Diverse vragen rondom PCOS

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en zal daarom eerst kort even mijn verhaal vertellen.
In mei 2022 gestopt met de pil en sindsdien irregulaire cycli (28-41).
In januari om deze reden naar de huisarts gestapt en al snel middels echo en bloedonderzoek de diagnose PCOS gekregen. Nu hebben mijn partner en ik een verwijzing gekregen naar de poli fertiliteit en zit ik met een aantal vragen.

1. Wat zijn jullie ervaringen met letrozol?
2. Zijn er dames die ervaring hebben met een fertiliteitstraject in het Spaarne Gasthuis?
3. Deze maand weet ik zeker d.m.v. bloedonderzoek dat er geen eisprong heeft plaatsgevonden. Dit was geen verrassing omdat ik ook geen gevoelige borsten had in de tweede helft van mijn cyclus en geen positieve ovulatietest had. In ongeveer de helft van mijn andere cycli had ik dit wel. Herkennen jullie dit?
4. Ik heb een BMI van 28. Zijn er dames waarbij het afvallen er uiteindelijk in heeft geresulteerd dat de regulaire cycli terugkeerden met eisprong?

Liefs Juno

Hoi. Er is ook een pcos letrozol topic. Daar is ook veel te vinden! 
Even antwoorden op je vragen: 1. Ik had bij letrozol wel een eisprong. Helaas geen zwangerschap. Verder geen bijwerkingen ervan. Er zijn genoeg vrouwen die daardoor wel zwanger worden. 
2. Dat ken ik niet. Dus daar kan ik geen antwoord op geven.
3. Ik had bij mijn eigen cycli ook regelmatig geen eisprong. Bij ovulatietesten schoot ie 3x in een cyclus (op totaal verschillende momenten) naar positief. Werd ik dus ook niet wijs van..
4. Daar heb ik geen ervaring mee. Je hoort er idd wel verhalen over dat als mensen afvallen er een regelmatige cyclus voor terug kan komen. Ik heb niet hoeven af te vallen, maar ook geen regelmatige. Dus misschien bij ieder weer anders.. 

Hi!
Ik lees graag mee, want op grote lijnen eenzelfde verhaal.
Ook sinds mei vorig jaar gestopt met de pil en in de eerste maanden, tot november een irregulaire cyclus (24-42 dagen). Na de menstrauatie in november een cyclus meer gehad maar helaas wel meerdere negatieve zwangerschapstesten verder.
Een jaar of tien geleden heb ik een waterecho en verder onderzoek gehad in het ziekenhuis. Daar kwam de voorzichtige conclusie PCOS uit. Met 100% zekerheid konden ze dat niet zeggen, maar vanwege familaire geschiedenis (moeder/zus) in vruchtbaarheidsproblemen gaf de gyn aan wel op PCOS te rekenen. Nu onze kinderwens erg actueel is, zou ik ook graag wat meer lezen over dames met eenzelfde verhaal. Vooral naar jouw laatste vraagt mbt de relatie tussen PCOS/overgewicht en zwangerschap ben ik ook benieuwd. Ik heb flink overgewicht en struggle hier al mijn hele leven mee. 

Terug
Bovenaan