hij achter.
We zijn nu al weer wat jaartjes verder, en binnenkort is mijn oudste
jarig. Hun oma (van vaders kant) wil die verjaardag vieren, met
natuurlijk papa erbij. Hij komt niet, hij doet niet aan
verjaardagen!!!!!!!

En dat terwijl mijn jongste dochter laatst niet naar zwemles gebracht
werd omdat de verjaardag van zijn stiefzoontje gevierd werd.

Tranen springen me in de ogen. Ik ben gek op mijn meiden, maar wat een vader heb ik voor hen uitgezocht.

Een trieste Miep

Hoi Lieve Miep,

Ja ik ken het helemaal. Mijn ex beloofd alles aan de kids en komt nooit zijn beloften na. Aan vaderdag doet hij niet enz enz. Echt klote is dat. Maar....................geef jezelf niet de schuld hoor. We konden dit niet van te voren weten. Wees blij met de nieuwe liefde in je leven !!!
Je kids gaan vanzelf wel inzien als ze wat ouder worden hoe hun vader is en hoe jij was voor hun. Dan trekken ze vanzelf hun conclusies wel.( in jou voordeel )
Maak jezelf nou niet zo gek hierover want je loopt je eigen in de weg en het helpt niks.
Kop op meid.

Dikke kusssssssssss
Gaby

Hoi Miep,

Wat een LUL! Sorry hoor, maar dat moest er even uit. Het kan niet aan zijn familie liggen, want gelukkig hebben de meiden wel wat aan hun oma. En zo te horen is ze wel gek met ze! Misschien moet het bezoekrecht maar verlegt worden van papa naar oma. Ik begreep uit een eerder bericht dat ze al goed in de gaten gaan krijgen hoe het werkt bij papa. Jammer, die man weet niet wat hij mist!
En het is dan wel niet hun biologische papa, ik begreep dat jouw vriend een fijne papa voor ze is! En dat is heel belangrijk! Vooral nu hun bio-papa het zo laat afweten.

Ik hoop dat je dochter een heel leuke verjaardag heeft bij oma.

Groetjes, Kat

Zo gemeen! er zijn zat mannen die zulke leuke kinderen zouden willen en zo'n kerel heeft ze en kijkt er nauwelijks naar om! Gelukkig hebben ze jou en een veel liever papa aan je partner. Toch een hele fijne verjaardag gewenst!

Hoi Miep,

Wat is dat voor een vader? Heeft hij dan geen ene zenuw gevoeltje voor zijn kind.
En dat hij dan wel onderscheid gaat maken vind ik toch wel erg hoor. Je eigen bloedverwant doet je toch ook wel wat neem ik aan.
Maar ja zo denken wij blijkbaar wel.
Probeer er toch maar een gezellige dag van te maken met de rest van de familie die je wel steunen en jouw aandacht willen willen geven.
Kop meid een hele fijne dag!!!!!!

Groetjes astrid

lieve miep..

wat moet dat jou een pijn doen zeg!!

Mijn ouders gingen scheiden toen ik 10 jaar was..ik ging bij me moeder wonen en daarna weer naar me vader.Dat ging van hort naar her toe..

Toen ik geboren werd was me vader heel blij met mij..maar toen ze gingen scheiden was he tover met de lol..ik koos voor mijn moeder,,omdat mijn vader hertrouwd was gelijk na zijn scheiding,,maar zijn vrouw was net de duivel ze liet mijn dingen doen die niet door de beugel konden..

toen zat ik dus bij mijn moeder en jaar in jaar uit verneemde ik niks meer van mijn vader,,en ja dat deed me erg pijn,want ik wou weten waarom?toen na 11 jaar mijn vader niet gezien te hebben,ging ik via het tv programma opsporing verzocht mijn vader zoeken,zij hadden hem gevonden [maar dat wist ik niet]ik was op mijn werk en ging richting huis,en luisterde me voicemail af en ja hoor me vader op het antwoord aparaat.

toen ik hem had teruggebeld want hij had ze telnummer ingesproken..hadden we wat afgesproken,na 11 jaar,we hadden op het station van den haag afgesproken want hij was inmiddels van Amsterdan naar Den Haag verhuisd.Ik herhkende hem niet meer,we kregen weer wat goed contackt,en 26 mei was ik jarig en ik had me huis gekregen en wou hem natuurlijk erbij hebben.Hij zei zelf wat ga je doen op je verjaardag,dus we spraken af dat hij zou komen.en naar me huisje zou komen kijken.De volgende dag belde hij terug,hij had ook op die dag openen een feestje van zijn werk,dus hij twijfelde of hij wel op me verjaardag zou komen,ik zei daarop wat vindt je belangrijker?kennelijk het feestje,want hij is niet gekomen en ik heb nooit meer wat gehoord is nu alweer 3 jaar geleden.Hij ha dook moeite dat ik contackt met me moeder had,maar ja me moeder heeft me nooit in de steek gelaten,dat vrat aan hem,maar kijk het deed pijn en me moeder deed het heel veel pijn.nu intreseert het me niks meer,ik weet nu waar hij woont hoe hij leeft,en dan maar niet nu zijn jou kinderen nog heel klein,en het zal voor hen zeker ook moeilijk gaan worden,mocht hij geen contackt meer opnemen enzmaar echt geloof me jullie komen hier door heen en je kindjes gaan jou nog meer waarderen.geloof me,gr maantje

Hi Miep,

Wat een slappe zakken toch hè sommige mannen?! Bedenkt maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo (je hebt nu een fijne man en ik trouwens ook, de mijne zorgt heeeeel erg goed voor zijn zoon uit zijn vorige huwelijk). Neem het jezelf niet kwalijk je weet niet alles van te voren.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het je als moeder enorm aan je hart gaat. Ik heb zelf zo ´n  lapswans als vader. Mijn moeder heeft alleen erg haar best gedaan om me dat duidelijk te maken (ze dacht werkelijk dat ik daarmee geholpen was) en daar heb ik best wel moeite mee, ik weet dat het zijn schuld is en neem hem dat ook kwalijk maar ik heb erg mijn bedenkingen over de rol die mijn moeder heeft gespeeld bij het niet meer komen opdagen van hem. Hij blijft schuldig hoor want een beetje vader laat zich niet weghouden van zijn kind, niet door zijn nieuwe vriendin en niet door zijn ex-vrouw.

Wees lief voor je meiden zoals je altijd bent, zij gaan vanzelf inzien hoe hun vader is en daar afstand van nemen. Hier moeten ze zelf mee leren omgaan en jij kunt er voor ze zijn door ze te steunen. Hoe moeilijk dat soms ook is je kunt er zo weinig aan doen. Het enge is dat wanneer je hun vader af gaat schilderen ze misschien ineens partij voor hem kiezen, je weet het nooit, hou je op de vlakte en stort lekker hier of bij je man of bij vriendinnen je hart uit over die zak. Maak er een topverjaardag van die die meid niet snel zal vergeten. Zij zal ervan genieten ookal is haar vader er niet en later zal ze jou waarderen!

Hou je taai!!!

Liefs,
Daantje

Terug
Bovenaan