dit krijgen wij nog

A

Anoniem

Guest
Gestolen van zomer 2006 forum:

De  Peuter Eigendomsregels.

Als ik het mooi vind, is het van mij.
Als ik het in mijn hand heb, is het van mij.
Als ik het van je af kan pakken, is het van mij.
Als het eruit ziet alsof het van mij is, is het ook van mij.
Als ik het gevonden heb, ook al was dat in jouw kamer, is het van mij.
Als jij zegt dat het van jou is, is het ineens van mij.
Als ik iets aan het bouwen ben, zijn alle stukken van mij.
Als ik het ‘t eerst zag, is het van mij.
Als jij ergens mee speelt en je laat het los, is het van mij.
Als het van mij is, blijft het voor altijd van mij.
Als het stuk is, is het van jou.

Als je dit zo leest staat ons nog heel wat te gebeuren,vooral met broers en zussen.
Groetjes Jessica

O, zo waar..... En die fase duurt lang!
Inderdaad bereid je er maar vast op voor. De mag-niet's en de samen-delen's zullen we regelmatig in moeten zetten.
Weet je, ergens verheug ik me ook wel weer een beetje op deze tijd. Met die ondeugende koppies dingen doen waarvan ze weten dat het niet mag. Echt een beetje karakter krijgen ze dan.

Groetjes, Karin

hahaha, moet hier wel om lachen.....

Want het is zooooooooo waar!!!

Deze fase ken ik uiteraard nog niet uit eigen ervaring maar ik hoor wel verhalen van mijn zusje. Haar zoontje is nu ruim 2 jaar. Het klopt bij haar helemaal totdat mijn dochtertje bij hem in de buurt is. Hij wil alles wel met haar delen. Ook het speelgoed waar ze nog niets mee kan of eten dat ze nog niet mag hebben.

Vorige week was ik bij haar en ik kreeg Maaike maar niet zover dat ze iets anders drinkt dan melk uit een fles. We waren al een tijdje bezig om haar te leren diksap te drinken en toen mijn neefje vorige week uit zijn eigen beker zonder antilektuit maar wel tuitbeker diksap dronk wilde zij dat ook. Mijn zusje had nog zo'n beker en we hebben het gewoon geprobeerd. Nou drinken dat ze deed. En vervolgens zat ik met haar op schoot mijn inmiddels koud geworden thee uit een gewone mok te drinken en toen wilde ze dat ook. Dus dat heb ik ook geprobeerd en uit een gewoon IKEA bekertje en ook dat gaat goed.

Nu heb ik zo'n beker gekocht en nu wil ze ineens wel diksap drinken. Het is alleen jammer dat je haar wel moet helpen want zoals gezegd is het geen antilek. Maar is wel erg leuk om te zien hoe tros ze kijkt als ze het drinkt. Toch wel handig zo'n grote neef die je dingen laat zien die je zelf nog niet helemaal doorhebt.

Wat een verhaal is het geworden maar ik ben gewoon erg blij dat ze nu wel diksap wil drinken.

Groetjes
Inge

Terug
Bovenaan